Renault 11 GTD (1988)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 11 GTD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1988 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 80.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De wagen is zeker niet meer van de jongste onder het huidige rijdend wagen park hier op de weg.
Aangezien dit mijn eerste wagen is heb ik hiermee leren rijden. Deze auto is van de uitvoering Cheverny, kenmerkend hieraan zijn elektrische ruiten vooraan, opendak en de doorlopende reflector achteraan.
Aangezien ik hiermee heb leren rijden heeft deze auto in de beginperiode dat hij van mij was meer afgezien dan normaal :vooral de de koppeling , toch heeft deze stand gehouden
Ik rij nu nog wekelijks een 500tal km.
Doch heb ik zeer weinig kosten gehad aan deze wagen tijdens mijn leerperiode( af en toe een rit) en nu mijn dagelijks gebruik.
Wat mij beetje tegenvalt aan deze auto is zijn baanligging,
in geval van nat weer: bij remmen gemakkelijk slippen, bij het nemen van bochten gemakkelijk de wielen voelen doorslippen (onderstuur).
En ook dat mensen met nieuwere auto’s vaak denken dat dit een vlugge auto is dat zo zonder het zelf beseffen heel vlug dicht tegen mij zitten(vooral bij het nemen van oprit autostrade). En aangezien dit autotje maar 54pk heeft, heeft dit nooit snel opgetrokken.
Ook heb ik als nadeel ondervonden door het iets lager zitten in de zetel van de wagen (doorgezeten), dat parkeren moeilijker is dan bijvoorbeeld met een renault espace.
Verbruik van deze wagen minimaal 5 liter op 100 km
maximaal 5.8 liter per 100km
Nu bij het laatst controleren van de carrosserie heb ik gezien dat er roest vorming begint te ontstaan in de koffer ruimte, echter nog zeer licht.Dit is echter normaal met auto van deze leeftijd!
Besluit: buiten de ietwat gebrekkige baanligging perfecte leerauto geweest!
Deze wagen zullen we nog blijven gebruiken tot wanneer deze niet meer door de keuring geraakt, voor korte afstanden (om te gaan vissen, vervoer van vuil naar containter park) vanaf december (levering nieuwe auto)
PROBLEMEN
Nooit echt grote problemen gehad met deze wagen, dus vernoem ik de grootste kosten en de kleine probleempjes
Grootste kost was toen er iemand in de achterkant was gereden.
90.000km cardanhoes links vanvoor vervangen.
Op 100.000 km distributieriem vervangen (normale kost)
120.000 km rollement rechts vanachter vervangen. (slijtage)
130.000 km cardan links vooraan dat begon vast te lopen dus deze ook vervangen.( waarschijnlijk kapot door de kapote hoes op 90000km)
130.000 joint du cullas vervangen ( dit zonder vlakken van moterblok) omdat auto vrij veel olie verloor langs de joint. Tot op heden geen drup olie meer verloren.
Kleine problemen
Elektrische ruiten die niet meer en stroef opengaan door het verharden van de rubber, opgelost door dreft op rubbers te doen zodat ramen beter glijden.
Centrale vergrendeling die 1 deur openlaat, opgelost door mechanisme te smeren.
Vijsjes uit slot van opdendak die loskomen ( laatste jaar)
Dit is alles van problemen dat ik heb gehad aan deze wagen! Hopelijk is mijn volgende wagen (kangoo) van dezelfde kwaliteit!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren