Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Bose (2013) #7

autoreview

Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Bose (2013)

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 110 ECO2 Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf61.250 km
KM-stand laatst72.500 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

tijdelijke overbrugging

  • 72.500 km

Nieuwe werkgever betekent een nieuwe leasewagen. Als overbrugging voor 3 maanden deze Megane station Bose gehad.

Grand Scenic / Megane:
Komend vanuit een Grand Scenic viel de lage zit erg tegen. Niet alleen de instap, je valt als het ware in je stoel en eruit komen vergt ook aanzienlijk meer energie.
Mij hinderde vooral het slechte zicht naar voren: Je kijkt tegen je voorligger aan in plaats van door de auto van je voorligger het verkeer daarvoor te kunnen zien. Dit laatste rijdt relaxter.
Ook bij lange ritten is de zithouding minder comfortabel in de Megane omdat in mijn geval de bovenbenen minder ondersteund worden en je meer met "opgetrokken" benen zit.

Verbruik:
Bijna 11.000 kilometer gereden, waarbij verbruik kwam op gemiddeld op 4,7/100 km: 1 op 21,27.l.
Ongeveer 2/3 betrof lange ritten op de snelweg, waarbij ik toegeef geen nette rijder te zijn: Net wat sneller dan toegestaan, wel veilig, maar ik hou wel van lekker doorrijden.

Op 1 tank reed ik tussen de 950 tot 1000 km.

Start/stop systeem is niet gebruikt, wegens ontbreken verkeerslichten, bijna overal zijn het rotondes.

Comfort:
Viel niet tegen. Auto ligt lekker op de weg, stuurt strak. Korte oneffenheden zoals richels worden wel duidelijk doorgeven.

De voorstoelen zaten goed. Dit was een Bose uitvoering, dus deels stof/leer. Dit laatste plakt wel erg, zeker als het warmer is.
De achterbank is erg vlak, je glijdt op de zitting, met name de middelste zitting, die alleen van leer is.

Alle knopjes en bediening op dashboard waren, zoals ik gewend was in mijn Grand Scenic, goed bereikbaar. Het werkt snel en soepel, maar raakt wel gedateerd.

Navigatie:
Helaas zat er een gedateerde Benelux kaart in en werkte de tomtom live niet. File meldingen werden niet tijdig doorgeven, dus soms toch achteraan sluiten in de file.
Voor een weekendje Duitsland bood de losse Garmin soelaas.

Motor:
Doorgaans is er voldoende trekkracht aanwezig. Ik ging op de snelweg wel terug naar zijn 4 zodra het onder de 100 km/u kwam. Zal met mijn ongeduld te maken te hebben.
Eenmaal weer rond de 120 km/u trekt hij in zijn 6 ook snel op.
Buiten de snelwegen om is het een erg soepele motor.

Ruimte:
Enige ervaring op de achterbank zijn 2 kinderen. Die grootste heeft een lengte van 1.60 m en had ruim voldoende beenruimte.

De achterbak is lekker ruim en diep. T.o.v. de grand Scenic uiteraard wel een kleiner, met name de hoogte. Dit merkte ik na aankopen van grote tuinplanten die niet rechtop konden....

Inmiddels is de nieuwe leasewagen afgeleverd en deze Megane retour naar de leasemaatschappij.

De waarderingen ingevuld, waarbij ik geen mening heb over betrouwbaarheid en gebruikskosten.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.