Volkswagen Taigo 1.0 TSI 95pk Life Edition (2024)

autoreview

Volkswagen Taigo 1.0 TSI 95pk Life Edition (2024)

Signalement

UitvoeringTaigo 1.0 TSI 95pk Life Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst8.120 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Private lease Taigo

  • 4.123 km

Na verschillende auto's van verschillende merken prive te hebben gereden, nu voor het eerst een privatelease contract afgesloten bij Broekhuis Lease. Op zoek naar de meeste ruimte voor het minste geld en uiteindelijk op dat moment hier op uitgekomen. 3jr contract / 10k km per jaar voor €330 pm. Had weinig keus in opties anders dan de kleur, maar het is wat het is.
Fijne leasemaatschappij tot nu toe, alles helder en duidelijk en de Taigo werdt prima afgeleverd door Broekhuis VW Schagen.

Het is een VW Taigo Life Edition 95 pk geworden, in ieder geval staat dat op het contract maar ik verdenk ze ervan dat het toch een Oranje Edititon is vanwege de velgen. Niet dat het iets uitmaakt, de uitrusting is precies hetzelfde. En die uitrusting is best compleet, alles wat een moderne automobilist anno 2024 nodig heeft, is aanwezig. Van adaptieve Cruise Control, digitaal dashboard, Keyless Entry, 17 inch lichtmetaal, Carplay tot achteruitrijcamera... het zit erop en meer.

Die 95 pk houdt uiteraard niet over, maar op de Nederlandse wegen heb je nooit het idee dat je met een ondergemotoriseerd vehikel onderweg bent. Zeker in de range van 1400 tot 4000 toeren zit er genoeg pit in de 1.0 liter, daarna is het snel over, maar dat is uiteraard vantevoren bekend. Ben er al de beruchte Luik-route mee over geweest en 110 km/h op de CC was geen probleem met 4 personen en wat bagage.
Maar.....mocht je kunnen kiezen zou ik altijd voor de 110pk gaan.

Het verbruik in de eerste 4k valt mij ook niet tegen, 5,8 l / 100km / 1 op 17.2, met voornamelijk stadsverkeer. Met een beetje extra moeite en wat meer snelweg lijkt me 1 op 20 prima haalbaar.

Met 4 personen is het goed toeven in de Taigo, ook achterin. Mijn volwassen zonen zijn rond de 1.90 en kunnen zonder problemen en met een beetje inschikken van alle passagiers achterin plaatsnemen en het dan in ieder geval comfortabel tot de in de Ardennen volhouden (uurtje of 4).
5 personen kan ook wel maar de middelste persoon achterin zit dan niet echt lekker.

De bagageruimte is voldoende ruim en heeft een verstelbare vloer zodat er wat flexibiliteit mogelijk is. De Taigo heeft niet de neerklapbare passagierstoel of verschuifbare achterbank van de T-Cross maar die heb ik tot nu toe ook nog niet gemist.

Ik heb zelf niet zo veel met VW (heb een voorkeur voor wat meer karakter) maar moet zeggen dat dit allemansvriendje prima rijdt, niet spannend maar zeer comfortabel van A naar B.

Helemaal geen issues tot nu toe ? Jawel, bellen gaat nog niet helemaal smooth. Vaak is er wel verbinding maar geen geluid en ik ben er nog niet uit waar dat nou aan ligt.

Tot zover !

Update

  • 8.120 km

Uiteraard nog geen problemen, telefoneren gaat nu vlekkeloos.

Verbruik is wel iets hoger 6,2 liter per 100km, maar ik rij voornamelijk in en rond Amsterdam en daar sta je voornamelijk in de file ;-) !
10000km ga ik niet halen, dit wordt zeker meer maar gaat me de kop niet kosten gelukkig.

Rijhulpsystemen zijn met druk op de (fysieke) knop, zonder je handen van het stuur te halen, snel uit te zetten. Als ik dat vergelijk met auto's van collega's waar dit een soms diepe duik in een menu vergt, ben ik altijd blij dat dit bij de Taigo niet zo is.
En wat is een moderne Adaptieve Cruise Control toch lekker ontspannend rijden, deze is zeer goed in te stellen op je voorganger en slaat niet direct op hol bij medeweggebruikers die hem er nog even snel tussen zetten. Bij mijn Peugeot 308 uit 2015 werd er dan meteen een noodstop uitgevoerd.
Kan ook nog flink wat in de kofferbak als je de bank neerklapt, bij een bouwmarkt een kleine tuinset meenemen ging zonder moeite.

Normale airco is prima maar automatische is fijner, ach hij is in ieder geval koud genoeg.
Af en toe mis ik wel wat extra pk-tjes maar dat wist ik van te voren dus ik klaag (nog) niet (echt).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Taigo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.