Renault Clio 1.6 16V 128 GT (2010)

autoreview

Renault Clio 1.6 16V 128 GT (2010)

Signalement

UitvoeringClio 1.6 16V 128 GT
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst65.000 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Clio 3 phase 2 1.6 GT (128pk)

  • 24.000 km

Beste allemaal,

Na afgestudeerd te zijn en een tijdje te hebben gespaard heb ik niet al te lang nagedacht over een auto die ik wou kopen, ik had al gauw een keuze gemaakt. Het betrof een: Renault Clio 3 phase 2 1.6 GT (128pk.).
Het liefst wilde ik een RS kopen maar aangezien het brandstof verbruik zocht ik toch een maatje net onder de RS. Ik kwam uit bij een GT. Op de site van VKV groep kwam ik deze auto dan ook tegen voor een aantrekkelijke prijs met weinig kilometers. Behalve parkeersensoren is de auto zo goed als full option. Cruise control/climate control, alles zit er op.
Ik heb dan ook gelijk contact opgenomen met VKV groep, de auto bleek echter in het oosten van het land te staan wat een tegenvaller was want ik kom zelf uit de Randstad. Tot mijn verbazing (goede service) werd de auto getransporteerd naar een vestiging in Rotterdam, speciaal voor mij en om een proefrit te kunnen maken.
Ergens in april 2015 (weet niet meer de exacte datum) ben ik voor een proefrit naar de vestiging in Rotterdam gegaan.
Het was voor mij even wennen, want ik was al een tijdje een Opel corsa 1.2 ECOtec gewend, ook geen verkeerde auto!
Ik was er al snel uit, het weekend erna een gesprek gepland over de prijs gesproken en de auto was van mij! Scherpe deal gemaakt waar ook gelijk de distributie riem en toebehoren werden vervangen, dit moet gebeuren na zo veel jaar want er kunnen er scheurtjes ontstaan (preventief dus).
Na een paar weken begon er een irritant geluid zich voor te doen bij het inparkeren (geluid lijkt op een remmende trein), na overleg met de Renault dealer een afspraak gemaakt en is er gekeken wat er aan de hand was. Ik was zelf van mening dat de distributie riem iets te strak was gemonteerd waardoor dit geluid ontstond. Na een kort ritje met de monteur was hij er niet echt wijs uit geworden.
Na al die maanden heb ik het geluid nog steeds maar ik denk (weet bijna wel zeker) dat het iets met de remmen te maken heeft, bij het remmen hoor ik ook een scherp piepend geluid.

Bij aankoop gelijk ook 2 originele logo's van Renault GT sport aangeschaft, 1 zit voorop in de gril en de ander rechts achterop. Zo is het een echte GT!
Standaard speakers in deze auto zijn niet zo best, daarom ook een mooi setje van Pioneer aangeschaft. De Pioneer TS-G1333i (voor) en de Pioneer TS-G133Ci (achter).

In de toekomst ben ik nog van plan om e.v.t. een subwoofer en/of versterker aan te schaffen. Eventueel lijkt het me nog mooi om de remklauwen rood te maken, meer wil ik er dan ook niet aan doen. Originaliteit is het mooist!

Het is nu 22 september 2015 en de auto heeft al 30000 km op de teller, 7000 km dus in ongeveer 4 maanden. Ik ben helemaal gewend aan de Clio. Wat een fijne auto!
Boven de 3000 toeren komt de viercilinder echt tot zijn recht, je merkt dat hij dan een soort boost krijgt en man, wat een beest!
Bovendien is hij aardig zuinig met rijden over de snelweg.

To be continued.. groetjes, Rick!

Update 30 september 2015:
De standaard speakers die destijds al door waren vervangen scheelde al aardig wat qua geluidsniveau, alleen ik miste nog wel een echte bass.
Vorige week dan ook een subwoofer incl. versterker (Mosfet) aangeschaft, het gaat om : Pioneer TS- WH500a. De subwoofer past prima onder de stoel en zal deze week worden ingebouwd.

Update 2 oktober 2015:
Zelf een subwoofer inbouwen is niet echt voor mij weggelegd, daarom ben ik naar de lokale inbouw expert geweest en een offerte aangevraagd. Voor het inbouwen kwam je al gauw uit op €125,- waar ze dan ongeveer 2 uurtjes mee bezig zijn. De prijs is normaal voor het laten inbouwen van een subwoofer maar ik vond het toch wel aardig wat geld. Mijn vader was bereid om de sub in te bouwen (jeuj) en het resultaat is oorverdovend!
De subwoofer is de nieuwste in de reeks van Pioneer actieve subwoofers met versterker, speciale HTV technologie zorgt ervoor dat er niks gaat trillen in de auto maar er toch mooi geluid en een flinke bass uit komt.
Uiteindelijk besloten om de sub @ de koffer bak te monteren. Het was een aardige klus voor mijn vader maar het is hem gelukt. Ik ben heel erg blij met het resultaat.
Kortom echt een wereld van verschil!

Ik zal binnenkort een filmpje op Youtube zetten van het geluid.

Voor de liefhebbers:
http://youtu.be/nXj-S0F5ebw

Update 5 november 2015:
De auto start niet meer, ook niet met startkabels. Accu defect!

De 55 ampére accu was helemaal leeg en lade ook niet meer op.. vind ik al wel snel na 5 jaar, maar niks aan te doen. De 6 maanden BOVAG garantie bleek net voorbij te zijn (dit zal je altijd zien), maar ik heb toch nog even contact opgenomen met de garage maar een reactie moet nog komen. Valt een accu überhaupt onder de garantie?

Wat ik heb gedaan is dat ik een nieuwe accu heb gehaald van het merk: NRG en ook gelijk heb gekozen voor een 60 ampére accu, dit ook i.v.m. de versterker die in mijn auto zit(dit vreet stroom).

Tijd geleden!

  • 43.000 km

Daar zijn we weer! het is een tijd geleden dat er iets aan deze review werd gedaan.. daarom is het hoog tijd voor een status-update!

Wat ik nog heb gedaan na november vorig jaar is dat de remklauwen zijn geverfd naar de o zo mooie rode kleur :-)
Het resultaat is echt heel mooi geworden, al zeg ik het zelf.

Ook was ik er achter gekomen dat mijn inlegfilter behoorlijk aan de slechte kant was, ik heb daarom ook een nieuwe besteld en gelijk 1 van het merk : K&N, type 33-2927 om precies te zijn.

Binnenkort zal ik laten weten of het rijden bevalt met de nieuwe inlegfilter van K&N. Het schijnt namelijk dat de auto er beter door gaat rijden. To be continued......

Eerste schade!

  • 60.000 km

De auto is nog steeds in mijn bezit en ik ben er tot op de dag van vandaag nog steeds tevreden over.
Ik rij er mee naar mijn werk wat 50 km op een dag is, ook ben ik 1x in de 2 weken in Zeeland te vinden, dus op jaar basis ongeveer 20.000 km.

Het moest er een keer van komen - de 1e schade! Bij het invoegen heeft een auto mij van achter geraakt, gelukkig valt het nog mee want het is te repareren, maar nooit leuk.. omdat je er zelf voor de auto heb gespaard en er zuinig op bent.
Daar komt ook nog is bij dat 1 van mijn bobines het heeft begeven, alle 2 incidenten in dezelfde week - dan hebben we het maar gehad....

Ter aanvulling van vorige update uit 2016 bevalt de K&N inlegfilter nog steeds, het is een eenmalige aanschaf van € 90,00 dacht ik, maar op den duur levert het geld op, omdat die dingen wel voor ongeveer 100.000 km meegaan.

Wat ik binnenkort wil gaan doen is mijn middendemper vervanger voor een rechte buis en eventueel nog een nieuwe RVS einddemper, dit om het geluid wat leuker te maken, weet niet of het echt veel uitmaakt, maar ja, we zullen het horen!

Thanks and stay tuned!

Middendemper!

  • 65.000 km

Zoals al in een eerder update vermeld heb ik afgelopen maand mijn middendemper laten vervangen door een rechte buis van Magnaflow.

Wat ik wel grappig vond is dat toen de auto op de brug stond de monteur de pijp bij de middendemper echt een rietje vond,.. echter, verbaasde hij zich vervolgens wel wat een geluid de uitlaat na de ingreep nu produceert.

Na een aantal duizend km te hebben gereden is er nog wat leuks bijgekomen; bij het terugschakelen hoor je namelijk leuke plofjes uit de uitlaat komen (ook als de auto koud is).
Dit maakt het rijden voor mij nog aangenamer!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.