Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (2006)

autoreview

Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (2006)

Signalement

UitvoeringSLK 200 Kompressor
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf24.900 km
KM-stand laatst151.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nu 2 jaar in mijn bezit en wat een heerlijke auto.
De 1800 kompressor met 163 pk is een fijne motor, je mist wel een beetje de power en de sound van een zescylinder, maar ik heb wel een gemiddeld verbruik van ongeveer 1:13.
De zesbak handgeschakeld schakelt precies en dankzij de kompressor waardoor de motor 240nm levert is zeker voor het dagelijks verkeer altijd voldoende trekkracht aanwezig.
Kleine beurt in Januari 2009 ca 34.000km en in Augustus 2009 bij ca 52.000km waren rond de 350 euro, een grote beurt bij 72.000km eind Juni 2010 was 750 euro.
De Mercedes is in onderhoud bij een Mercedes dealer, en de service is perfect, heel erg tevreden over.
Nog totaal geen mankementen gehad, en de minpuntjes die er zijn voor mij wegen niet op tegen het rijplezier.

eerste minpunt, opbergruimte, de kofferbak is wel ok, maar binnenin de auto kun je bijna niks kwijt
tweede minpunt, prijs van accesoires, een kunstof windvanger ipv de stoffen windvanger kost ruim 400 euro...
gelukkig heb ik ern een in Duitsland kunnen halen voor iets meer dan de helft.

korte update

  • 89.850 km

Eigenlijk niet veel te melden, alhoewel ik in iets meer dan 6 maanden toch weer ruim 16.000km heb gereden...
Winterbanden liggen er nu onder en gisteren kreeg ik een melding dat de linker koplamp stuk is, die zal ik heel snel vervangen. Er zit geen xenon verlichting op, dus dat kan ik zelf wel.
Nog een kleine 2000km voordat de auto weer voor een beurt moet, Service A is dan nodig, is de meest eenvoudige, en met wat mazzel kunenn dan de zomerbanden er weer onder, alhoewel ik de achetrbanden wel ga vervangen, want daar zat niet heel veel profiel meer op.

onderhoudsbeurt A

  • 92.781 km

Vanmiddag de auto opgehaald bij de mercedes Garage in venlo na onderhoudsbeurt interval A. Geen bijzonderheden, alleen de lichtjes van de knipperlichten achter zijn vervangen omdat die niet de juiste kleur meer uitstraalden. Totale kosten net over de 200 euro, heel erg netjes voor ruim 19.000km sinds de vorige onderhoudsbeurt.

Onderhoud beurt C

  • 112.618 km

Op 4 nov. voor onderhoud C naar de garage geweest. Eigenlijk buiten regulier onderhoud om geen bijzonderheden, remblokken zijn vervangen ik hoor nu alleen de ventilatie meer brommen, bij gelegenheid nog een keer binnenstappen of daar even naar gekeken kan worden.

gebrom is weg

  • 117.218 km

afgelopen maandag even bij de Mercedes Benz dealer in Venlo langsgereden, het brommen als de ventilatie hoog werd gezet werd veroorzaakt door bladeren die voor de ventilator waren gekomen. Eigenlijk dus heel snel verholpen. Prima service!

APK ook weer klaar

  • 120.452 km

Auto is weer gekeurd, geen bijzonderheden, alleen de linker koplamp iets bijgesteld.

Weer onderhoudsbeurt gehad

  • 132.350 km

Na ca 19.000km sinds de vorige beurt was het nu tijd voor beurt B.
Geen verdere bijzonderheden naar boven gekomen, behalve dat ik de 2 gasveren van de kofferklep heb laten vervangen, omdat de kofferbak niet goed meer open bleef staan.
Tijdens de vakantie in Italie bleek het toch lastig te zijn vooral als de wagen niet vlak ston. Wel heerlijk (merendeels open)rondgetoerd.

Onderhoudsbeurt C

  • 151.000 km

Na bijna 20.000km was het nu tijd voor beurt C. De teller staat ondertussen op 151.000 en nog steeds is elke kilometer een plezier om te rijden. Wel met kap dicht en de winterbanden want het is nog echt winter.
De zomerbanden achter zijn ook aan vervanging toe, als de winterbanden eraf gaan 2 nieuwe banden aanschaffen.
Beurt had verder geen bijzonderheden, alles was in orde. Op naar het voorjaar dat de kap weer open kan.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.