Renault Rafale hybrid 200 Esprit Alpine (2024) #2

autoreview

Renault Rafale hybrid 200 Esprit Alpine (2024)

Signalement

UitvoeringRafale hybrid 200 Esprit Alpine
Versnellingen8, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst9.400 km
Lezerswaardering: 51%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Rafale

  • 9.400 km

Na het rijden van verschillende auto merken gegaan voor de looks van de Rafale. Vond hem prachtig en nog steeds. Auto heeft mooie ruimtes en kofferbak. Nu net 9400 km gelopen , maar niet lang meer zal blijven.
Auto heeft een 1.2 motor 3 cilinder wat behoorlijk wat geluid maakt en door het accu systeem continu aan en uit gaat. Tevens voel je continu stootjes en rijdt het zeer onrustig de aandrijving is dus niet fijn en goed door ontwikkeld. Zuinig is hij wel.
Op vakantie naar Zuid Duitsland,Oostenrijk valt op dat je veel geluid in de auto hebt en elkaar soms moeilijk kun verstaan, denk ook door het glazen dak en harde materialen. Het harman Kardon systeem komt daardoor ook niet tot uitting en is niet best. Stoelen zitten prima helaas kun je het zitvlak niet schuin stellen en daardoor heb je géén ondersteuning onder je benen. Tevens valt op dat de motorkap beweegt onder het rijden wat zeer irritant is vooral op de autosnelweg. Ook zijn er rammeltjes hoorbaar. Vind het Google systeem mooi werken en is het ventilatiesysteem fijn géén omkijken naar en géén getocht. Tevens zijn de schermen mooi helder. Grootste probleem vind ik de bugs ! Veel electronische problemen, dan wil de auto niet dicht, dan weer niet open, dan wil hij niet starten, dan wil hij niet rijden en geeft hij aan auto in versnelling zetten, dan geeft hij aan veiligheid systeem niet beschikbaar, dan weer wel. En als ze werken kan hij volop in de rem gaan, levens gevaarlijk.
Stoel verwarming standje 1 wordt zo heet dat er geen verschil met standje 3 is. Dan 3 keer op de stuurverwarming knop drukken om hem te activeren, en pas op met wind als de kofferbak open staat en je hem sluit, de hoedenplank waait omhoog en zit er vast tussen.De betutteling van de auto en onrust vd aandrijving doet me wel besluiten om de auto zsm in te ruilen. Hoe mooi als ik hem ook vind het is gewoon slechte kwaliteit, dat zie je ook terug aan het plaatwerk.

2,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Rafale

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.