Renault Safrane RXT 2.5 (1999)

autoreview

Renault Safrane RXT 2.5 (1999)
Renault Safrane RXT 2.5 (1999)Renault Safrane RXT 2.5 (1999)Renault Safrane RXT 2.5 (1999)Renault Safrane RXT 2.5 (1999)Renault Safrane RXT 2.5 (1999)Renault Safrane RXT 2.5 (1999)Renault Safrane RXT 2.5 (1999)

Signalement

UitvoeringSafrane RXT 2.5
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf200.265 km
KM-stand laatst279.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto - betrouwbare motor

  • 279.000 km

Ik heb deze auto gekocht, nadat mijn vorige auto (Peugeot 607) was bevroren en daardoor in de soep was gelopen. Ik had meer Safranes gereden en gelet op de veel betere wegligging dan de Peugeot, heb ik weer een Renault Safrane gekocht, maar niet meer met een V6 maar met een 5-cylinder Volvo motor. Ook deze Safrane was een fijn rijdende auto en het was ook een luxe uitvoering, identiek aan de V6. De wegligging van deze auto was weer als vanouds, hij reed heerlijk. Evenals de V6 had ook deze flink power en deed voor de V6 niet onder. Het was prima rijden in deze Safrane.
Het grote verschil met de V6 was dat deze motor wel heel betrouwbaar was. Gedurende de 6 jaar dat ik deze auto heb gehad heb ik buiten het normale onderhoud geen enkel mankement gehad. Een hemelsbreed verschil dus met de V6. Na 6 jaar met deze auto gereden te hebben, was er een remcilinder lek, waardoor niet meer met de auto gereden kon worden. Gezien de leeftijd van de auto (19 jaar) heb ik de auto op roest laten nalopen en dat viel niet mee. Er moest best het een en ander gerepareerd worden, wat een behoorlijke kostenpost zou betekenen. Hoewel niet eenvoudig heb ik uiteindelijk besloten om afscheid van deze fijne auto te nemen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.