Nissan Pulsar DIG-T 115 Black Edition (2017)

autoreview

Nissan Pulsar DIG-T 115 Black Edition (2017)
Nissan Pulsar DIG-T 115 Black Edition (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Black Edition (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Black Edition (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Black Edition (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Black Edition (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Black Edition (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Black Edition (2017)

Signalement

UitvoeringPulsar DIG-T 115 Black Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf45.000 km
KM-stand laatst130.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Moeilijk afscheid van onze Pulsar

  • 130.000 km

Met weemoed ga ik afscheid nemen van mijn Nissan Pulsar, een auto waar ik tege aanliep bij Renault Stam in Utrecht. Ik kwam voor een Renault Kadjar maar bij aankomst stond deze kekke Nissan Pulsar mij aan te staren met zijn prachtige ogen, glimmend wit, privacy glass, hippe velgen en hier en daar carbon look. Ik wist van het bestaan van dit model maar in het wild of in de bladen kwam je de kanjer niet tegen. wel had ik een Duits YouTube review gezien waarbij de man zijn zorgen uitsprak over hun geliefde VW Golf want hij zag de Pulsar als een serieuze concurrent. Puntje bij paaltje na de eerste bocht tijdens de proefrit was besloten deze aan te schaffen, na wat gesteggel, toch een beetje mijn hobby kwam de meeneemprijs op Euro 15.000 met een kleine inruil a Euro 2.950 (Corsa met km 130.000). Waarom weemoed, ik koop mijn auto's altijd op zakelijke overwegingen dwz, wat heb ik nodig, wat heb ik er voor over en wat heeft dat alles gekost als ik 4 jaar later de auto ga inruilen. via een spreadsheet bereken ik een norm en dat vergelijk ik met de huidige auto (werkelijke kosten) van daaruit komen er dan kanshebbers naar boven met ongeveer gelijke financiële consequenties maar meestal toch wel een stapje hoger. Gelukkig hebben we nu Private Lease dat een goede bench is. (Waarvan ik 20 jaar geleden bij en met Mitsubishi een pitch heb gedraaid maar waar ze op het laatste moment toch van afzagen: de rest is history)
De Pulsar paste als een handschoen, financieel (betaalbaar), uitstraling, motor, ruimte en voorrij-appeal.
Bij mij niet 'Goh wat een mooie auto heb je gekocht!" maar "Wat heb je nu weer gekocht."
Uitstraling: Goede looks, licht oversized en straalt kwaliteit uit.
Motor: Gewoon Goed, probleemloos.
Ruimte: Belangrijk, gezin van 4, twee slungels die graag op kosten van Pa en Ma mee op vakantie gaan naar de Algarve, een rit van 2.500 km in een ruk, 25 uur rijden met soms snelheden ('s nachts) van 160 km/u. vol belast. Dat is dus geen probleem voor de Nissan. Waar een Renault Laguna de airco wel eens spontaan uitzette in 40 graden Spanje , een Passat 's nachts elektronisch verward werd ook Spanje en mijn Mitsubishi (voorganger) nog een tandje sneller en de familie heerlijk lag te pitten bij hoge snelheid, dat kon toen nog.
Voorrij-appeal: voor mij toch belangrijk, hoeft niet patserig, daarom geen BMW hoewel ik wel liefhebber ben, maar het moet wel bescheiden succes uitstralen, laten we zeggen het artsenbezoeker-niveau. De Pulsar was voor mij voldoende mede door zijn zeldzaamheid.
Kosten: beurten, banden (Vredestein Quatrac Pro), remmen, ruitensproeiervloeistof etc. Altijd Dealer onderhouden.
Nu begon dan toch een probleem te dagen, bij een bepaald toerental met constante snelheid kwam er soms een lichte hapering en bij het optrekken soms een hikje. dus even gegoogeld en de schrik slaat je om het hard van alle ellende die je te wachten stond, verbrande kleppen, snaren, revisies en so weiter. Nu moest hij toch voor zijn beurt, inmiddels 130.000 km, wat trilling in de remmen en regulier geneuzel. P bij P; beurt, remmen set, wat vloeistoffen en reinigingen wat nog meer: Euro 850,- en hij rijdt weer als een zonnetje. Inmiddels was ik wat gaan snuffelen en heb besloten te vernieuwen. Dag Pulsar het ga je goed. Met een gerust hart geef ik je door aan de volgende liefhebber.
Mijn tip voor de lezer, deze jongen gaat naar een volgeladen Citroen C4 automaat S&S; Value For Money Baby!
Bijna vergeten, verbruik: ruim 15 km/L gecombineerd.

Car history: Renault 17 Gordini, Renault5 (2x), Alfa Romeo Giullietta, Toyota Tercel, Subaru, BMW 520, Mercedes 190, Audi 80. Honda Prelude, VW Passat, Renault Laguna, Mitsubishi Lancer, Mercedes C180 station en Nissan Pulsar.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.