Volvo 960 2.5i 24 Valve (1995)

autoreview

Volvo 960

Signalement

Uitvoering960 2.5i 24 Valve
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf233.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds een jaar ben ik nu in het gelukkige bezit van een onverwoestbare Zweed, luisterend naar de naam Volvo 960. Voor ik de beslissing had genomen om voor een Volvo te kiezen, had ik al verschillende proefritten met andere merken opgedaan. En ja, toen kwam de Volvo, een auto die eigenlijk al jarenlang lonkte... Nou, na de eerste meters was de beslissing al genomen, dit zou hem worden!

Deze Zweed is voorzien van een paar stoelen, zeg maar gerust zetels, waar je nooit en te nimmer vermoeid uit zult stappen. Na een retourtje Moskou stap je net zo fris uit de auto als na een ritje naar de slager om de hoek. Bovendien kunnen ze verwarmd worden, hetgeen overigens niet voor iedereen prettig zal zijn. Ook de rest van het comfort van de auto staat op een hoog peil: je bent omringd door meer luxe dan de Sultan van Perzie in zijn paleis heeft, de auto heeft een uitstekende wegligging en de zescilinder houdt zich op constante snelheden heerlijk rustig. Alleen bij het optrekken hoor je hem wat meer, maar een straf is het allerminst om dan op een diepe zescilinder brom getrakteerd te worden. Een ander pluspunt van deze motor is dat ie nog steeds geen drup olie drinkt, dit in tegenstelling tot zijn wens om benzine tot zich te nemen. Ook de afwerking is prima voorelkaar. Na (bijna) 2,5 ton op de teller rammelt er niks (vele auto’s rammelen dan nog meer dan een kunstgebit in de mond van een bejaarde) en alles voelt nog degelijk en solide aan. Alleen de airco moet bijgevuld worden en de cruise control heeft alle dienst geweigerd. Daar moet dus nog eens naar gekeken worden. En ja, de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de bekleding aan de bovenkant van de portieren een klein beetje loslaat, overigens een bekend euvel. Maar ja, mag het na 12 jaar en vele kilometers?

Al met al een heerlijke auto en een aanrader voor iedereen die een veilige, luxe, duurzame en comfortabele limousine zoeken. Bovendien zijn de aanschafprijzen voor deze statige snelwegcruiser bijzonder laag. Value for money!

PROBLEMEN

Direct bij aanschaf is er door de Volvo-dealer in Den Haag (overigens een uitstekende dealer) een nieuwe accu gemonteerd. Dit is preventief gedaan, daar de toenmalig dienstdoende accu net zo slap was als een versgedraaide hondendrol. Verder is er niks vervangen en is de auto zojuist weer glansrijk door de APK gekomen. Alleen de ruitenwisserbladen moeten vervangen worden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.