MG 4 Long Range Luxury (2023) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 4 Long Range Luxury |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand laatst | 40.000 km |
Fijne auto om te rijden, met problemen
- 16.500 km
Kocht de MG4 Luxury eind april 2023. Auto was niet klaar, niet gepoetst en niet geladen, na 3 uur zonder enige uitleg konden we vertrekken.
Pluspunten:
Onder de indruk van het fijne rijgedrag, zeer goede wegligging, stil en snel. Goede stoelen.
Snel laden (meestal bij Tesla) van 10 naar 80% in 25 minuten.
Zuinig: zomer 12-14 kWh/100km
Winter: 14-17 kWh/100km
Ik laad 95% van de tijd thuis met 1fase lader van de Lidl, duurt een uur of 14, maar voor ons geen probleem.
Laden tijdens vakantie naar Zuid Frankrijk geen probleem, hoef je niet meer te plannen, bij elk tankstation staan snelladers.
Regenereren, je hoeft bijna niet te remmen.
De MG 4 is gewoon mooi.
Minpunten:
Één groot punt, de software!
Vooral de Lane keeping assistance is slecht, zet het meestal uit.
ACC werkt te bruusk.
Verwarming werkt slecht, temperatuur moet op 25 gr zetten om het warm te krijgen.
Geen regensensor
Geen nederlandse stem bij gps.
Grote lekkage gehad in de kofferbak, kwam er pas na 5 maanden achter, goed opgelost door van Mossel Tiel.
Één update gehad, niet echt een verbetering.
Er zijn nog enkele minpunten, daar is mee te leven.
Oja, voor je gaat rijden is het beter om het hele systeem op te laten starten, be patience with the system.
Als alle software issues opgelost worden zou ik weer een MG4 kopen, anders niet.
Over een maand de eerste beurt, dan meld ik me weer.
Blijf tevreden
- 22.000 km
Update na 22000 km.
Wij blijven nog steeds tevreden, ondanks de software problemen(tjes).
Pluspunten blijven:
Comfortabel, snel, stil, ruim en snelladen.
Minpunten:
LKA(zet deze elke rit uit)
ACC(gebruik dit altijd, maar nu met regeneratie op A)
Opstarten duurt even, maar doe dan ook direct de instellingen wijzigen.
Update warmte pomp gehad, geen verschil.
Zelf de navigatie kaarten updaten ging goed.
Muziek systeem gaat regelmatig ineens zachter, wel lastig.
Conclusie:
Voor deze prijs een goede E auto met voldoende bereik en goede snellaadtijd.
Zou deze misschien weer kopen en zeker met betere software.
Van Mossel Tiel is een goede dealer.
Kort verslag bij 34.000km
- 34.000 km
Korte update na 34.000km
Zelfde pluspunten en één extra minpunt(je). De stoelen kraken soms een beetje.
Verbruik:
lente 12-14 kWh/100km
zomer 11-13 kWh/100 km
herfst 13-15 kWh/100 km
winter 15-17 kWh/100 km
Mijn rijstijl
60% snelweg
40% provinciaal en stad
Altijd op eco en nooit harder rijden als toegestaan.
Regeneratie op A of 3 en dit zoveel mogelijk gebruiken om zo min mogelijk te remmen.
In september nog naar Toscane (Italië) geweest, zoveel mogelijk bij Tesla geladen, simpel en je weet direct wat het kost.
Ook in Italië voldoende snelladers wat mij betreft.
Buiten de bekende software problemen een fijne auto, die helaas wel heel veel afschrijving kent, maar voor mij is dit net erg.
Volgende update is na de 2e service beurt eind april 2025.
Hopelijk met nieuwe software update, ivm de LKA en andere klachten.
Eindelijk de update
- 40.000 km
Op 1 mei 2025 de 2e(grote) beurt laten uitvoeren bij van Mossel in Tiel. Kosten €329,- maar omdat ik zelf de interieur filters had vervangen was het €289,-
Duurde de hele dag, pffffft.
Infotainment naar R63, daarbij nog een stuk of 7 andere updates waaronder:
Hvac airco, temperatuur lijkt goed te zijn. Bediening is versimpeld, airco gaat nu aan wanneer je de temp verhoogd of verlaagd.
Camera en radar updates voor de LKA. Werkt voor wat mij betreft nu goed, veel soepeler ingrijpen.
ACC nu per km in te stellen, langer drukken per 5 km.
Linker toets op stuur kun je nu weer programmeren, hoera.
Daarnaast nog enkele andere updates waarvan ik de afkortingen niet meer van weet, wel uitgelegd door serieuze monteur.
Voor de update na het opstarten altijd 4 items in/afstellen.
Vanaf nu verleden tijd.
Ben nu echt erg tevreden met de MG4 Lux.
Ruim voldoende profiel op de banden, vanwege mijn rijstijl(natte krant).
Verbruik zomer van 12 tot 13,5kWh/100 km, altijd op eco regeneratie op sterk.
Nogmaals, pluim voor van Mossel Tiel. Al je vragen/klachten worden beantwoord en/of opgelost.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.