Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Executive (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Avensis Wagon 2.0 D-4D Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 153.000 km |
KM-stand laatst | 182.000 km |
Reisauto Toyota Avensis
- 160.000 km
Na mijn debacel met de Renault Laguna wilde ik een auto waarvan tenminste op de reputatie van degelijkheid niets aan te merken viel.
Vanzelfspreken is er dan één merk dat komt bovendrijven: Toyota.
Mijn schoonvader is al met volle tevredenheid aan zijn 3e Avensis bezig, dus de keuze was dan ook snel gemaakt voor de Avensis Wagon diesel.
Bij een handelaar gekocht zonder garantie, maar wel met een proefrit. Meteen al verkocht aan deze auto. Als je alleen het portier al dichtslaat krijg je een gevoel van veiligheid en degelijkheid.
Dit is de executive versie met leer, electrische stoelen etc. Incl trekhaak.
Direct ná aanschaf bij de locale Toyota dealer lang geweest om even de puntjes op de "I" te zetten. Auto doorgelopen en resultaat een defecte speaker en een losse turbo slang. Verder in perfecte staat. Meteen daarna met de auto naar het buitenland geweest en wat een feest op de autobahn. Geen racer, maar wel een fantastische reis auto. Cruise control aan en rijden maar.
Pimpen van Avensis
- 182.000 km
Nog steeds naar volle tevredenheid gereden met deze auto.
Wat een genot, maar de garage gaan voor een servicebeurt zonder iedere keer bang te zijn dat ze iets vinden.
Wél één reparatie gehad. Nogal een zoemend geluid bij hoge snelheid in de bochten. Geen invloed op de rijvaardigheden, wel hinderlijk. Na een paar maanden toch maar eens langs de dealer en die kon het geluid niet reproduceren (maar zijn er dan ook niet de snelweg mee opgeweest) Na aandringen hebben ze voorgesteld het lager te vervangen en dit deed het 'em. Auto rijdt weer fantastisch.
Wel nog een klein issue met de cruisecontrol. Opvoeren van de snelheid middels de CC werkt niet meer. Volgens de dealer een defect in het CC "pookje" Oplossing is een nieuw (of 2e hands) stuurwiel. Dit kleine ongemak (immer je kunt ook harder gaan door je gaspendaal dieper in te trappen) weegt mijns inziens niet op tegen de kosten van een stuurwiel + montage (incl airbag overzetten etc.)
Omdat er toch nieuwe zomerbanden onder moesten, meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er 17" velgen onder te gooien i.c.m. Goodyear excelence banden (r35). Dit komt de wegligging in de bochten enorm ten goede en ik begrijp nu ook waarom de modellen v.a. 2006 standaard met 17"velgen zijn uitgerust.
Daarnaast een tuningskit van Ventura gemonteerd. Hierdoor een groter vermogen, beter/minder verbruik en een regelmatigere verdeling. 't Geeft de auto net even wat meer pit.
Nog steeds uitermate tevreden
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.