Ssangyong XLV 1.6 e-XDi Quartz 2WD (2018)

autoreview

SsangYong Tivoli XLV
SsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLVSsangYong Tivoli XLV

Signalement

UitvoeringXLV 1.6 e-XDi Quartz 2WD
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf11.000 km
KM-stand laatst115.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nooit meer ssangyong

  • 115.000 km

Goedkoop is duurkoop... helaas van toepassing.
De auto is 6 jaar oud 115000 kilomter en een hele hoop problemen.
Direct andere banden opgelegd want de nexen die standaard wordzn voorzien zijn levensgevaarlijk bij nat weer.
Ik rij met continental eco contact 6 en daarmee wel tevreden over de grip

2022 : auto zakt door vering, nieuwe "verstevigde veren" laten plaatsen. Volgens de verdeler veelkomend probleem bij de cng, niet gekend bij de diesel.
We zijn 2 jaar verder en weer volledig doorgezakt, 1 cm van de bumpstops.

2023 : 3 maal handrem laten herstellen, blijft steken bij minste vries en komt niet meer los, nu 1 jaar later zitten we al aan de 5de keer en op ieuw kapot, geen handrem meer en veel speling, keihard aantrekken doet zo goed als niets.
Problemen egr : laten vervangen, grapje van 1000 euro...
Ondetussen zijn de zetels ook gaan schuren aan de bestuurderskant, auto piept kraakt en rammelt vele bij de minste oneffenheden, getril boven de 1500 toeren en dreunend geluid.

2024 : handrem weeral kapot, software problemen gehad, auto wou niet boven 3000 toeren en turbo sloeg niet meer aan.
Ondertussen ook een remklauw die blijft steken.
Bij starten een enorm jankend piep geluid alsof een pomp verstopt zit, komt vooraan uit ik vermoed servo problemen.na enkele meters rijden gaat dit weg.
Ondertussen is de vering volledig kapot, 1 vinger krijg ik tussen de band en de wielkas.

Onvoorstelbaar voor een auto van 6 jaar oud met 115000 kilomter.

Nooit meer een ssangyong. Onbegrijpelijk hoe auto's van zo'n erbarmelijke staat kunnen verkocht worden Europa.


3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.