Mercedes-Benz 280SLC (1979)

autoreview

Mercedes-Benz 280SLC (1979)
Mercedes-Benz 280SLC (1979)Mercedes-Benz 280SLC (1979)Mercedes-Benz 280SLC (1979)Mercedes-Benz 280SLC (1979)Mercedes-Benz 280SLC (1979)Mercedes-Benz 280SLC (1979)Mercedes-Benz 280SLC (1979)Mercedes-Benz 280SLC (1979)Mercedes-Benz 280SLC (1979)

Signalement

Uitvoering280SLC
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1979
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf199.000 km
KM-stand laatst199.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto van mijn grootvader

  • 199.000 km

De C107 serie is afgeleid van de SL (R107). Das Haus besloot van de W116 serie (S-klasse) geen coupe op de markt te brengen. Dus werd het een SL met 36 cm. verlengd om voldoende plaats te bieden voor de passagiers op de achterbank. Kenmerkend zijn hierbij de louvres welke toegevoegd zijn achter de zijruit en zoals bij alle Mercedes-Benz coupé modellen uit vorige eeuw ontbreekt de B stijl. Dit model werd opgevolgd door de SEC’s uit de W126 serie in 1981.

Mijn grootvader kocht in 1979 een nieuwe Mercedes-Benz 280SLC in Brussel. Daar reed die een dikke 15 jaar mee en verkocht hem naar iemand uit de buurt ...
25 jaar niets meer van gehoord of gezien totdat ik in de lente van 2017 diezelfde SLC van mijn opa opmerkte op de oprit bij die mensen waar hij die destijds naar verkocht had.

Ik belde aan en wat had ik een geluk, dat was hem. Ik heb hem meteen gekocht. Alle papieren waren nog voorhanden, ook nog het origineel factuur van destijds. Alles nog op de naam van mijn grootvader.

De SLC stond weliswaar de laatste 10 jaar stil en werd zowat als donor gebruikt voor een andere SLC die ze aan het restaureren waren. Eens thuis kon het werk beginnen aan een legendarische auto die van mijn opa geweest is, met emotionele waarde ...

Na 10 jaar stilstand de motor terug lopende gekregen. Dat was mijn eerste vereiste, dat de motor nog werkte. Dit is mij gelukt. Er moet wel een en het andere vervangen worden maar hij zit niet vast. Dit is positief.

Daar de carrosserie in slechte staat verkeerde, besloten om van de SLC een restauratieproject te maken. Ik heb de wagen volledig gestript tot de laatste vijs, ik ben verschoten wat ik nog tegengekomen ben van roest.
Waarschijnlijk is dit ook de eerste keer dat de auto van mijn opa zo onderhanden genomen wordt.

Interieur is nog in goede staat behalve de bestuurderszetel niet. Deze moet ik laten herbekleden. Motor krijgt een revisie, ophanging moet vernieuwd worden, nieuwe remleidingen, nieuwe vacuümleidingen, hier en daar nieuwe elektriciteitskabels, inbouwen van schuifdak, aandrijving achteraan vernieuwen, remschijven, remblokken, remklauwen, nakijken automatische versnellingsbak, ...

Einde september is hij naar de koetswerkplaats gegaan voor heel de carrosserie terug op punt te stellen.

Van zodra ik hem terug heb, kan het inbouwen terug beginnen alsook de verdere restauraties en vernieuwingen zodat hij terug in originele staat terecht komt met de originele barok-velgen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.