Toyota Corolla 1.8 16v VVTL-i T Sport (2005)

autoreview

Toyota Corolla 1.8 16v VVTL-i T Sport (2005)

Signalement

UitvoeringCorolla 1.8 16v VVTL-i T Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst61.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 61.500 km

Ik heb deze auto in 2005 nieuw aangeschaft. Extra’s: 17 inch TTE velgen met 215/45 banden, subwoofer, sportuitlaat en dakspoiler.

Laten we beginnen met het rijden: hij rijdt als de brandweer. Het hoogtoerige karakter van de motor (0-8200) nodigt uit tot sportief rijden. Dit heeft helaas ook zijn weerslag op het verbruik (1:10 bij normaal gebruik). Nu was dit al bekend bij de aanschaf van de auto, dus hier hoor je mij niet over klagen.
De wegligging is erg goed, vooral op asfalt. Op bestrating stuitert de auto enigzins, mede door de 17 inch velgen en platte sportbanden.
De besturing is behoorlijk direct met redelijk wat gevoel.
Twee "nadelen" die ik kan bedenken zijn het rumoerige karakter van de motor in het gehele toerenbereik en bij elke snelheid en de wat hakerige versnellingsbak.

Zitpositie:
Ik ben zelf 1.90m , maar dat is in deze auto geen enkel probleem. De sportstoelen zitten uitmuntend en zijn in hoogte te verstellen. Het stuur is zowel in hoogte als in diepte te verstellen, dus een goede zit is zo gevonden.

Interieur:
De auto is voorzien van veel luxe, zoals o.a. climat control, regensensor, aut. dimmende binnenspiegel, stuurbediening audio. Het enige wat eigenlijk ontbreekt is cruise control en dat is met name op de lange ritten naar vakantiebestemmingen wel een klein gemis.
Zelf vind ik de vormgeving van het dashboard geslaagd, met de witte wijzerplaaten en rode verlichting. Alle knoppen en hendels zitten op een logische plek, dus met de ergonomie is het goed gesteld.

Exterieur:
Velen vinden dit een "grijze muis" maar met de TTE body kit en de mooie 17 inch velgen en iets bredere banden vind ik het gewoon een hele mooie sportieve auto.


PROBLEMEN

  • 61.500 km

Vanaf de eerste dag heeft er een "vreemd" geluid in de versnellingsbak gezeten, wat ook onderkend werd door de dealer. Helaas heeft men het probleem pas kunnen vinden na ongeveer 30.000 gereden kilometers en een tiental bezoekjes aan de dealer. Het was overigens alleen een geluid, verder geen problemen met schakelen. Inmiddels rijdt de auto alweer ruim 30.000 km probleemloos.

Bij ruim 59.000 heeft de sportuitlaat de geest gegeven. Ik heb deze laten vervangen door een gewone uitlaat met sierstuk, aangezien ik de motor al voldoende geluid vind maken en het voor de prestaties maar een marginaal verschil uitmaakt.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.