Mitsubishi Pajero Pinin 1.8 GDI (2000)

autoreview

Mitsubishi Pajero Pinin 1.8 GDI (2000)

Signalement

UitvoeringPajero Pinin 1.8 GDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf109.000 km
KM-stand laatst119.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De Pajero hebben wij gekocht toen de AX 1.0 toch echt tever geroest bleek om nog door de APK te komen. Deze is weggegeven en nu wouden we een auto die onze paarden-trailer kon trekken.

Maar het moest wel een kleine auto blijven voor de manouvreerbaarheid. het gewicht moest tussen de 1230 en 1350 liggen, vanwege de wegenbelasting enerzijds en het gewicht van de trailer anderzijds (icm B rijbewijs).

Eigenlijk is de Pajero Pinin dan het enige wat overblijft. Dus proefgereden in eentje, en dat terreinwagen idee viel geheel niet tegen.
De versie waarin wij proefreden had alleen een verotte aandrijflijn (flink hoorbaar) dus we hebben verder gezocht.

Uiteindelijk, 1 gevonden. Klein, zeer makkelijk te manouvreren, ook met trailer. Hoog, zeer goed zicht.
met 120 pk echt niet traag. Verbruik ligt nu rond de 1 op 12. Met lange stukken met de trailer word dit 1 op 10

Het geluid in de pinin word vaak als negatief omgeschreven maar dit vinden wij helemaal niet. Hij maakt meer geluid als een BMW uit 2009 maar hinderlijk is het zeker niet.

De kofferbak is klein, maar ik vind hem ruim genoeg. Mijn (paardrij) zadel kan er net in, of ik moet even 1 deel van de bank opklappen. De hond kan dan nog prima op het andere deel zitten.

Trekken doet deze beul als de beste, 4x4 aan (anders wil die wel eens zijn achterwielen laten slippen op mul zand en grint) en je merkt niet eens dat ie trekt. Wat een koppel!

  • 119.000 km

We rijden de Pajero al weer meer dan een jaar. In het begin zijn toch de klepstoters vervangen; zoals ik bij aankoop al wist waren die bij deze, net als elke andere GDI, niet goed. Zijn vervangen met alle rand onderdelen er ook bij (nieuwe Distributie en dergelijke). We kregen ook netjes de oude onderdelen erbij terug. Motortje ratelt niet meer en leek ook sneller geworden te zijn.

Afgelopen winter brak het voorruit ook, spontaan. Waarschijnlijk heeft er wel eerst een pit ingezeten maar dat was ons niet opgevallen.
Voor APK kwamen wat standaard dingen naar boven die bijna elke occassion last van heeft: Remmen en uitlaat.

Alles vervangen voor nieuwe originele onderdelen en we kunnen weer een tijdje zorgeloos rijden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.