Subaru Forester 2.0 Premium (2015)

autoreview

Subaru Forester 2.0 Premium (2015)

Signalement

UitvoeringForester 2.0 Premium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst50.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Goede betrouwbare auto, vooral de rechtop zithouding bevalt mij prima. Ook met mijn lengte van 1,90m zit ik niet opgevouwen wat ik wel heb in veel andere auto's.

Het AWD systeem laat je ongestraft slecht rijden. Dus hij blijft neutraal reageren bij remmen in een snelle bocht en 2 wielen in een diepe plas, waardoor ik ook veilig thuis kom na een week nachtdiensten. Bij 15.000 km werden de standaard banden wel slecht, ik kreeg veel minder grip op de minirotonde. De Michelin CrossClimate er op laten zetten en dat is echt een klasse apart.

Het filerijden is echt anders dan een handbak, vooral omdat je met je rempedaal blijft rijden. Dus bij het half loslaten van de rem kruipt de auto langzaam vooruit en hoef je verder niks te doen. En het traploos optrekken bij het stoplicht blijft een heerlijke ervaring als je weer eens in een andere auto hebt gezeten. Mijn vrouw noemt dit echter saai en zegt vaak dat ik niet zo sloom moet rijden, terwijl we al te hard gaan binnen de bebouwde kom.

De navi/radio zat in het premium pakket. Ik zou deze zelf nooit los gekocht hebben. De navigatie is niet slecht, maar hij is niet bruikbaar omdat er geen regelmatige updates zijn van nieuwe wegen. Ik gebruik mijn telefoon in een aparte houder en deze heeft tevens een traffic abonnement, waardoor ik makkelijk de snelste woon-werk route kan kiezen. De radio is ook niet echt slecht, maar vergeet regelmatig de voorkeuzezenders. Wel gebruik ik vaak de MP3 speler via USB-stick of afspelen via een bluetooth apparaat.

De leren stoelen moet ik bij een volgende auto nog over nadenken. Vooral kleding met modern textiel heeft geen grip waardoor je in bochten door je stoel glijd. Ze moeten bij Subaru een betere klasse leer op de stoelzitting doen, anders koop ik dat niet meer.

Met het brandstof verbruik zit ik gemiddeld op 8.1/100km, zie mijn verbruiksmonitor. Dat is met relatief veel 80km weg kilometers en zonder caravan. Met normaal rijden op de snelweg is het verbruik hoger. Ook zie je duidelijk een hoger verbruik bij kouder weer en een lager verbruik als het boven de 25°C wordt.

De premium heeft ook de handigheid van keyless instappen en starten. Natuurlijk zou ik zonder kunnen, maar het is wel lekker makkelijk. Ik heb wel regelmatig visitage bij de poort, dan moet je hem wel op 'P' zetten, anders krijgen ze de achterklep niet open.

Ook het open glazen dak geeft extra comfort in het voorjaar en herfst. Alleen op warme zomerse dagen moet alles dicht en de airco aan. Dit komt ook door mijn 80km/u wegen, boven de 100km/u moet het dak dicht want dat vindt ik teveel herrie.

Ik zou weer een auto als deze kopen. Is hij te groot voor mij? Ja zeker, maar ik kan het betalen en zit niet graag opgevouwen.

"Hand" schakelen

  • 50.000 km

In bergachtig gebied met de "Hand" gereden. Heuvelop is het meest prettig op de "sport" stand van de CVT, maar naar beneden op smalle bergwegen is afremmen op de motor fijn. Automaat in "M" en dan met de flippers op de "2e versnelling". Je kan je dan volledig concentreren op het sturen en hebt geen voet op de remmen die daardoor minder belast worden. Ik zou nooit meer een handgeschakelde of normale automaat willen hebben. Enige nadeel van de CVT is, dat wanneer je niet oplet op de snelweg als het weer heuvelop gaat, de motor enorm toeren moet maken op weer op snelheid te komen. Ik krijg dan het commentaar, hé: moet die naaimachine weer aan! Je moet dus om dit te voorkomen op tijd extra gas geven of accepteren dat de snelheid wat terugloopt.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.