Toyota Corolla 1.8 16v VVTL-i T Sport (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla 1.8 16v VVTL-i T Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 61.500 km |
ERVARINGEN
- 61.500 km
Ik heb deze auto in 2005 nieuw aangeschaft. Extra’s: 17 inch TTE velgen met 215/45 banden, subwoofer, sportuitlaat en dakspoiler.
Laten we beginnen met het rijden: hij rijdt als de brandweer. Het hoogtoerige karakter van de motor (0-8200) nodigt uit tot sportief rijden. Dit heeft helaas ook zijn weerslag op het verbruik (1:10 bij normaal gebruik). Nu was dit al bekend bij de aanschaf van de auto, dus hier hoor je mij niet over klagen.
De wegligging is erg goed, vooral op asfalt. Op bestrating stuitert de auto enigzins, mede door de 17 inch velgen en platte sportbanden.
De besturing is behoorlijk direct met redelijk wat gevoel.
Twee "nadelen" die ik kan bedenken zijn het rumoerige karakter van de motor in het gehele toerenbereik en bij elke snelheid en de wat hakerige versnellingsbak.
Zitpositie:
Ik ben zelf 1.90m , maar dat is in deze auto geen enkel probleem. De sportstoelen zitten uitmuntend en zijn in hoogte te verstellen. Het stuur is zowel in hoogte als in diepte te verstellen, dus een goede zit is zo gevonden.
Interieur:
De auto is voorzien van veel luxe, zoals o.a. climat control, regensensor, aut. dimmende binnenspiegel, stuurbediening audio. Het enige wat eigenlijk ontbreekt is cruise control en dat is met name op de lange ritten naar vakantiebestemmingen wel een klein gemis.
Zelf vind ik de vormgeving van het dashboard geslaagd, met de witte wijzerplaaten en rode verlichting. Alle knoppen en hendels zitten op een logische plek, dus met de ergonomie is het goed gesteld.
Exterieur:
Velen vinden dit een "grijze muis" maar met de TTE body kit en de mooie 17 inch velgen en iets bredere banden vind ik het gewoon een hele mooie sportieve auto.
PROBLEMEN
- 61.500 km
Vanaf de eerste dag heeft er een "vreemd" geluid in de versnellingsbak gezeten, wat ook onderkend werd door de dealer. Helaas heeft men het probleem pas kunnen vinden na ongeveer 30.000 gereden kilometers en een tiental bezoekjes aan de dealer. Het was overigens alleen een geluid, verder geen problemen met schakelen. Inmiddels rijdt de auto alweer ruim 30.000 km probleemloos.
Bij ruim 59.000 heeft de sportuitlaat de geest gegeven. Ik heb deze laten vervangen door een gewone uitlaat met sierstuk, aangezien ik de motor al voldoende geluid vind maken en het voor de prestaties maar een marginaal verschil uitmaakt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.