Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura (2024) #2

autoreview

Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura (2024)
Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura (2024)Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura (2024)Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura (2024)Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura (2024)Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura (2024)Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura (2024)Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura (2024)Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura (2024)

Signalement

UitvoeringCX-5 SkyActiv-G 165 M Hybrid Homura
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst12.273 km
Lezerswaardering: 75%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1 jaar in bezit

  • 12.273 km

Na 12000 km en bijna een jaar in bezit tijd voor een review.
Ik kom uit een cx30 (handschakel)en deze CX5 is aangeschaft vanwege de hogere instap en automaat.
Over de automaat: deze schakelt zijdezacht, schakelt op tijd op en op tijd terug. Niets op aan te merken.
Ik rij ook beroepsmatig met 5 verschillende automatische versnellingsbakken en deze Mazda doet dit minstens zo goed als de anderen. Ik lees veel andere negatieve ervaringen van journalisten over deze bak, deze deel ik dus niet.
Wat mij iedere keer weer opvalt is de acceleratie van 80 naar 140km, hierin is de 2 liter motor in zijn element.
Een acceleratie test van 0-100km die op gps is gemeten kwam uit op exact 8 seconden, toevallig ook de waarde die de CX30 haalde.
Na 12000 km is het gemiddelde verbruik aan de pomp 1:14,1 Gezien de vele korte afstanden die we rijden is dit m.i. een nette waarde voor deze relatief zware auto. Het mild hybride systeem helpt bij het wegrijden en schakelen en dus niet voor autonoom elektrisch rijden.
De auto is stil van binnen ook bij snelheden >130km en is geweldig afgewerkt met zachte premium materialen .
De rode lakkleur die ik heb gekozen is mijn favoriet.
De draadloze CarPlay en Spotify zijn erg handig. De auto heeft een Bose installatie en klinkt fijn.
De elektrische achterklep is verdomd handig, zowel op de afstandbediening als handmatig vanuit de auto. Jammer dat je eerst het contact moet uitzetten alvorens de klep open gaat. Maar dat ongetwijfeld met veiligheid te maken hebben.
De automatische led verlichting met automatisch groot licht werkt top en geeft zeker op de donkere wegen een veiliger zicht dan de traditionele verlichting. Geen last van signalen van tegenliggers van verblinding.
Is er dan helemaal niets mee mis? Ja soms gaat de auto niet op slot bij het weglopen en krijg je een melding via de app dat de deur nog niet is afgesloten. Je kunt deze dan wel weer met de app afsluiten.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda CX-5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.