Renault Kangoo RXE 1.4 (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kangoo RXE 1.4 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 152.000 km |
Heerlijk ruimtewonder
- 152.000 km
Voor mijn onderneming zocht ik een auto die praktisch in te zetten is. Ook wilde ik voor de stad Den Haag ook graag een auto hebben gezien ik de BMW niet in Den Haag heb gestald.
Het goedkoopste in mijn geval is een geel kenteken. Na heel veel speurwerk en bezichtigingen tot aanschaf overgegaan van een Renault Kangoo uit eind 2000.
Het betreft de 1.4 met 75 pk, dit is ruim voldoende voor de stad gezien hij maar 1040 kilo weegt. Ook heeft hij een panoramadak aan de voorzijde en een heel groot elektronisch stoffen schuifdak! Dit kan heel praktisch zijn wanneer je de hoogte nodig hebt voor vervoer. Verder heeft hij elektrische ramen en een cd wisselaar.
Ruimtewonder!
Ik vervoer vaak scooters en nadat ik de achterbank heb verwijderd passen er zelfs twee scooters in! De achterbank kun je er helaas niet uitklikken, maar na 6 flinke bouten los te draaien kun je de complete bank eruit halen. Let wel op je rug want dit is best nog een gewicht!
Hoe rijdt zo`n auto?
De vering:
Ten eerste zeer comfortabel, de wegligging is
prima als je niet al te veel eist. Ook valt het me op dat wanneer er een scooter instaat deze totaal niet hobbelen of gaan schuiven, oftewel de demping is goed geregeld in de kangoo! Veel minder kans op schade in vergelijking met het vervoeren op een aanhanger.
Koppeling:
Is prima te bedienen, het aangrijppunt zit wel erg hoog maar hier was ik snel aan gewend.
Remmen:
De remmen zijn ook goed alleen wel een verschil met de BMW welke echt als ankers fungeren. Maar een nieuwprijs van 77.000 Euro is niet te vergelijken met een nieuwprijs van 18.000 Euro.
Voor de ladingen die ik tot nu toe heb gehad bieden de remmen prima werk. Geen last van trillingen gelukkig.
De motor:
De befaamde 1.4 8 kleps met 75 pk, deze staat niet supergoed bekend met de koppakking welke vaker dan gemiddeld stuk gaat.
Dit heeft er vooral mee te maken dat wanneer je deze auto niet rustig warmrijdt de metalen nog niet goed genoeg gezet zijn en er lekkages kunnen ontstaan.
Een toerenteller mist in deze auto waardoor je minder bewust kan zijn op het warmrijden en het mijden van hoge toerentallen.
Ik hou mezelf gewoon rustig de eerste 15 minuten om ellende te voorkomen.
Prestaties:
Deze zijn tot en met de 100 prima, ik raad aan om niet harder dan 110 km/uur te gaan met deze auto om het verbruik leuk te houden.
Wanneer je 120/130 gaat rijden zit hij bijna in het maximale toerengebied wat het verbruik en levensduur niet leuker maakt.
Verbruik:
Tot nu toe inclusief veel stadsritten rond de 1 op 13 gemiddeld.
Comfort:
Gebruiksgemak is echt perfect!
2 schuifdeuren
grote achterklep
Een superpraktische laadruimte
Voor de vakanties makkelijk om te bouwen tot een mini campertje wat ik in de zomer zal gaan doen.
Onderhoud:
De auto is netjes onderhouden bij één dealer.
Na de aanschaf heb ik het volgende eraan gedaan:
-4 nieuwe vredestein banden
-Een trekhaak gemonteerd! was een groot
gemis.
-olie en oliefilter vervangen
-verlichting netjes in orde gemaakt.
Totale onderhoudskosten € 250 Euro!
Conclusie:
+ superpraktisch
+ lage maandlasten
+ comfort
- Lage topsnelheid dus lekker doucement op de snelweg.
- Bijna geen isolatie dus hoog geluidsniveau
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren