Volvo V70 2.5 T Luxury-Line (1999)

autoreview

Volvo V70 2.5 T Luxury-Line (1999)

Signalement

UitvoeringV70 2.5 T Luxury-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf193.000 km
KM-stand laatst251.000 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

55.000km

  • 251.000 km

In 2008 hebben we een Golden Retriever gekocht en aangezien mijn Alfa 159 (lease wagen) niet het meest geschikte vervoermiddel was voor een grote hond, toch maar op zoek gegaan naar een tweedehands V70. Ik heb vroeger een V70 Classic gehad en daar heb ik altijd met veel plezier in gereden. Na een intensieve zoektocht op internet en een aantal proefritten uiteindelijk bovenstaande Volvo gekocht van een particulier.

Wat me gelijk opviel was het genot van de 2.5T motor. Een motor met veel trekkracht onderin, dat voor relaxed rijden zorgt, maar als je eens snel op wilt trekken, dan geeft de 193pk de auto een serieuze versnelling. Dat is wel wat anders vergeleken met de 2.0 liter automaat die ik in de negentiger jaren heb gehad!

Na 3 jaar en bijna 60.000km verder kan ik alleen maar concluderen dat dit een ideale reisauto is met veel comfort en een enorme bak ruimte. De hond kan, als hij dat wil, een dansje achterin doen en ook voor een tripje naar de bouwmarkt hoeft geen aanhanger te worden geleend. De stoelen zitten fantastisch en de auto lijkt gebouwd om nog wel een decennium mee te kunnen gaan. Dit is geen auto voor de sportieve rijder, want bv aan de wegligging van de Alfa kan deze auto niet tippen. Zit je eenmaal op de snelweg, dan wordt het een ander verhaal en is de Volvo zeker zo comfortabel.

Natuurlijk zijn aan een oudere auto ook kosten verbonden,. Hier stond recent ook een leuke artikel over in Autoweek. De kosten heb ik vooraf ingecalculeerd toen ik deze auto kocht, maar het is toch altijd weer even slikken als je je portemonnee moet open trekken bij de garage.
In de afgelopen 3 jaar heb ik laten vervangen:
- de koplamp units + richtingaanwijzers (350 euro)
- een nieuwe koppakking (1600 euro)
- nieuwe schokdempers (450 euro)
- revisie smoorklephuis (550 euro)
- reguliere beurten elke 15,000km (gem. 600 euro)
Ook heb ik vorig jaar een set tweedehands originele Volvo Persus velgen gekocht, want de oude waren in slechte staat.

Positief:
- de stoelen
- het comfort
- soeplesse motor
- ruimte

Negatief:
- kosten


Kortom, het kost wat, maar dan heb je ook wat! Ik heb deze auto trouwens nu te koop staan omdat ik graag een V70 van het nieuwere type zou hebben.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.