Volvo XC70 D4 Momentum (2013)

autoreview

Volvo XC70
Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70Volvo XC70

Signalement

UitvoeringXC70 D4 Momentum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst81.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

wat een genot

  • 45.000 km

We hebben ons verleden jaar laten verleiden om na 16 jaar afscheid te nemen van onze 940 die 715.000 km op de teller had.
Het werd een XC70 D4 2ltr/5 cyl diesel met FW-drive.
Waarom geen AWD?
Omdat we niet naar de wintersport gaan, nooit door de blubber rijden en wel veel km maken.
Het bleek een goede keus alhoewel na jaren achterwiel aandrijving voorwielaandrijving toch wel wat anders blijkt te werken.
Na een jaar en 45.000 niets dan lof over de auto.
Hij rijdt heerlijk, verbruikt zo'n 1:17,5
Geen extra kosten behoudens de reguliere beurt bij 30.000 km
De bluetooth werkt heel fijn. Het instellen van de navigatie kost altijd wel even tijd en het duurt sowieso lang voordat het scherm op gang komt. Dat is jammer bij achteruitrijden want de achteruitrijcamera werkt dan ook nog niet meteen.
Een minpuntje i sdat er achter de voorschermen rare ruimtes zitten die met een soort polyester schuim zijn opgevuld. Hier blijft veel bladvuil in hangen, het blijft nat en is moeilijk schoon te krijgen. Dat wordt volgens mij de roestplek van de eeuw!!

wordt vervolgd!

Gewoon een fijne auto

  • 81.000 km

Na twee jaar en 80.000 km kunnen we concluderen dat de XC 70 een fijne auto is.
Je voelt je veilig en comfortabel.
Met een verbruik van 1:16,8 is ook niets mis.
Jammer dat de motor bij lage toerentallen niet zo soepel is. je moet echt meer dan 1500 RPM draaien om er snel (en heel veel) leven in te krijgen. Dus toch wel vaak schakelen. dat had ik niet zo verwacht bij een 2 ltr 5 cylinder diesel motor.
We hebben ook een Dacia Duster Prestige 4x4 met een 1500 cc dieseltje en die is vele malen soepeler.
De lederen stoelen zijn erg mooi maar ik denk vaak met weemoed terug aan de (ook) lederen "fauteuils" van mijn 940. Door de lage zit in de XC70 krijg ik kramp in mijn bovenbeen en dat is knap lastig, je blijft verzitten. Dat heb ik in 16 jaar/700.000 km in mijn 940 nooit hoeven doen!
Met de stoel in de hoogst mogelijke stand (en met het hoofd bijna tegen het dak...) is het minder, maar is het uitzicht wat minder.
Alles (en dat is veel) doet het goed en is tot op heden betrouwbaar gebleken.
Geen spijt van de aanschaf van de XC 70

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.