Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)

autoreview

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)
Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst137.500 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 500 km

Op donderdag 9 juli heb ik mijn nieuwe Auris mogen ontvangen, nu iets meer dan 1 week later moet ik zeggen; wat een geweldige wagen!

Ik heb een zeer complete versie, er zit weliswaar alles op. Heb veel opties en accessoires toegevoegd om er "mijn" wagen van te maken.

Hij rijd heerlijk, hij is stil en de stoelen zitten zeer goed.

Volgende week ga ik er meteen mee naar Italie, ben zeer benieuwd hoe dat gaat, ik verwacht eigenlijk dat ik een heerlijke reis ervan ga maken.

Er wordt gesproken over trillingen, ik heb daar geen last van.

Zodra ik meer kilometers heb gemaakt geef ik een update.

De eerste 1000!

  • 1.000 km

Zo, de eerste 1000 km zitten erop!

Wat mij voornamelijk is opgevallen is de rust en stilte om je heen, deze wagen nodigt je uit om heerlijk te "cruisen" en om goed (en veilig) uitgerust aan te komen op de plaats van bestemming.

De elektro motor en de automaat samen met het gebruik van de cruise control zorgen ook voor een zuinige rit, laatst met een gemiddelde snelheid van 110km/u van Houten naar Eindhoven gereden tegen een verbruik van ongeveer 1 op 18,5.
Nu ben ik hem nog aan het inrijden en “leer” ik de wagen steeds beter kennen dus de getallen qua verbruik zullen steeds beter en concreter worden.

Verder positief is het zonnedak, het geluid van de radio, de LED voor en achter verlichting en natuurlijk het uiterlijk van de wagen. Ik ben nog steeds zeer blij met mijn keuze voor deze kleur in combinatie met de velgen.

Iets “negatiefs” aangeven…… Zal moeilijk worden…. Voor nu kan ik alleen aangeven dat de ruimte achterin voor de passagiers misschien iets groter had mogen zijn.

Over een paar dagen vertrek ik via Oostenrijk naar Italië, ik ben zeer benieuwd hoe de wagen zich houd in deze omgeving.

Ik houd u op de hoogte!

Ervaring na vakantie Italie

  • 4.600 km

Nu 4600 km op de teller na een vakantie naar Italië via Oostenrijk is nog steeds mijn mening dat de Auris TS een zeer fijne en complete wagen is.

Hieronder wat punten die mij zo opvielen;

- De zetels (met leer) zitten goed en comfortabel en na een lange dag auto rijden stap ik zonder problemen uit, ik heb geen last van rug, benen en moeheid.
- De wagen rijdt nagenoeg geruisloos, rustig en soepel. Heerlijk cruisen!
- De cruise control werkt goed en de bediening zit ideaal.
- Grote luxe qua opties in de wagen met een fijne bediening.
- Het nakijken van het benzine gebruik kan op diversen manieren, deze zijn allen goed en begrijpelijk leesbaar en geven je een goede indicatie.
- De standen EV, ECO en POWER modes goed uitgetest en gebruikt waar nodig.
(tip, de airco werkt bij de POWER mode net wat harder, is in Italië een must. Ook deze mode natuurlijk i.v.m. de bergen aldaar)
- De “B” stand ook meerdere malen gebruikt bij het afdalen van steile hellingen, deze hoor je zijn werk goed doen.

En nu een stukje tekst over het verbruik van de wagen op de heen en terug reis en de afstanden die ik in Italië heb afgelegd. Met een volgepakte wagen incl. 2 volwassenen en 1 kind haalde ik bij de heen en terug reis een gemiddelde van ongeveer 1 op 16,5 bij snelheden van 120 tot 140 kilometer per uur. Daarbij heb ik bijna altijd gebruik gemaakt van cruise control met in Nederland en begin Duitsland de ECO modes en verder de POWER modes gebruikt te hebben. In Italië zelf heb ik nagenoeg altijd met de POWER modes gereden en haalde ik wel eens de 1 op 17/18. Naar mijn mening is dit met bovenstaande uitgangspunten en rekening houden met dat dit nog een nieuwe wagen is die nog niet helemaal goed ingereden is een prima en zuinig verbruik.

Nog een stuk tekst over de brommende toeren makende motor bij de acceleratie…….Een ieder heeft er een mening over; de een vind het niks en geeft aan dat hij teveel “herrie” maakt en de ander geeft aan dat het allemaal wel mee valt. Mijn persoonlijke mening is dat hij bij een flinke acceleratie inderdaad “herrie” maakt maar welke wagen doet dat nu niet, ikzelf heb er geen last van en vind het niet hinderlijk. Trouwens het ligt ook aan jezelf hoe je je rechter voet gebruikt en hoe je met het gas pedaal omgaat; “herrie” maken hoeft hij niet te doen, je kan ook rustig cruisen en op een rustig en stiller tempo op snelheid komen. Ook dit aspect heb ik Duitsland eens goed uitgetest en daar ook regelmatig in de POWER modes vanuit b.v. 100 km/h vol gas gegeven. 1 van de resultaten daarvan die ik toch met jullie wil delen is dat ik op een bepaald moment met de “grotere” wagens aldaar goed mee kon en dat ik een nieuwe VW golf station ver achter me liet, de snelheid die ik uiteindelijk daarbij haalde was 185 km/h.

Verder nog een punt over de discussie betrekking hebbende op “trillingen”. Wat mijn ervaring tot nu toe is dat het niet gaat om trillen van de wagen zelf, deze heb ik niet. Wel heb ik 1 “trilling” ontdekt IN de wagen zelf; deze zit bij de 2 lampen voorin bij de zonnebril houder. Deze heb ik verholpen door een lap stof van 20 cm lang, 2 cm breed en ongeveer 7 mm dik tussen het glazen dakraam en de plastic rand daaronder aan te brengen.

Wat ik verder nog wil uitzoeken en wil uit testen is de werking van het automatisch aangaan van de verlichting. Bij het binnen gaan van tunnels in Oostenrijk en Italië duurt het naar mijn mening te lang (ongeveer 4 seconden) voordat de verlichting aan gaat. Er zit een afstelling van gevoeligheid in, deze ga ik nog aanpassen en uit testen. Iemand hier ook ervaring mee?

Mijn conclusie na dit aantal kilometers:

Nog steeds vind ik deze Auris TS Hybrid een zeer mooie uitvoering met degelijk materiaal, hij rijd verrukkelijk en heeft alles aan boord wat ik wil. Ik ben nog steeds blij met mijn keuze van merk, type, uitvoering, kleur en velgen. Natuurlijk zie je altijd verbeteringen of zaken die je anders zou willen hebben….…maar bij welke wagen heb je dat nu niet?

Wordt vervolgd!

Bijna einde lease contract

  • 137.500 km

Nog 1,5 maand en dan zal deze fijne Auris ingeruild worden tegen een Corolla. Ook een Touring Sports 1.8 Hybrid.

Dat ik weer gekozen heb voor een Toyota Hybrid zegt eigenlijk wel genoeg. Deze Auris heeft mij de afgelopen 4,5 jaar nooit in de steek gelaten, ik heb met veel plezier in deze wagen gereden.

Na 2 goede en lange test ritten in de Corolla is deze in Augustus via mijn wagenpark afdeling en de leasemaatschappij besteld bij de dealer en mag ik hem in November gaan ophalen. Ik ga de Executive uitvoering rijden met Hybrid en Chrome pakket in de kleur Pure White.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.