Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 140pk Cosmo (2015)

autoreview

Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Facelift 2013Opel Insignia Facelift 2013Opel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports TourerOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel InsigniaOpel Insignia

Signalement

UitvoeringInsignia Sports Tourer 2.0 CDTI 140pk Cosmo
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf32.000 km
KM-stand laatst54.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tijdelijk vervoer

  • 54.000 km

Omdat de werkgever werd overgenomen heb ik tijdelijk (20.000 km) een Opel Insignia Cosmo 140 pk station gehad na mijn Ford Mondeo Wgon 1.6 TDCi TitaniumLease. Werd ik daar blij van? Ja en nee.
Ja, omdat het een heel fijn blok is dat kracht genoeg heeft, veel meer dan de Mondeo (duh...). Het maakt de Insignia serieus rapper (80-120 in 5: 11 vs 13 seconden en in 6: 13 vs 18 seconden). Bij 120 km/u slechts 1900 rpm, dus heerlijk stil. Met name ook bij optrekken eigenlijk geen motorgeluid, dat heeft deze auto veel beter voor elkaar. Het verbruik was ook minder (1:18,5 t.o.v. 1:17,8), dit ondanks het hogere gewicht en vermogen.
Nee, omdat het gewoon niet mijn auto is (en mijn vrouw vond het zelfs een ramp). Stukken minder ruim dan de Mondeo, ook nauwelijks aflegvakjes, maar met name het gebruiksgemak is waardeloos. Je kunt bv veel instellen op het digitale dashboard, maar nooit een ideale combinatie. Niet bv gemiddeld verbruik, dagteller, kilometerteller. Waanzin. Dit terwijl er ruimte te over is in het display. Ook de alom zo geprezen AGR-stoelen vonden wij niet fijn: te smal (ik ben echt niet breed; breedte niet in te stellen) en de lendensteun is ook onopgeblazen te aanwezig (dit laatste lees je meer overigens). In de navigatie (wel zeer duidelijk 8" scherm!) kan je veel instellen, maar moet je altijd via menu's ergens in. In de Mondeo kon ik op het scherm de stem muten en nog veel meer via 1 knop. Bij de Insignia allemaal verstopt. Ook het zoomniveau stelde de auto steeds weer anders in, zodat ik dat telkens moest verzetten (noem het autistisch ;-), maar ik wil verder vooruitkijken dan 500 m. Ook het geluid van de stereo is echt beroerd. Nou was ik nogal verwend in de Mondeo (lees aldaar), maar voor 37 mille verwacht ik meer dan dit vlakke geluid zonder enige diepgang. Onze huidige Hyundai i10 heeft bijna beter geluid en is 3x zo goedkoop.
Kortom, het is natuurlijk een prima auto, alleen niet ónze auto... Moet kunnen toch?

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.