Opel Omega 2.6i-V6 Elegance (2001)

autoreview

Opel Omega 2.6i-V6 Elegance (2001)

Signalement

UitvoeringOmega 2.6i-V6 Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf58.000 km
KM-stand laatst78.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

geweldige wagen!

  • 78.000 km

Deze Omega heb ik de afgelopen 4 jaar met veel plezier gereden. Hij koppelt kracht aan comfort wat voor mij de ideale combinatie is. Daarnaast is deze Opel zeer betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Het is het facelift model wat van 2000 tot 2004 is gemaakt. De 6-cylinder heeft een prachtig geluid en een groot koppel. De vering/demping is zeer comfortabel en de stoelen zitten goed. Ruimte genoeg voor 5 personen plus veel bagage. Er zit een goede klimaatregeling in, die links/rechts/achter te bedienen is. Een directie wagen die tweedehands goed betaalbaar is.

Ik vond dat het grijze interieur wel een opkikker kon gebruiken en kocht via e-bay originele hout inleg panelen voor dashboard, middenconsole en deuren van een Executive model. Ook kocht ik het boek "So wird's gemacht" van Etzold voor de Opel Omega B zodat ik veel over de auto kon naslaan. De kleine onderhoudsbeurten kon ik zelf doen en ik heb een kapotte motor van de centrale deurvergrendeling rechtsvoor vervangen. De standaard halogeen lampjes in de koplampen verving ik voor een type met grotere lichtopbrengst. Het papieren luchtfilter verving ik voor een metalen inleg filter van K&N (10% betere prestaties).

De standaard velgen hadden weinig uitstraling, daarom kocht ik een set netjes gebruikte OZ velgen met nieuwe Michelin 235/45/17 banden.

Nadelen aan deze auto zijn het hoge brandstofverbruik (label E), de steeds duurder wordende wegenbelasting en de afschrijving. Ik reed vooral langere ritten en beheerst met het gaspedaal en dan haal je net 1 op 9. De grote afmetingen (parkeren) en het gebrek aan een 5e deur maken hem minder handig voor boodschappen doen of de bouwmarkt. Wel is het een goede trekker voor aanhanger of caravan. De achterwielaandrijving met traction control hebben als voordeel dat het comfort optimaal kon worden gemaakt en als trekauto, het nadeel is oppassen bij sneeuw en ijzel.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.