Nissan Juke DIG-T 114 N-Connecta (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Juke DIG-T 114 N-Connecta |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 7.500 km |
KM-stand laatst | 58.500 km |
Hoog zitten, automaat, geen 13 in een dozijn
- 22.000 km
Na jarenlang een eigen autobedrijf te hebben gehad was het nu tijd om een “eigen” auto te kopen. Reed altijd in een aangekochte of ingeruilde auto die, indien er een klant voor kwam , weer werd verkocht. Vanwege de leeftijd, 60 +, waren de criteria: hoog zitten, automaat en niet een 13 in een dozijn auto.
Omdat ik bij een bevriend autobedrijf de mogelijkheid had om op leaseauto’s te bieden was de keuze natuurlijk iets beperkter. Een groothandel bood echter regelmatig zeer jonge geïmporteerde auto’s aan en toen daar een Juke voorbij kwam van 8 maanden oud met 7500 km voor een zeer schappelijke prijs was de keuze gemaakt. Had natuurlijk ook naar diverse andere auto’s gekeken, o.a. Citroën C4 (vertrouw die 3 cilinders niet) Toyota C-HR ( ontzettend prijzig) Honda HRV ( moeilijk te vinden)
De Juke bevalt eigenlijk best goed. De stoelen zitten prima en deze uitvoering is zeer compleet. Moest in het begin even wennen aan de automatische handrem. Als je vlot weg wilt rijden springt hij als het ware een beetje, maar dit went.
Onkosten zijn er natuurlijk nog niet na 22000 op de teller.
Het verbruik is, bij een rustige rijstijl, tussen 1 op 16 bij korte afstanden tot 1 op 18,5 bij langere ritten.
Zal de review updaten als er wat meer km op staan en het onderhoud is gebeurd na 30.000km.
Tevreden doorrijden
- 40.000 km
Zoals afgesproken een vervolg op de review na de eerste beurt.
Deze is inmiddels uitgevoerd en zoals te verwachten geen bijzonderheden. De auto rijd zoals het moet zonder een enkele storing.
Het wegrijden vanuit stilstand is verbeterd nadat ik ontdekte dat je de automatische handrem eraf kunt halen door 2 keer op het handremknopje te drukken.
Het verbruik is iets afgenomen, in de warmere maanden is met een rustige rijstijl 1 op 19,5 haalbaar en in de wintermaanden zit ik op 1 op 17. Natuurlijk gemeten aan de pomp, de boordcomputer wijkt een paar procent af.
Ben, zoals uit het bovenstaande wel blijkt, een tevreden Juke rijder en blijf U op de hoogte houden in een vervolg op deze review.
Gewoon doorgaan
- 58.500 km
De auto zou om de 30000km of 2 jaar een beurt moeten hebben.
Omdat de vakantie eraan zit te komen de beurt maar wat naar voren gehaald. Vind 2 jaar trouwens sowieso erg lang!
Na het maken van de afspraak begin april kon ik hem eind van die maand langsbrengen. De kilometerstand liep in die 3 weken nog flink op door een paar “verre” klusjes, en zodoende kwam hij toch mooi rond de 30000 gereden km uit tussen de beurten.
Zoals verwacht was er weinig meer aan de hand dan de olie en filters en als extra een paar ruitenwisserbladen.
De auto doet het voortreffelijk. Daarom ook een vrij korte review net als de andere keren.
Olieverbruik: niets, brandstofverbruik 1 op 18 gemiddeld.
Al met al hoop ik dat de reviews kort blijven, wel zo goedkoop 😁
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan Juke

Had je deze auto's al gezien?

Nissan Juke 1.0 DIG-T Acenta automaat | Climate | Cruise | Stoelverwarming
- 2022
- 28.464 km

Nissan Juke 1.0 DIG-T N-Design | Cruise control | Camera | Navigatie
- 2021
- 71.605 km

Nissan Juke 1.0 DIG-T N-Connecta AUTOMAAT AIRCO NAVI CAMERA APPLE CARPLAY ANDROID AUTO HOGE INSTAP PAS 21000KM VOLLEDIG DEALER ONDERHOUDEN
- 2021
- 21.027 km