Peugeot 306 XR 1.4i (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 306 XR 1.4i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 101.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
In 2004 kocht ik, noodzakelijk voor mijn werk, een Peugeot 306 bij een dealer. Omdat ik meer vertrouwen had in de aanschaf bij een dealer dan via een particulier. Immers, de dealer verkocht de auto inclusief APK en 3 maanden garantie. Dat zou goed moeten zitten. Maar niets is minder waar.
Reactie dealer: Wat verwacht je van een 2e hands auto! Had je maar een nieuwe moeten kopen. En daar mocht ik het mee doen.
PROBLEMEN
Vrij kort na aankoop reed ik voor mijn werk op de snelweg en kwam er een sterk bonkend geluid aan de voorkant weg. Er bleek iets te zijn met het remsysteem. Enkele weken later, wederom op de snelweg, verschenen er kleine pluimpjes rook bij het stuur. Oorzaak; dealer weet het niet. Vervolgens: uitlaat verrot, banden vlakten af bij het remmen waardoor er een hobbel op de band verscheen (dus 4 nieuwe banden maar), vooras deugde niet (bij het nemen van een bocht was het alsof je een mitrailleur hoorde) en bij het remmen trilde het stuur continu.
Vervangen aan de auto:
- alle banden
- vooras (links en rechts)
- uitlaat (tip: ga NOOIT naar Kwik-Fit, € 550,- voor een nieuwe uitlaat!! Dit terwijl ik voor € 70,- klaar was bij een klein apk station in de buurt).
- distributieriem
Pluspunten:
- verbruik (1:15)
- zodra de motor eenmaal warm is rijdt ie prima
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren