Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 170pk Highline (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat Variant 2.0 TDI 170pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 218.589 km |
KM-stand laatst | 235.943 km |
1 brok ellende
- 221.628 km
Deze auto gekocht van een particulier (liefhebber) zoals hij zelf zij. Dit geloofde ik ook omdat de auto er voor zijn leeftijd bijzonder goed uitzag, en dat hij de auto 9 jaar had gehad.De auto zou goed onderhouden zijn. 1e rekening loog er niet om. Remschijven voor levensgevaarlijk totaal OP!! Aan de binnenkant waren deze totaal verroest zodat je eigenlijk remde op 2 cm van de schijf. Remklauw linksachter muurvast, en moest vervangen worden. Bij controle bleek dat de remblokken die er achter links en rechts zaten van verschillende merken waren. Bij normaal onderhoud betekend dat wanneer je een remklauw vervangt alle remblokken vervangt Als klap op de vuurpijl cilinderkop gescheurd en turbo naar zijn mallemoer. Heb de auto pas sinds eind april en tot nu toe 7 weken in gereden, voor de rest stond de auto in de garage. Ik zal nooit meer bij een particulier kopen!!!! Onderhoud betekent VOOR dat er iets stuk gaat preventief onderhoud plegen ( elke beurt) geven, en NIET vervangen als iets stuk is. De vorige eigenaar dacht waarschijnlijk elke week wassen en in de wax zetten onderhoud betekende. EN NOG BEDANKT HANS dat ik je "goed" onderhouden auto heb mogen kopen. Vooral dat de auto sinds 29 april nu al het dubbele heeft gekost !!!! en dan te bedenken dat de DSG-bak ook al niet lekker klinkt! Dus dat komt er ook nog aan. Nogmaals DUIZEND x bedankt voor dat mooi uitziende WRAK!!!!!!!!!!!!
Update
- 221.121 km
Nu de auto bijna klaar is toch even een update oftewel een review.
De auto ligt als een blok op de weg. Moet wel nog wennen aan de dsg-bak. Vind deze niet echt lekker reageren, lijkt wel alsof deze eerst moet denken wat het wil, maar gaat er daarna als een raket vandoor. Vering is goed. Verbruik 1 op 13 tot nu toe valt mij mee voor 170 PK. Lekker stil bij 130 km p/u daagt soms uit tot snel accelereren maar hoeft niet. Bokt soms als je vol gas geeft ben er nog niet achter wat dat is. Stoelen zitten goed en geven goede zijdelingse steun. Op de achterbank hebben volwassenen voldoende zit en hoofdruimte. De achterbak is op het oog klein, maar kan verrassend veel in. Heel jammer van alle problemen die de auto heeft gehad, maar rijd nu wel heerlijk. Helaas zal de dsg bak binnenkort ook aan de beurt zijn. auto nu al bijna 2 maal zo duur helaas. vandaar betrouwbaarheid en kosten 1 ster.
blijft een bodemloze put
- 227.009 km
En ja hoor, op een zaterdagavond voor een T kruising sloeg de motor af en met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Wegenwacht gebeld en naar mijn garage gesleept. Maandag middag was de auto gelukkig weer klaar. Brandstofpomp had de geest gegeven. Wet van Murphy is echt van toepassing op deze auto.
blijft doorgaan
- 228.000 km
Remklauw linksvoor naar zijn malle moer.
Je zou toch eens denken dat het een keer ophoud. Nog ff en de auto is compleet nieuw. oh ja nog vergeten bij verkoop zei de verkoper ( liefhebber Hans) nog dat er zelfs een stand kachel op zat. Klopt die zit erop, maar die blijkt dus ook kaputt te zijn. Vervangen cq maken geen optie is namelijk TE duur.
Doek gevallen
- 235.943 km
"Goed"onderhouden door Hans uit Enschede betekend dat de auto 1 brok ellende was wat ik kocht, begrijp dat hij huilde van blijdschap dat hij dit goed gepoetste WRAK kwijt was. De Passat heeft het nog net geen jaar gedaan toen deze na vele reparatie uiteindelijk de geest gaf. Motor in puin!!! Dit is wat er allemaal vervangen is door mij. Remschijven remblokken voor totaal verroest de schijven (levensgevaarlijk) remklauw linksachter bleek rechtsachter al vernieuwd was, wel raar dat links en rechts verschillende merken remblokken in zaten remklauw linksvoor 4 nieuwe banden groot onderhoudsbeurt alle filters en olie vervangen (was aan te zien dat het al lang niet gebeurt was) Brandstofpomp stuk reed geen meter meer. Cilinderkop gescheurd dus ook nieuw kabelboom was knetterhard dus ook maar gelijk vervangen lag toch open. Turbo ook vervangen vliegwiel duidelijk hoorbaar en versnellingsbak reageerde ook niet lekker zat er ook aan te komen. Dat hoeft niet meer aangezien in de motorolie metaal slijpsel zat door een nokkenas die dit veroorzaakt had. Na 1 jaar NOOIT meer van een particulier een goed gepoetste auto kopen. Was wel een duur leer momentje ( € 12.000) bij elkaar gekost. nog nooit zo een hoge afschrijving gehad van € 1.000 per maand.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.