Suzuki Vitara 1.5 Hybrid Style (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vitara 1.5 Hybrid Style |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 3.300 km |
Afwachten wat het wordt.
- 3.300 km
Auto gekocht, omdat ik het een mooi model vind met hoge instap en zit en omdat 1 van mijn eerste auto's een nieuwe Swift was met goede ervaringen. Tevens is een (full) hybride suv met deze prijs in combinatie met een caravan van max 1200 kg redelijk uniek.
Vitara 1.5 tot nu toe:
-stoelen zitten redelijk, had wel liever een iets bollere rugleuning gehad (lendesteun) zodat je rug wat holler zit en rechterop
-rij- en motorgeluid niet overdreven stil, maar wel acceptabel
-beetje vage besturing maar wel acceptabel
-rijdend met zeer beheerste voet en alleen ecostand gebruik tussen 1:18 a 19
(benieuwd wat gebruik wordt wanneer ik wat enthousiaster ga rijden)
-alleen bij stadsritjes soms elektrisch (max 1 km) en bij gas helemaal loslaten, maar alles boven de 60 km/h benzine
-lampje in buitenspiegel bij "naastrijder" prima en niet irritant
-trillen bij op belijning rijden meestal niet irritant
-cruisecontrole prima en afstand voorligger goed instelbaar, bij inhalen moet je wel vroegtijdig naar links gaan anders remt auto wel al op grote afstand af (Bij gebruik cc en na afremmen en vervolgens op res-knop drukkend om vorige cc snelheid weer aan te gaan houden schakelt de bak snel terug om vervolgens met hoog toerental weer de ingestelde snelheid te bereiken. Bij kleine hellingen schakelt bak al (te) snel een versnelling terug met hoger toerental.)
-veiligheids hulpmiddelen zijn gelukkig uitzetbaar
-kofferbak en achterbankzitten acceptabel, maar houdt niet over
-prettige hoge zit
-navigatie lijkt soms niet helemaal up to date, maar acceptabel
-afneembare trekhaak is ideaal net als de dakrails
- dashboard prima en netjes ( ben ik de enige die geen knuffelmuur wil???)
-bij rustig rijden merk je nauwelijks tot niet de schakelmomenten ook die van elektriciteit naar benzine en vv
Afwachten en nog weinig van te zeggen:
Benzinegebruik bij rijden in de niet eco-stand.
De trekkracht bij het trekken van een caravan (mag max 1200 kg) mn in de bergen. ( gezien reviews ook andere hybrides niet zoveel vertrouwen in)
De betrouwbaarheid en garagekosten op langere termijn. (Gezien reviews merk heb ik vertrouwen.)
Tot nu toe nog wel veel bezig tijdens rijden met de techniek van automaat met mogelijkheid flipperschakelen, knopjes en lampjes enz.
(Al wel veel algemene rijervaring en km's in verleden gemaakt. Vorige en eigen auto's waren ondanks de turbo's vaak eenvoudiger qua techniek en kleiner en lager van formaat. Geen ervaring met turboloos rijden en hybriderechniek en flipperschakelen.)
Tot nu toe (deels gematigd) positief en enthousiast.
Auto nodigt mij uit tot rustig en zuinig rijden. (Voor een rijstijl a la Verstappen zijn er betere auto's maar die hebben daarom vaak tevens een ander kostenplaatje.)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.