Suzuki Vitara 1.5 Hybrid Style (2023)

autoreview

Suzuki Vitara
Suzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki Vitara

Signalement

UitvoeringVitara 1.5 Hybrid Style
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst3.300 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Afwachten wat het wordt.

  • 3.300 km

Auto gekocht, omdat ik het een mooi model vind met hoge instap en zit en omdat 1 van mijn eerste auto's een nieuwe Swift was met goede ervaringen. Tevens is een (full) hybride suv met deze prijs in combinatie met een caravan van max 1200 kg redelijk uniek.
Vitara 1.5 tot nu toe:
-stoelen zitten redelijk, had wel liever een iets bollere rugleuning gehad (lendesteun) zodat je rug wat holler zit en rechterop
-rij- en motorgeluid niet overdreven stil, maar wel acceptabel
-beetje vage besturing maar wel acceptabel
-rijdend met zeer beheerste voet en alleen ecostand gebruik tussen 1:18 a 19
(benieuwd wat gebruik wordt wanneer ik wat enthousiaster ga rijden)
-alleen bij stadsritjes soms elektrisch (max 1 km) en bij gas helemaal loslaten, maar alles boven de 60 km/h benzine
-lampje in buitenspiegel bij "naastrijder" prima en niet irritant
-trillen bij op belijning rijden meestal niet irritant
-cruisecontrole prima en afstand voorligger goed instelbaar, bij inhalen moet je wel vroegtijdig naar links gaan anders remt auto wel al op grote afstand af (Bij gebruik cc en na afremmen en vervolgens op res-knop drukkend om vorige cc snelheid weer aan te gaan houden schakelt de bak snel terug om vervolgens met hoog toerental weer de ingestelde snelheid te bereiken. Bij kleine hellingen schakelt bak al (te) snel een versnelling terug met hoger toerental.)
-veiligheids hulpmiddelen zijn gelukkig uitzetbaar
-kofferbak en achterbankzitten acceptabel, maar houdt niet over
-prettige hoge zit
-navigatie lijkt soms niet helemaal up to date, maar acceptabel
-afneembare trekhaak is ideaal net als de dakrails
- dashboard prima en netjes ( ben ik de enige die geen knuffelmuur wil???)
-bij rustig rijden merk je nauwelijks tot niet de schakelmomenten ook die van elektriciteit naar benzine en vv
Afwachten en nog weinig van te zeggen:
Benzinegebruik bij rijden in de niet eco-stand.
De trekkracht bij het trekken van een caravan (mag max 1200 kg) mn in de bergen. ( gezien reviews ook andere hybrides niet zoveel vertrouwen in)
De betrouwbaarheid en garagekosten op langere termijn. (Gezien reviews merk heb ik vertrouwen.)
Tot nu toe nog wel veel bezig tijdens rijden met de techniek van automaat met mogelijkheid flipperschakelen, knopjes en lampjes enz.
(Al wel veel algemene rijervaring en km's in verleden gemaakt. Vorige en eigen auto's waren ondanks de turbo's vaak eenvoudiger qua techniek en kleiner en lager van formaat. Geen ervaring met turboloos rijden en hybriderechniek en flipperschakelen.)
Tot nu toe (deels gematigd) positief en enthousiast.
Auto nodigt mij uit tot rustig en zuinig rijden. (Voor een rijstijl a la Verstappen zijn er betere auto's maar die hebben daarom vaak tevens een ander kostenplaatje.)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Suzuki Vitara

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.