Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2016) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kadjar Energy dCi 110 Intens |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 181.653 km |
Flinke Bak!
- 698 km
Na een kleine drie maandjes wachten werd dan twee dagen geleden dan eindelijk "mijn" nieuwe auto gebracht.
Klein stukje voorgeschiedenis:
Tot april 2014 3 jaar lang in een Mégane Estate dCi 110 Bose gereden. Toen van werkgever veranderd en half jaartje in een VW Polo gereden. Toen weer van werkgever veranderd en vanaf dat moment 10 maanden in een oude Mégane bedrijfsauto gereden. Toen duidelijk werd dat ik een contract voor onbepaalde tijd ging krijgen per januari, mocht ik dus een nieuwe auto uitzoeken. Omdat ik het meeste ervaring heb met de Mégane Bose en deze auto het meest in de buurt komt van de Kadjar, heb ik die ingevuld als vorige auto...Daar vergelijk ik de Kadjar ook steeds mee.
Ik regel binnen het bedrijf waar ik werk zelf de bedrijfsauto's dus ik heb leaseprijzen opgevraagd van 5 verschillende auto's, waarbij de Kadjar eigenlijk gelijk al de voorkeur had. Maar mocht deze tegenvallen qua kosten, moest ik natuurlijk wat geschikte alternatieven achter de hand hebben.
Ik heb gekeken naar een Octavia, een Golf, een Megane (oude model) een Kadjar en een V40. Allemaal in Diesel uitgevoerd, allemaal redelijk gelijk qua uitrusting en allemaal met een automatische versnellingsbak.
De Octavia was hiervan de goedkoopste, een paar tientjes daarboven zat de Kadjar en de overige drie stegen er met kop en schouders bovenuit.
De Kadjar had al mijn voorkeur en ook de kosten vielen erg mee vergeleken met de rest, dus de keus was snel gemaakt. Het moest een witte worden (vond ik gelukkig zelf ook het mooist.) en het enige wat ik erbij besteld heb is een vaste trekhaak. Parkeerhulp vind ik (nog) niet nodig, kan ik prima zelf, glazen dak wel mooi, maar ook erg warm ben ik bang voor, grotere velgen ook mooi, maar duur en gaat waarschijnlijk ten koste van het comfort en Xenon verlichting vind ik zonde van het geld.
Als je instapt, is het eerste wat opvalt de forse afmetingen. De motorkap met z'n grote welvingen is duidelijk aanwezig en geven je het gevoel dat je in een gigantische auto zit. De middenconsole en het deel tussen de beide voorstoelen is ook fors te noemen en de ruimte op de achterbank is meer dan voldoende voor een volwassen kerel van mijn formaat.
De stoelen zitten echt heel goed, met voldoende zijdelingse steun en voldoende lengte voor een goede ondersteuning van de benen. Ze zien er ook nog eens prachtig uit met het half stof en half leer, dus wat wil je nog meer.
Het zicht rondom is meer dan goed, alleen de grote motorkap maakt het inschatten van afstanden aan de voorkant van de auto lastig. Vertrouwen dus op de parkeersensoren. Parkeersensoren die overigens pas laat van zich laten horen vind ik. En als je ze eenmaal hoort, volgen de piepjes zich in zeer snel tempo op, dus snel reageren is een must. Je doet dus automatisch al erg voorzichtig voordat de parkeersensoren in werking treden.
Wat me ook opviel was dat de auto best strak afgeveerd is. Strakker dan de Mégane Bose, maar nog niet spijkerhard. Wel blij dat ik niet voor grotere velgen heb gekozen dacht ik nog...
Het rijden opzich is heerlijk. De motor pakt goed op, ook onderin de toeren en de automatische versnellingsbak doet z'n werk fantastisch. Wat een verademing en erg blij dat ik daar mijn zinnen op gezet had. De Kadjar heeft dezelfde motor als de Mégane Bose had, maar deze heeft echt beduidend meer power. Ik heb al een offerte liggen voor een chiptuning, maar ik weet nog niet of ik dat wel nodig vind.
Ik wist van tevoren niet goed wat ik van het R-Link 2 systeem moest verwachten. Iedereen klaagt over het ontbreken van "hoofdknoppen" en dat je daardoor vaak het hele menu door moet om ergens te komen. Ook ben ik zelf niet zo'n fan van een touchscreen. Vette strepen op een scherm heb ik een hekel aan.
Maar het valt allemaal erg mee vind ik. Als alles naar tevredenheid ingesteld is, heb je eigenlijk niets meer te zoeken in het hele R-Link systeem volgens mij. De muziek bedien je met de stuurbediening en de navigatie bedien ik met de spraakbesturing vanaf de knop op het stuur. En vooral dat laatste werkt echt fantastisch. Ik heb best veel adressen op een dag en je hoeft alleen maar op het knopje te drukken en je verteld gewoon waar je heen moet. Geen getuur meer op het schermpje naar de juiste letters, dus nog veel veiliger ook. Super!
Alleen de telefoon neem ik aan door op het scherm te drukken. Als ik zelf moet bellen zoek ik de nummers toch in mijn telefoon, dat is het prettigst vind ik.
Het scherm zelf zat bij de Mégane Bose bovenop het dashboard en dat is toch fijner moet ik zeggen. Dan kijk je makkelijker op het scherm terwijl je nog steeds ziet wat er voor je op de weg gebeurt. In de Kadjar zit het scherm veel lager en moet je echt je hoofd draaien om naar het scherm te kunnen kijken.. Je hebt niet het verkeer én je scherm in hetzelfde beeld zeg maar. Komt ook omdat ik het geluid van de navigatie altijd uit heb staan, dan moet je ook wel erg veel naar het scherm kijken. Ook een beetje "eigen schuld, dikke bult" zeg maar.
Voorlopig laat ik het hier even bij en als ik wat meer feedback krijg als op mijn review van de Polo, zal ik af en toe een update plaatsen.
Paar duizend km verder...
- 3.863 km
...dus tijd voor een update dacht ik zo.
De Kadjar bevalt me uitermate goed tot nog toe. Nog steeds het gevoel dat je met een flinke auto onderweg bent. Dat is natuurlijk ook best wel waar, maar dat gevoel wordt versterkt door de grote motorkap voor je snuit, de hoge zit en de brede middenconsole.
De motor doet zijn werk lekker rustig en stil. niet zo stil als de Mégane Bose volgens mij, die maakte ook net iets minder toeren op kruissnelheid, maar nog steeds is deze auto lekker stil. Hij is sowieso een stuk sneller dan de Mégane én een stuk zuiniger.
Best vreemd eigenlijk. Deze auto is groter en zwaarder, ze hebben blijkbaar evenveel Pk's en toch is de Kadjar sneller en zuiniger. De Mégane kreeg ik bijna niet onder de 6 L/100 km en de Kadjar zonder moeite op 5,5 L/100 km en als ik mijn best doe kom ik dicht bij de 5,0 L/100 km.
De automatische versnellingsbak is echt fantastisch. De schakelmomenten verlopen lekker gladjes en als je wilt kun je heel goed bepalen of er vroeg, of laat geschakeld moet worden. Ik heb hem zelf altijd in de "eco stand" staan en dat bevalt prima.
het start/stop systeem werkt opzich prima. Als je ergens stopt en je drukt normaal op de rem dan slaat de motor dus af en op het moment dat je het rempedaal iets licht, dan slaat hij razendsnel weer aan. Ik weet nog niet goed wat ik ervan moet vinden. Het zal best zuiniger zijn, maar ik heb ook wel een beetje het gevoel dat het voor een ander lijkt alsof je de auto hebt laten afslaan voor het stoplicht ofzo. Als je stopt en je doseert het zo dat je de rem nog maar minimaal indrukt als je uiteindelijk stilstaat, blijft de motor gewoon lopen. Je kunt eigenlijk prima doseren of je wilt dat de motor afslaat bij het stoppen, of niet. Toch wordt ik er af en toe gek van, want bij elke keer als je moet stoppen ben ik ermee bezig. Je kunt het hele systeem ook uitschakelen d.m.v. het indrukken van een knop, maar dat geld dan alleen voor de rit waar je op dat moment mee bezig bent. Je zou hem dan iedere keer als je in de auto stapt opnieuw moeten uitschakelen...
het R-Link systeem werkt prima vind ik. ik mis geen "hoofdknoppen". Je hebt in beeld al een aantal mogelijkheden om rechtstreeks naartoe te gaan ( radio, navigatie, telefoon, klok e.d.) maar zoals ik al eerder zei, zodra alles naar wens ingesteld is, heb je er niets meer te zoeken. De radio bedien je aan het stuur, de telefoon trouwens ook en de navigatie heb je gewoon in beeld.
Die navigatie kun je bedienen d.m.v. stemopdrachten en dat werkt echt fantastisch. Je drukt 1x op de knop op het stuur en in drie stappen heb je een adres ingevoerd. Roep achtereenvolgens, bestemming, adres en je noemt het vervolgens het adres, en klaar is Kees. Gaat altijd in 1x goed. Bij de telefoon kan het ook, maar bij het noemen van namen uit je adresboek, verstaat hij het 3 van de 4 keer niet. De telefoon bedien ik dus gewoon vanaf de telefoon zelf. (als ik zelf moet bellen tenminste.)
De cruise control doet z'n werk ook opvallend gladjes vind ik. Hij klimt vlot naar de ingestelde snelheid en het laatste stukje doet ie lekker rustig totdat hij precies op de snelheid zit die je ingesteld hebt. Ik was altijd gewend dat de auto ( elke die ik tot nu toe gehad heb.) als een dolle naar de ingestelde snelheid spurt, er een km of 5 overheen gaat en zich dan weer laat afzakken. De Kadjar doet dat allemaal opvallend rustig.
Ook nog iets wat niet zo lekker werkt. Ik krijg veel klachten dat ik slecht te verstaan ben als ik iemand aan de telefoon heb. Veel geruis op de achtergrond. ik ben hiervoor al even bij de dealer geweest, maar die konden het niet even snel oplossen. Ik heb nu dus een afspraak staan dat het hele systeem ge-update wordt en dat schijnt wel een poos te duren.
Ik las in een andere review dat iemand een update van het R-Link systeem had gehad en dat daarmee de parkeersensoren ook een stuk gevoeliger waren geworden. Ik hoop dat dat bij mij dan ook het geval is, want die reageren inderdaad erg laat op de dichterbij komende obstakels.
Ik laat het hier nu even bij, maar ik houd jullie op de hoogte!
Gaat lekker...
- 11.538 km
Weer een paar duizend kilometer verder, de 10.000 ruim gepasseerd, dus weer even een kleine update.
De auto bevalt me nog steeds uitermate goed. Ik zal niet zeggen dat hij beter (of slechter) bevalt dan de Mégane die ik eerder had, dat is immers gewoon een ander type auto, maar de Kadjar bevalt gewoon goed en ik zou er zo weer één bestellen.
De hoge zit is fijn, de stoelen zitten bijzonder lekker, de zitpositie in z'n algemeenheid is gewoon fijn. Het stuur ligt lekker in de hand en de besturing reageert naar wens. De bediening is dik voor elkaar en het navigatiesysteem, met z'n mogelijkheid tot spraakbediening, werkt super!
Zijn er ook nog minpunten aan deze auto? Ja wel een paar. Niet zo erg dat je daardoor een volgende keer wat anders zou bestellen, maar gewoon kleine dingetjes die 'jammer' zijn. En het zijn dingen die Renault bijvoorbeeld bij het vorige model Mégane beter voor elkaar had, dus de verbetering ligt gewoon op de schappen en met name daarom is het extra jammer zeg maar.
Bijvoorbeeld het tanken. Je moet de tankklep openen met een hendeltje binnen in de auto, deze hendel zit naast de hendel die de motorkap ontgrendeld. Zo jaren '80 vind ik dat. Bij de Mégane was het gewoon zo, zijn de deuren van slot af, dan de tankklep ook. De klep 1x indrukken en hij ging open, veel handiger dus. Vervolgens moet je ook nog een tankdop losdraaien, die vervolgens aan een veel te stug koortje plastic kan blijven hangen. Je kunt de tankdop dan in een houdertje van de klep zetten, maar door het stugge koordje plastic floept hij er alweer uit als je er naar kijkt. De Mégane had helemaal geen tankdop (zelfs het oude type Mégane heeft dat niet meer.) Gewoon klep open en tanken. Waarom is dat bij de Kadjar anders gemaakt vraag ik me dan af.
Ook de automatisch inklapbare buitenspiegels is een stap terug ten opzichte van de Mégane. Daar was het, deur op slot en de spiegels klappen in. Nu moet je, als je wilt tenminste, want ik gebruik het eigenlijk nooit dus ik snap zelf niet waarom ik me eraan erger, de spiegels inklappen door op een knopje te drukken. Uitklappen doe je dan weer met hetzelfde knopje.
Het op slot doen van de deur is er ook op achteruit gegaan. Bij de Mégane stapte je uit en zodra je weg liep bij de auto ging hij vanzelf op slot. Super handig. Nu moet je na het uitstappen op een knopje van de deurhendel drukken en dan gaat hij op slot. Niet heel veel werk natuurlijk, maar toch minder handig. Als je bijvoorbeeld met z'n tweeën bent, sta je altijd te wachten tot de ander de deur dichtgegooid heeft en pas dan kun je de deur op slot doen. Bij de Mégane liep je gewoon weg en de rest ging vanzelf.
De automatische versnellingsbak werkt echt super, ik zou nooit meer anders willen, maaaaaar.... het overschakelen van 1 naar 2 mag van mij iets vlotter. Als je rustig wegrijdt is het prima, maar zodra je maar iets vlotter wegtrekt, vind ik dat hij iets te lang in de 1 blijft hangen. Dan klimt hij behoorlijk in de toeren, zoals de oude vandagen wegrijden zeg maar. Maar voor de rest niks dan lof over de automatische versnellingsbak.
Waar ik me bij de Mégane aan ergerde, heeft de Kadjar helaas ook weer. De aangegeven actieradius houd het bij totdat het spannend begint te worden (zo'n 70 km voordat de tank leeg is.) dan wordt het ineens jouw probleem en gaat de meter op nul staan. Nu is dit in mijn geval ziet zo'n groot probleem meer, we mogen nog maar bij 1 tankstation tanken die dicht bij de zaak zit, dus ik tank vaak al als er nog een kwart van de tank gevuld is.
Even een paar minpuntjes aangestipt in deze update. Doet verder weinig af aan het totaalbeeld van de Kadjar, het zijn meer puntjes waarvan je af en toe denk, goh, dat had makkelijk iets beter gekund.
Van de week ook voor het eerst met een flinke aanhanger gereden en dat ging prima. De motor, het vijftienhondertje, heeft voldoende power om met een flinke tandemasser op pad te kunnen.
Oh ja, zoals ik al geschreven had, is de Kadjar een klein dagje bij de dealer geweest omdat mijn handsfree verbinding ronduit slecht was. De Kadjar heeft dus geen update gehad ( de nieuwste software zat er al op werd me verteld. Ik merk dat trouwens niet aan beter reagerende parkeersensoren en de volume verstelling van de knipperlichten, zoals ik in een andere review las, maar het zal wel.) Ik had blijkbaar de pech dat alle toestellen goed werken in de Kadjar, behalve de Samsung S4 mini die ik had. Intussen heb ik een ander toestel ( S5.) en nu gaat het inderdaad wel goed. Best vreemd eigenlijk, maar niet te lang bij stilstaan denk ik dan maar...
1e beurtje achter de rug.
- 34.865 km
Alweer dik 20.000 km verder sinds de laatste update van deze review, dus het mag wel weer een keer.
Niet dat er veel nieuws te melden is trouwens, alleen wat meer ervaring opgedaan zeg maar én natuurlijk de eerste onderhoudsbeurt achter de rug.
Nog voor de eerste beurt moest ik bij 17.500 km een half litertje olie bijvullen en vlak voor de 30.000 beurt ging het lampje weer af en toe branden. ik vond dat zelf best veel, had ik nog niet eerder meegemaakt, maar de Renault dealer vond het niet bijzonder. Nieuwigheid werd me verteld. Alsof mijn voorgaande auto's niet nieuw zijn geweest.... Nouja, mij maakt het verder niks uit. De beurt is uitgevoerd en verder geen bijzonderheden hierover.
De handsfree verbinding van de telefoon is trouwens nog wel steeds kut! Sorry voor dit taalgebruik, maar ik begin me er zo langzamerhand aan te ergeren. in mijn vorige update vertelde ik nog dat het met de Samsung S5 wel goed ging, maar na een systeemupdate van die telefoon was het helemaal mis. Ik kreeg helemaal geen verbinding meer via de bluetooth, dus handsfree bellen zat er niet meer in. Telefoon tot 2x toe teruggestuurd naar Samsung voor reparatie (de speaker was ook niet helemaal fijn.) maar zonder resultaat. Nog steeds geen verbinding te maken.
Toen maar een Iphone aangeschaft (wat een k*ttelefoon.) want deze zou veel stabieler draaien dan een android toestel. In het begin dacht ik dat hiermee het probleem opgelost was, maar nog steeds krijg ik regelmatig de klacht dat ik slecht verstaanbaar ben door veel ruis op de achtergrond. Of ik krijg de vraag of ik in de badkamer sta te bellen.
Dus binnenkort toch maar weer eens langs de Renault dealer want ik lees zo links en rechts dat dit toch wel een veel voorkomende klacht is van deze auto. Is erg lastig in de praktijk, want ik betrap mezelf erop dat ik telefoontjes ga uitstellen omdat ik er een hekel aan heb als je niet goed te verstaan bent. En het is juist zo handig om onderweg allerlei telefoontjes te doen waar je jezelf normaal geen tijd voor gunt. Maar die afspraak met de Renault dealer is natuurlijk ook weer lastig in te plannen... :-)
Voor de rest ga ik me steeds meer ergeren aan de manier van afsluiten van de auto ( door op het knopje van de deurhandel te drukken.) Als ik alleen ben vind ik het niet zo'n probleem, maar als je met meerdere personen bent sta je maar te wachten bij de deur totdat de laatste de deur dichtgeslagen heeft. Je kunt dan denken van "dan gebruik je toch de Renault kaart om af te sluiten"? Dat kan natuurlijk wel, maar dat doet dan weer afbreuk op het handsfree gebruik van deze kaart, kun je hem dus niet in je broekzak laten zitten. Ook afsluiten door de laatste die de auto verlaat werkt niet, want achter zitten die knopjes niet en het is onnatuurlijk dat een passagier de auto moet afsluiten. Dus zit er niks anders op dan dom staan wachten bij het knopje van de deurhendel.
Aan het tanken kan ik ook nog steeds niet wennen en ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat Renault ervoor gekozen heeft om hetzelfde systeem weer in te voeren als in de jaren 80 gebruikelijk was...
Het dashboard knerpt en kreunt af en toe in de bochten en de binnenspiegel trilt heel lichtjes bij sommige snelheden. Niet echt storend, je moet moeite doen om het te zien, maar al met al merk je dat deze auto zo goedkoop mogelijk gebouwd is. De Mégane zat kwalitatief iets beter in elkaar vind ik.
Neemt niet weg dat ik elke dag nog steeds met veel plezier in de auto stap, want al met al rijdt hij echt geweldig. Net een autovakantie van 3400 km in 8 dagen achter de rug en echt geen centje pijn. Nooit het gevoel gehad dat ik het zat was of vermoeid van de lange ritten, mede door de goede zit en de fantastische automatische versnellingsbak.
Oh ja, het start/stop systeem kan me ook gestolen worden...
Tot de volgende update!
Opgevoerd
- 41.346 km
Ik heb er in het begin wel over nagedacht en vond het later eigenlijk niet zo hoognodig, maar door een toevallige samenloop van omstandigheden is mijn Kadjar onlangs gechiptuned en nog wel gratis ook. (voor mij dan.)
Van 110 PK naar 145 PK en van 260 Nm naar 325 Nm is een behoorlijk verschil en dat is duidelijk te merken. De auto is echt een heel stuk vlotter. Hij was al best vlot, maar nu sleurt hij er echt aan en het blijft maar doorgaan. Ook op hogere snelheden blijft hij maar doortrekken, het versnellen van 140 km/h naar bijv. 160 km/h stelt niks voor. Niet dat je dan nog strak in de stoel gedrukt wordt, maar hij blijft gewoon doorgaan en versnellen. Topsnelheid heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb ergens gelezen dat die nu op de 208 per uur zou moeten liggen en dat zou me niet verbazen. hij zit vrij snel op de 180 en dan is de fut er nog lang niet uit. Niet dat je in Nederland nog ergens hard kunt rijden, maar het is meer het idee... ;-)
Oh ja, ik heb weer een nieuwe telefoon omdat de Iphone die ik had zo slecht beviel, dat ik hem echt spuugzat was.
Ik heb nu een Samsung Galaxy S7 Edge, maar die kreeg in de eerste instantie weer geen verbinding via de bluetooth. Gisteren mee bij de garage geweest, daar is een update van het systeem uitgevoerd en nu werkt het eindelijk perfect. Verbinding goed, geluid goed, dus helemaal top!
Bij de Renault dealer gaven ze als excuus dat de ontwikkeling van de (verschillende) telefoons en de updates hiervan tegenwoordig in zo'n razend tempo gaat, dat het systeem in de auto het allemaal niet meer kan bijhouden. Je hebt best kans zei hij, dat als je telefoon een keer een systeemupdate krijgt, dat hij weer niet werkt in de auto en dat die dan ook weer moet wachten tot er een update beschikbaar is.
Ik vond het een slap verhaal, maar toe maar. Voorlopig werkt het allemaal naar behoren, dus een flinke ergernis minder!
Tot de volgende!
Mini update
- 42.579 km
Even een kleine update naar aanleiding van het chiptunen en de R-Link 2 update.
Na het chiptunen zou de Kadjar ook zuiniger moeten zijn, maar daar merk ik nog niks van omdat ik onbedoeld toch een stuk harder ben gaan rijden.
Het stukje extra vermogen is zo’n genot om mee te rijden dat het echt moeite kost om “normaal” te rijden.
Dit vertaald zich uiteraard in een hoger verbruik in plaats van dat je zuiniger met de brandstof omspringt.
Het resultaat op 2 volle tanks, dus een kleine 2000 km, is een verbruik van 5,9 L/100 km. Terwijl ik daarvoor makkelijk 5,5 L/100 km haalde. Ik heb hem ook niet meer standaard op de Eco stand staan, want hij rijdt zo lekker als je alle vermogen tot je beschikking hebt.Dus het is ook gewoon eigen schuld, dikke bult.
Het eco overzichtje wat je kunt oproepen (ik weet de exacte benaming niet.) geeft aan dat het anticiperen nog steeds goed is (4 sterren.) , maar bij het accelereren heb ik nog maar 2 sterretjes over en dat waren er altijd 3…
Van de week viel me ook ineens op dat als je een klein tikje op de richtingaanwijzer geeft, dat hij dan 3x knippert. Ik weet nou niet of dat na die update van het R-Link 2 systeem gekregen heb, of dat dat altijd al zo geweest is, maar ik ben er wel blij mee in iedere geval. Ik had dat systeem eerder op mijn Ford Focus zitten en vond dat altijd erg makkelijk. Nu moet ik eraan wennen dat ik het weer ga gebruiken, dat dan weer wel…
Tot zover deze mini update!
Alweer afscheid van genomen
- 181.653 km
Mijn review nog eens teruggekeken en zag dus ook dat het wel heel lang geleden is dat ik deze bijgewerkt had.
Was eigenlijk ook niet veel meer te melden hoor, niet veel bijzonderheden mee gehad.
Halverwege het leasecontract een keer een update gehad van de navigatiekaarten. Kreeg ik de kaarten van 2017 volgens mij, terwijl het toen begin 2019 was...
Telefoonverbinding is altijd waardeloos gebleven, heb de laatste 2 jaar met oortjes in gereden. Eigenlijk te gek voor woorden.
Ook nog een keer schade gehad aan het bestuurdersportier. Nooit lekker gerepareerd, ondanks dat ik 3x mee terug ben geweest, met als gevolg, de laatste 2 jaar een slecht sluitend portier.
Voor de rest een prima en goed rijdende auto. Veel voor weinig zei ik altijd als iemand ernaar vroeg. Veel auto voor relatief weinig geld en dat merk je aan de kwaliteit en de kleine missers. Toch ben ik al met al wel tevreden geweest. Lekker rijden en weinig gedoe.
Nu dus ingeleverd en voortaan mag ik me voortbewegen in een Volvo V60 d3 automaat inscription. Ander type auto maar sowieso van een hogere klasse. Als ik er schik van heb komt hier ook wel weer een review van.
Dank voor het lezen van deze in ieder geval en wie weet tot mijn volgende review!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.