Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet (1990) #2

autoreview

Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet (1990)

Signalement

Uitvoering911 Carrera 4 Cabriolet
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf67.355 km
KM-stand laatst78.506 km
Lezerswaardering: 31%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nostalgie van de luchtgekoelde 911

  • 78.506 km

Inmiddels al 21 jaar in mijn bezit, de 911 Carrera 4 cabrio. Dit is de 2e hobby-auto die we hebben. Toen ik de 911 kocht was er ook nog niet veel mee gereden. Na 21 jaar zijn daar slechts maar 11000 km bijgekomen.

We hebben hem binnen in een (stenen en verwarmde) garage staan. Dus weersinvloeden zijn niet van toepassing. Toch staat hij in de garage onder een hoes te slapen omdat stof en vuil toch in de stoffen kap gaat zitten. Daar kwam ik achter toen ik de kap schoon ging maken en wilde behandelen. Allemaal goed gekomen maar nu maar een dus hoesje er overheen.

Auto staat eigenlijk te lang ongebruikt in de garage. Bij de laatste grote beurt (uitgevoerd bij de Porsche dealer) ben ik er mee naar huis gereden en is hij in de garage geparkeerd. Daarna is hij niet meer buiten geweest.

Vwb de rij-eigenschappen kan ik alleen maar zeggen dat het een fantastische rijdersauto is. Zeker als je open rijdt en ermee door een tunnel gaat. Het blijft een orkest wat je achter je hebt liggen in de motorruimte. Jammer is wel dat, zeker van de luchtgekoelde versies, bekend is dat ze een beetje olie (kunnen) lekken. Daar is bijna niets tegen te doen. Ook bij deze heb ik allerlei nieuwe pakkingen laten monteren maar het euvel bleef. Nu maar een lekmatje onder de motor gelegd (het zijn een paar druppeltjes in een jaar, maar toch).

Het blijft echter wel 'de echte 911' voor de liefhebbers.
Als je over de neus heen kijkt zie je de 2 spatborden die de koplampen huisvesten. De auto is door de Porsche-dealer van nieuwe CUP-wielen en CUP-spiegels voorzien. Ook een RS-stuur en witte knipperlichten zijn gemonteerd. De originele exemplaren van de wielen, spiegels en stuur liggen op zolder dus de 964 is zo weer naar de originele staat terug te brengen. Een CD-wisselaar zit in het dashboardkastje weggewerkt. Alle originele toebehoren (gereedschap en compressor voor het reservewiel) zit in de 'kofferbak' (neus) opgeborgen. Uiteraard ook het reservewiel wat ook nog nieuw is. De papieren zitten in de originele (lederen) map.

Maar, omdat wij hem heel weinig gebruiken denken we er toch aan om hem aan een liefhebber te gaan verkopen. Ook de dealer heeft interesse getoond, onder andere door de lage km-stand en dat de auto bij hen natuurlijk helemaal bekend is vwb historie en onderhoud.

Bedankt allemaal voor het commentaar, opmerkingen en suggesties.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.