Renault 4 GTL (1985) #2

autoreview

Renault 4 GTL (1985)

Signalement

Uitvoering4 GTL
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1985
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf102.034 km
KM-stand laatst67.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

heerlijke wagen!

  • 65.200 km

Begin 2008 bij De Lést in Vlaardingen deze R4 gekocht. In perfecte staat en amper ingereden. Het betreft een ingevoerde r4 uit frankrijk. In de Champagnestreek mocht hij de eerste 16 jaar dienst doen bij een gemeente als dienstwagen. Altijd binnen gestaan en zorgvuldig mee gereden. In 2007 naar Nederland gekomen en ik ben de eerste eigenaar in Nederland.

Vanaf het moment dat ik hem heb is hij als volwaardige gezinsauto ingezet. Hij wordt dus niet gespaard of alleen voor mooi weer ritjes gebruikt.

Sinds de aanschaf zijn er nu zo'n 12000km mee gereden. En zonder noemenswaardige problemen. Het achterklepscharnier is gelast omdat deze het begaf, maar als je kijkt naar het materiaal waarmee een achterklep bij een r4 vast zit dan ben ik blij dat het nu vervangen is. Voor een paar tientjes laten lassen en het probleem is opgelost. Verder bij de apk onlangs een wiellager laten vervangen. Daarnaast begaf de accu het tijdens een flinke nacht vorst. Achteraf bleek de accu al uit 1999 te zijn, dus die had zijn werk wel bewezen!

Het rijden in de r4 blijft een belevenis. Iedereen kent wel iemand die er een heeft gehad of men heeft er zelf in gereden. Onopvallend rijden is er dus niet bij.

Haast hebben in een r4 bestaat haast niet, rustig rijden is het fijnste en echt hard rijden lukt toch niet. Topsnelheid op de teller 135, in werkelijkheid is het dan 120.

Kortom een prima klassieker om mee te beginnen, goedkoop in verzekering en onderhoud en gewoon geschikt om dagelijks mee te rijden!

dag 4tje

  • 67.000 km

het eind is in zicht gekomen, de r4 gaat naar een andere liefhebber. Maar ik zal hem zeker gaan missen. Auto is probleemloos blijven rijden, een lekke uitlaat kun je een gebruiksauto namelijk niet kwalijk nemen. Verder alleen maar plezier gehad.

Maar ooit komt er weer een nieuwe r4, dan waarschijnlijk een GTL uit eind jaren zeventig/begin tachtig.

Als opvolger komt er een Megane CC!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault 4

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.