Opel Rekord 2.2i GLS (1986)

autoreview

Opel Rekord 2.2i GLS (1986)

Signalement

UitvoeringRekord 2.2i GLS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1986
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Delta..ons plaas u eers!!

Omdat deze site geen zuid afrikaanse opel rekord 200i CLE kent heb ik ,m als het meest vergelijkbare europese model erin gezet.
Het gaat hier dus om een opel rekord uit 1991 die als Delta (niet GM dus..die liepen weg vanwege het apartheidsregime) opel rekord in zuid afrika gebouwd is, het kopschrift is dan ook de zuid afrikaanse slogan voor het merk zoals hier "look at opel now" werd gebruikt.
Deze auto is hier door de 1e eigenaar in 1994 geimporteerd en heeft wel wat bijzonderheden die het vermelden waard zijn.
Eigenlijk was ik al heimelijk op zoek naar zoiets als dit, een rekord met een 5 bak, een nieuwere OHC motor ,een betere achteras en met wat luxe..en ik moet zeggen dat ik die wel heb gevonden in deze auto.
Ik hoef nu geen auto meer te verbouwen met deze zaken, hier zit het al in.
Deze auto is voorzien van opel omega delen, te weten de motor, een 20se ohc met 122 pk,de getrag R25 5bak en een borg-warner starre-achteras met een 7.5 inch differentieel die het gieren van de te zwakke opel achteras niet kent, hier kan ook een dikke 6 pitter voorgezet worden zonder problemen.
Verder heeft de auto airco,electrische ramen,central lock, stuurbekrachter en verstelbaar stuur, binnenverlichtingsvertraging en een electrische kofferbakopener..en alles werkt.
Gevonden op internet met een niet startende motor..de auto zo gekocht en de motronic/brandstofpomp aansluitingen gerepareerd en rijden maar!.
Deze heeft alles wat je in de 2.0s mist, vermogen..de auto is lekker pittig, trekt snel op, de wegligging is goed door de stuggere vering en demping en komt de carroserie veel stijver over door de verzwaringen aangebracht voor de afrikaanse markt.
De auto is voorzien van 5-gats naven, daardoor passen er wielen van een omega-senator onder en staat de auto ietwat breder op z,n wielen dan een europese..onder het rijden merk je dat als meer stabiliteit.
Ook de remmen zijn aangepast ,grotere geventileerde schijven voor en bredere trommels achter,deze auto remt on-opels hard.
Het gekke is dat ondanks de sterke motor er een korte einreductie op zit, die as is met 3.89:1 gegeard en dat is ondanks de 5bak redelijk kort, hij gaat ook in de 5 als een speer..maar je rijdt wel met hogere toerentallen.
Omdat het mechaniek zoveel zwaarder is, trekken we hier inmiddels de aanhanger mee,1100 kilo op de kar en de rekord CLE trekt met plezier.
Kortom een verrassende aankoop die nekken doet draaien omdat je rijdt met het stuur rechts en inmiddels ook wat lease-dieselrijders verbijsterend in het stof heeft laten bijten tijdens wat stoplichtsprintjes..
Deze auto,s zijn ook nog verkocht als opel rekord 380i CD/GSI..er zat dan een 3800cc buick V6 in met automaat of 5 bak.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.