Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit (2006)

autoreview

Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit (2006)
Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit (2006)Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit (2006)Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit (2006)Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit (2006)Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit (2006)Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit (2006)

Signalement

UitvoeringCooper S John Cooper Works GP Kit
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst56.500 km
Lezerswaardering: 26%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1 van de 2000 als CVT

  • 20.500 km

Dit is 1 van de 2000 JC Works GP van 2006, nr 1015.
Dit is wel een hele aparte want hier is in 2010 de handbak vervangen door een CVT die ook in de Mini lag als automaat maar niet in de Cooper S en verder.
Deze CVT is dan ook versterkt bij Punch Powertrain om de 220 PK en de 250 nm te kunnen weerstaan.
De Mini heeft pas circa 20.000 km gelopen en is in nieuwstaat.
Geweldig rij-ijzer en de CVT komt hierin super tot zijn recht door het hoge koppel vanaf lag toeren door de compressor.
De Mini heeft circa 4 jaar stilgestaan maar ik heb hem weer helemaal opgefrist en voorzien van nieuwe accu.
Medio juli krijgt de Mini een NL-kenteken, nu nog proto-kenteken.

Valt mee op lange stukken!

  • 22.000 km

Met de Mini afgelopen dagen naar Hamburg geweest en dat viel erg mee wat betreft comfort. Uiteraard stevig geveerd maar het is goed uit te houden in de Recaro's.
Tussen acceleraties zijn echt snel met de CVT in sport/manueel stand, je verrast menig snelle auto de eerste meters vanaf 80 of 100 km/u. Ik ben niet boven de 200 km/u uit geweest op de Duitse Autobaan , de Mini leent zich veel meer voor bochtige wegen.
Verbruik blijft binnen de perken met circa 10 liter op 100 km, de Mini is wel onzuiniger dan de BMW 335i, zegt veel over de Mini maar ook over de BMW....
A.s. vrijdag op keuring bij de RDW voor een NL-kenteken.

Veel rijplezier en....veel liters...

  • 23.700 km

We rijden uiteraard niet veel kilometers met de Mini en vooral kleine stukjes maar wat rijdt de Mini ongelooflijk lekker en scherp.
Vering is knalhard, drempels zijn een uitdaging maar de 205 GTI-tijden herleven!
DE CVT doet het erg goed: bij rustig rijden erg ontspannen en met weinig toeren (de compressor zorgt voor veel koppel onderin) en bij sportief rijden kun je schakelen met 6 versnellingen en kun je doortrekken tot hoge toeren.
2 van de 4 velgen moeten nog een keer gespoten worden, verder verkeert de Mini in nieuw-staat en dat gaan we zo houden.
Verbruik op kleine stukken loopt op tot 13-14 liter....arghhhh....

Nog steeds erg leuk!

  • 26.000 km

We rijden weinig kilometers met de Mini maar die kilometers zijn wel heel erg gaaf. Ongelofelijk hoe hard je met de Mini door bochten heen kan en hoe de auto dan eigenlijk geen krimp geeft. Verbruik is wel gigantisch met 12 liter op 100 km c.q. 1 op 8 maar we rijden ook erg weinig lange stukken en we rijden er stevig mee.
Verder gaat er tot nu toe niets kapot...

Super leuke auto, wel 1 probleempje gehad

  • 28.000 km

We maken natuurlijk niet veel km's met de Mini maar ik rij er graag in. Het blijft een superleuke en snelle skelter met een formidabele wegligging. Wel 2 weken geleden de ANWB erbij laten komen, de Mini wilde niet meer starten. Na de auto opgekrikt te hebben en op de startmotor te tikken kregen we de auto weer aan de praat dus ik heb de week daarop de startmotor laten vervangen die het niet bleek te zijn. Was een schakelaar in de CVT/de automaat die haperde, een bekend probleem blijkbaar van de CVT bleek in Sint-Truiden.
Benzineverbruik is wel gigantisch maar we rijden 90% kleine stukkken met koude motor maar verder dan 12 liter op 100 kilometer kom ik niet.

Weer geheel in nieuwstaat

  • 31.000 km

De afgelopen weken is de Mini bij de BMW-dealer terug gebracht in nieuwstaat:
Volledige beurt
Nieuw K&N inlaatsysteem & filter (door de ombouw naar CVT was er een filter "aangehangen", nu weer netjes)
4 nieuwe velgen
2 deukjes eruit
Nieuwe voorspoiler (was gescheurd)
Van binnen en buiten ge-Protch-ed

Handbak weer terug!

  • 46.000 km

Vorig jaar mei kwam er een raar geluid uit de CVT en die bleek het te hebben begeven. Was ook niet zo vreemd, de CVT was wel versterkt maar was in principe gebouw voor de Mini Cooper 110 pk en niet voor de GP 220 pk en 250 nm. We hebben geprobeerd er een nieuwe CVT in te bouwen maar die kregen we niet meer goed gecalibreerd dus in juni 2019 heb ik besloten de originele handbak er weer in te zetten. Was nog een stevige ombouw want ook de tellers waren verwisseld (de tellers voor een CVT zijn anders). Ik heb nu weer de mooie zwarte tellers van de GP terug.
De Mini rijdt met handbak heel erg gaaf, ik heb bij BMW ook de TCU opnieuw laten programeren zodat nu de volle 220 pk en 250 nm weer helemaal ter beschikking is.

10,000 km met handbak

  • 56.500 km

We hebben nu 10.500 km gereden met de originele handbak en die past toch wel veel beter bij de GP dan de CVT die er in zat (en niet in hoorde).
De 6 bak heeft korte versnellingen en je kunt de compressor motor schitterend in z'n sterke gebied houden en je krijgt echt loon naar werken.
De GP rijdt echt geweldig, is mischien wel de best (vooral leukst) rijdende auto uit mijn wagenpark.
De GP is ook aardig waardevast, onder de 20.000 euro koop je er alleen eentje met een hoge km stand.
Ik ga deze auto echt lang houden en vooral van genieten.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.