Volvo V50 D3 Business Pro Edition (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V50 D3 Business Pro Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 160.000 km |
KM-stand laatst | 185.000 km |
gevonden
- 185.000 km
Mijn vorige auto, de Volvo V50d2 drive heb ik maar enkele maanden gehad. Ik schreef al dat ik maar lastig kon wennen aan de afgeknepen zuinige motor en het gegeven dat ik weer zelf moest schakelen... Een tweetal reacties op mijn review waren wel erg azijnpisserig...maar idd ik had wat langer moeten zoeken naar de wagen van mijn keuze...Ik heb de garage waar ik de drive kocht dan ook verzocht uit te kijken naar juist dit type, de 5 cilinder diesel gekoppeld aan een automaat. Gevonden in Duitsland....
Mijn zoon vind het maar niks: een doodsaaie auto hoewel hij onderschrijft dat deze echt nauwelijks rammelt noch kraakt, en dat deed de meer onderscheidende Saab 9-3 ttid wel erg onbehoorlijk.
Wel laat de motor duidelijk van zich horen, maar ook wel weer een mooi 5 cilinder geluid...De automaat schakelt geweldig: bij rustig optrekken verneem je niets van de gang wissel. Na ongeveer een week, bleek de accu af: stonden we op zondag in Berlijn en gaf ze geen sjoege... Maar de ADAC bood hulp met een externe accu, een nieuwe hadden ze niet bij zich, dat is in NL wel anders de ANWB verkoopt ze ter plekke! (weet ik uit een eerdere ervaring. ) Na een tussenstop bij vrienden in Noord Duitsland de vlg dag t zelfde euvel... en weer geholpen. Toen in een maal naar huis en de volgende dag, met starthulp naar de garage en een nieuwe gemonteerd.
Terug redenerend weet ik nog dat de auto bij aflevering aanvankelijk ook slecht "rondging" bij het starten maar men weet dat aan het gegeven dat de auto (ex lease) geruime tijd had stil gestaan. En dat doet me denken aan nog een voorval bij deze garage: al snel heb ik de garage waar ik de vorige volvo v50 drive kocht verzocht uit te kijken naar de huidige uitvoering. In de tijd dat ik wachtte op de aflevering van de D3 begon de drive e vreemde geluiden te maken: ik dacht aan de koppeling. Naar de garage gereden en een andere verkoper heeft er in gereden en stelde dat dat w.s. een probleem met het massavliegwiel betrof en dat ik w.s. te ruig geschakeld had....Nou had ik er slechts 10.000 in gestuurd, dus dat leek me stug...Al met al heb ik daar niets meer op gehoord maar wel een wat vieze smaak aan overgehouden: direct de oorzaak bij klant leggen....
Bij 180.000 hoorde ik een vreemd schurend geluid linksvoor, vreesde voor een lager, bleek een steentje tussen de schijf en remklauw.
Bij de 180.000 beurt bleek tevens dat de remblokken achter en schijven aan vervanging toe waren....Het bevreemdt me dan dat de verkopende garage dit gewoon heeft laten passeren...en je gewoon de weg opstuurt met dergelijke remmen.
Betreffend garage verkoopt jonge auto's veelal ex lease en levert ze met garantie op motor en versnellingsbak...Beter had ik al met al de garage die mijn auto's in onderhoud heeft laten zoeken naar een goede auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.