Peugeot 306 XR 1.4i (1995)

autoreview

Peugeot 306

Signalement

Uitvoering306 XR 1.4i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf101.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In 2004 kocht ik, noodzakelijk voor mijn werk, een Peugeot 306 bij een dealer. Omdat ik meer vertrouwen had in de aanschaf bij een dealer dan via een particulier. Immers, de dealer verkocht de auto inclusief APK en 3 maanden garantie. Dat zou goed moeten zitten. Maar niets is minder waar.

Reactie dealer: Wat verwacht je van een 2e hands auto! Had je maar een nieuwe moeten kopen. En daar mocht ik het mee doen.

PROBLEMEN

Vrij kort na aankoop reed ik voor mijn werk op de snelweg en kwam er een sterk bonkend geluid aan de voorkant weg. Er bleek iets te zijn met het remsysteem. Enkele weken later, wederom op de snelweg, verschenen er kleine pluimpjes rook bij het stuur. Oorzaak; dealer weet het niet. Vervolgens: uitlaat verrot, banden vlakten af bij het remmen waardoor er een hobbel op de band verscheen (dus 4 nieuwe banden maar), vooras deugde niet (bij het nemen van een bocht was het alsof je een mitrailleur hoorde) en bij het remmen trilde het stuur continu.

Vervangen aan de auto:
- alle banden
- vooras (links en rechts)
- uitlaat (tip: ga NOOIT naar Kwik-Fit, € 550,- voor een nieuwe uitlaat!! Dit terwijl ik voor € 70,- klaar was bij een klein apk station in de buurt).
- distributieriem

Pluspunten:
- verbruik (1:15)
- zodra de motor eenmaal warm is rijdt ie prima

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.