Tesla Model 3 Long Range AWD (2023) #2

autoreview

Tesla Model 3 Long Range AWD (2023)

Signalement

UitvoeringModel 3 Long Range AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst6.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een tweede Model 3

  • 6.000 km

Sinds 2019 hebben we een Model 3 SR+ staan, met inmiddels ruim een ton op de teller. Tot volle tevredenheid (zie de review). Als boodschappenauto hadden we ook een oude Lexus IS200, maar die hebben we onlangs verkocht. Na de prijsverlagingen van Tesla was een nieuwe 3 erbij een voor de hand liggende keuze. De 3 rijdt (zeker als LR) toch net wat leuker dan de Y, en de extra ruimte van de Y hebben we eigenlijk nooit nodig.

We gingen er blind vanuit dat de nieuwe net zo zou zijn als de oude, maar het voelt als een heel andere auto. Alles zit veel steviger in elkaar (veel strakkere naden!), hij is stiller, en opvallend genoeg een stuk zuiniger. De warmtepomp zal daar ook een rol is spelen denk ik. Op lange snelwegritten op de autopilot zie je het gemiddeld verbruik dalen. Ik heb dat al onder de 13 kWh/100 km gezien, dat is mij bij de SR+ nooit gelukt. De LR is natuurlijk sneller, dat is ook leuk. Je voelt wel dat de LR een stuk zwaarder is, waar de SR steeds licht en wendbaar aanvoelt is dat met de LR anders. Aan alles voel je dat je met meer kilo's onderweg bent, dat geeft een solide indruk.

We vonden de turbine-velgen wel mooi, maar hebben onder de 3 toch liever 18" velgen dan de 19" (die onder de oude zitten). Op 18" rijdt het net toch een beetje comfortabeler, 19" is duidelijk harder. Op Amazon vonden we voor 250 euro een set 18" Tesla wieldoppen in turbine-look (met Tesla-logo), die zitten er nu onder. Dat ziet er best goed uit, je ziet niet dat het niet de 'echte' turbine-velgen zijn. Onze nieuwe 3 is zwart, we hebben de ruiten extra laten tinten (ook het dak) en de achterlichten laten smoken. Bij elkaar een keurig plaatje naar onze mening. Voorlopig kunnen we weer een paar jaar vooruit!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.