Tesla Model 3 Standard Range Plus (2019) #16

autoreview

Tesla Model 3
Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3

Signalement

UitvoeringModel 3 Standard Range Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst199.750 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Trouwe metgezel

  • 124.099 km

In 2019 moest ik er aan geloven…. mijn bedrijf ging over naar een nieuw leasebeleid, alleen nog elektrische auto’s. Keus was Tesla Model 3 of een Kia Nero. Na proefrit voor de Tesla gegaan. Nooit spijt gehad. Blijkbaar heb ik geluk gehad, want mijn Tesla was netjes afgewerkt, had geen lekkages, en heeft me nooit laten zitten. Sterker nog, ik kreeg vorige week een bericht van de leasemaatschappij dat ik een nieuwe auto mocht uitzoeken en ik wist niet hoe snel ik een mail moest sturen dat ik de auto nog een jaar wil houden. Uiteindelijk met veel moeite is de leasemaatschappij akkoord gegaan (off-topic: leasemaatschappij kan de auto op dit moment heel erg goed verkopen, er is veel vraag naar lease auto’s met 4% bijtelling werd mij verteld).
Terug naar de auto. Een witte dus, gewoon omdat ik dat de mooiste kleur vind. Een Model 3, SR+
De wagen rijdt prima, heerlijk zelfs. Ik ga er overal mee naar toe, hij gaat alle vakanties in Europa mee. Dit jaar naar Slovenië en Kroatië, zonder laadstress. Het komt altijd wel goed. In slovenië en kroatië kan je bij de Lidl zelfs geheel gratis laden. Is alles dan top? Nou… de auto rijdt top. Stoelen zijn voor iemand van mijn lengte niet optimaal (ben 1.98), mis ondersteuning voor benen voorin, en achterin wil je niet te lang zitten. En zelfs bij 100%
laden in zomer is de actieradius niet meer dan 350 km. Maar in de praktijk went dat. Gewoon overal laden waar je kunt, het wordt een tweede natuur.
qua onderhoud geen bijzonderheden, dus al met al een probleemloze auto die me overal brengt. Zomer- en wintervakantie gaat hij mee.

Laatste 6 maanden gaan in

  • 154.000 km

De auto rijdt als voorheen. Ik laad waar ik kan, range is nog steeds tussen de 300 (winter) en ruim 350 km (zomer). Auto gaat overal mee naar toe, naar heet Kroatië en koude wintersport. Mijn ervaring is dat je in heel Europa wel kunt laden, zeker ook dankzij het supercharger netwerk van Tesla. Bijzonderheden: ja, een paar. Laatste periode een aantal hinderlijke storingen gehad. Achterbak wilde niet meer ontgrendelen, kabelboom achter moest vervangen worden. Andere keer deed elektriciteit naar trekhaakaansluiting het niet meer, en op dit moment ontgrendeld de frunk voorzijde niet meer. Geen grote problemen, wel irritant. Nu is het moment gekomen om een nieuwe lease-auto te bestellen, de huidige gaat er in oktober uit. Het wordt weer een Tesla, gezien leasebudget en value for money. 3 opties: Een standaard Model 3, dezelfde auto die ik nu dus ook al heb. Of een Model 3 LR RWD, of een model Y RWD. Ik neig naar de laatste een proefrit over een week moet uitsluitsel brengen.

Nieuw leasebeleid…..

  • 182.000 km

Ik had al een nieuwe lease-auto uitgezocht en besteld: een Tesla Y RWD met een paar mooie velgen en trekhaak. En toen….. kwam er een nieuw leasebeleid. Alle auto’s moeten de 5 jaar leaseperiode vol maken. Dus de Tesla Y weer afbesteld en door met de 3. Geen probleem, auto doet het nog prima en 4% bijtellen is ook wel lekker….Wordt wel de lease-auto met de hoogste stand ooit die ik tzt ga inleveren…. Denk eind augustus 2024 op 220000 km te staan….

Adieu fijne vriend!!!

  • 199.750 km

Vandaag is de dag dat ik afscheid neem van de fijnste leaseauto die ik ooit gehad heb. Een heerlijk dynamische auto, die me overal door heel Europa gebracht heeft, van Noorwegen tot Kroatië. Praktische redenen hebben mij met het hoofd doen kiezen voor een Tesla Y als vervanger, mijn hart had het liefst weer voor een Tesla 3 op de oprit gekozen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.