Volvo S90 T4 Business Luxury (2019)
autoreview

Signalement
Uitvoering | S90 T4 Business Luxury |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 30.000 km |
Mijn eerste ervaring
- 1.000 km
Ik heb de C350e ingeleverd en nu dus de Volvo S90. Een business luxury, de gebaseerd is op de inscription line.
Hoewel ik de laatste jaren voornamelijk Duitse auto's (audi, bmw en MB) heb gereden, nu dus een uitstapje naar Volvo. Ik heb ooit eerder een uitstapje gemaakt, naar Lexus, maar die was voltrekt niet bevallen.
Aangezien ik de auto bij pas een paar dagen heb, is deze review niet meer dan een eerste kennismaking. Hoe dan ook: wat een heerlijke auto!! De wegligging is echt een klasse beter dan de MB. Dat komt natuurlijk ook door de langere wielbasis en spoorbreedte. Maar echt goed, wat minder sportief, maar alles op comfort gericht. Dit maakt het de ideale auto om uitgerust een lange rit achter je te laten. De lane assist is even wennen. Hij houdt namelijk rechts aan in de baan, waardoor je voor je gevoel wat strak langs de auto's rijdt die je inhaalt. Je moet hierop wel vertrouwen want bijsturen wanneer je de lane assist aan hebt staan vindt de volvo niet leuk. Je moet flink zwaar sturen, als je mee wilt doen. Het is of zelf sturen of je aan de volvo overgeven.
Ik was nog wel bang dat het vermogen van de T4 mij zou teleurstellen. De MB had immers een koppel van 600Nm. Maar hij stelt mij niet teleur. Je houdt misschien niets over, maar hij schiet ook niet te kort. Optrekken gaat prima, maar niet links naast een Porsche gaan staan bij de stoplichten. Daar is de auto ook niet voor ontwikkeld. Tot 150 km/u is hij echt meer dan snel genoeg. Daarna wordt het wat minder. Voor het normale zakelijke gebruik is die dus van perfect. Juist door de comfort die hij biedt. Vandaag weer 400 km gereden en geen centje pijn in de overigens geweldige stoelen.
So far so good dus. Als Duitse auto rijder, ben ik blij verrast!
De eerste 10.000km
- 9.850 km
Ik heb de eerste 10K km er op zitten. Ik ben nogsteeds erg blij met mijn keuze. In vergelijk met mijn vorige auto's is hij minder sportief dan de BMW (5 serie), is de wegligging minder dan de Audi (A6) en is hij minder zuinig dan de MB (C350e). Maar de Volvo scoort op alle punten een 9. Dus het is overall een heeeele goede auto. Zijn er dan helemaal geen minpunten? Qua auto helemaal niet. Maar de business luxury versie zit bomvol opties, maar een regensensor en kkimaatregeling achter ontbreekt??
30.000 km
- 30.000 km
De eerste 30.000km zitten er op. Dat betekent ook de eerste beurt. Hij is al eerder bij de dealer geweest voor de winterbanden, waarbij ze ook meteen een software update hebben uitgevoerd en de kaarten hebben ge update. Was trouwens allemaal service. Dus helemaal top.
Eigenlijk heb ik weinig nieuws te melden. Alles doet het nog net als de eerste kilometers, rijdt nog als nieuw. Geen kraakjes, piepjes, geen eigenaardigheden, geen sensatie. Gewoon een mooie betrouwbare auto die je van A naar Z brengt zonder te vermoeien.
Om eerlijk te zijn maakt hem dat ook wat saai. Daarom heb ik voor de zomerweekends een bmw 645Ci cabrio gekocht. Minder verstandig, minder economisch, veel minder zuinig. Maar wel heel erg leuk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.