Mercedes-Benz ML 350 (2006)

autoreview

Mercedes-Benz M-klasse
Mercedes-Benz M-klasseMercedes-Benz M-klasseMercedes-Benz M-klasseMercedes-Benz M-klasseMercedes-Benz M-klasseMercedes-Benz M-klasseMercedes-Benz M-klasseMercedes-Benz M-klasseMercedes-Benz M-klasse - interieurMercedes-Benz M-klasse - interieurMercedes-Benz M-klasse - interieurMercedes-Benz M-klasse - interieur

Signalement

UitvoeringML 350
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf112.000 km
KM-stand laatst188.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

geweldige reisauto

  • 118.000 km

De eerste MB was een 190 d 2.5 die werkelijk onverwoestbaar was en met 450.000 km ingeruild voor een nieuwe C-220cdi sedan.
Inmiddels 2 kinderen rijker was de auto niet zo praktisch en hebben we hem ingeruild voor een nieuwe C-200 compressor combi die we 7 jaar met veel tevredenheid hebben gehad. De combi hebben we in mei 2012 ingeruild voor een ML 350 (bj eind 2006) omdat we een hogere auto wilde met voldoende ruimte, mercedes een prettige merk vinden en een dealer in de buurt hebben. We hebben gekozen voor een benzine auto met 112.000 km op de teller omdat we zelf toch niet zo veel rijden, ca 8000 km/jaar. Met de auto zijn we probleemloos naar Zuid-Frankrijk geweest en dat was voor iedereen dikke pret. Zoveel ruimte, goed uitzicht omdat je vrij hoog zit en een soepele motor die probleemloos z'n werk doet, helemaal geweldig. De auto voldoet in dat opzicht helemaal aan onze wens. Een maal weer thuis heb ik de auto gewassen en met het drogen van de deuren zag ik roestspoortjes onder de verf zitten aan de binnenzijde van de deuren. Ik schrok me helemaal een ongeluk want dit waren we van MB niet gewend. Contact opgenomen met de dealer (MB Ruccphen in Breda) die op hun beurt contact met MB (NL of D) hadden opgenomen. Na ca 4 weken kregen we het oordeel dat we 4 nieuwe deuren krijgen.
De auto staat nu bij de dealer en ik kreeg een maand jonge E cdi mee als tijdelijk vervoer. In verband met geringe steenslag op de motorklep laat ik die gelijk overspuiten want dan is ie weer helemaal vrij van kleine smeeltjes. Een automerk mag een fout maken maar moet dat wel herstellen en dat hebben ze goed gedaan. Ik wil MB Ruccphen bedanken voor hun inzet maar ik moet over 4 dagen eerst de auto zien om over de reparatiekwaliteit te kunnen oordelen.
Omdat ik zo geschrokken was ben ik gaan zoeken naar MB's met roest en daar werd ik niet vrolijk van. Nog eens gaan zoeken naar andere merken (SUV's) met problemen en ik zie wel heel veel auto ellende, dure merken waarbij de mensen gewoon in de kou worden gezet en dat is schandalig. De Bovag zou daar eens wat aan moeten doen!!!
Tot zover de review, vervolg als ik de reparatie gezien hebt.

Up date

  • 188.000 km

Inmiddels is de auto al jaren in ons bezit en hij bevalt nog steeds prima. Nieuwe deuren zijn destijds gemonteerd en ziet er goed uit. Inmiddels een caravan aangeschaft van ca 2.000 kg en de ML trekt hem uitstekend. In de winter gaan we naar de wintersport met caravan en dat is ook met veel sneeuw erg goed te doen. De auto is zeer krachtig en bijzonder comfortabel om ook de caravan door de sneeuw te trekken. In de zomer ver weg naar Spanje oid. Geen probleem om 120 te rijden en de auto doet rustig zijn werk.
Problemen. Kleine lekkage bij de O-ring van de reservoir/HD oliepomp. Helaas was het niet mogelijk om alleen de o-ring te vervangen dus een nieuwe pomp laten monteren, kosten 800 Euro. Verder geen enkel probleem met de auto gehad.
Ik kan alleen maar zeggen dat de auto aan mijn hoge wensen voldoet.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.