Toyota Carina E 1.6 XLi (1997)

autoreview

Toyota Carina E

Signalement

UitvoeringCarina E 1.6 XLi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf1998
KM-stand laatst165.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 165.000 km

Het grote voordeel van de Toyota Carina is zonder meer de zorgeloze roestvrijstalen uitlaat. Ruim 6 jaar rij ik in deze auto en tot nu toe 0 uitlaat problemen en dus ook geen kosten. En als het goed is blijft dit zo nog een tijdje. Niet dat de andere zaken niet in orde zijn: verbruik van zo gemiddeld 1 op 13,5 tot 14 is ook niet verkeerd, terwijl het comfort en de geboden ruimte voor en achter niet slecht is.

Update november 2008:
eerste uitlaat zit er nog steeds onder na 165000 km, maar blijkt niet van roestvrijstaal te zijn maar van roestvast staal. Wat maakt het ook uit bij zo\'n levensduur :-)

PROBLEMEN

  • 165.000 km

Probleempjes tot nu toe zijn de wat verzakkende ramen van de voorportieren die voor fiks windgeruis weten te zorgen(blijft bestaan hoewel destijds de mechanismen onder garantie vervangen zijn) en een vreemd koelvloeistofverlies als de airco aanstaat. Ook piepende aandrijfriemen tegen de tijd dat ze vervangen moesten worden. Het wordt tijd dat men bij Toyota ook daar wat op weet te vinden. Het imago als \"bejaardenauto\" is natuurlijk minder evenals de ouderwetse kofferbakscharnieren en de oubollige vormgeving van de voorkant en de kleinburgerlijke styling van het interieur.

Update november 2008:
We rijden nu zo\'n 10,5 jaar in deze toyota en de teller staat op ca. 165.000 km.
De radiateur is inmiddels vervangen (ca 185 euro) en het stangenstelsel voor de ruitenwisser heeft het begeven (vervanging ook ca. 180 euro), maar verder geen bijzondere kosten gehad.
Ook blijken de nieuwe Michelin Energy banden (4 stuks voor 300 euro, all-in) een dramatische verbetering in comfort t.o.v. de oude Dunlop banden. Sterk aanbevolen !
Zit al enige tijd in dubio of ik nu een nieuwe auto moet aanschaffen (golf/mercedes a-klasse?) of dat ik nog een paar jaar verder zal gaan met deze belachelijk betrouwbare toyota die weigert om een spoor van roest te vertonen, nog steeds de eerste uitlaat heeft en waarvan de remblokjes/voeringen nog nooit zijn vernieuwd !)
Waarom ik dan niet aan een nieuwe Toyota denk.
Simpel: ik ben 1,87 meter lang en bij alle nieuwe toyota-modellen (incl. Avensis) is de maatvoering/zitpositie zodanig dat ik niet lekker in de auto pas.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.