Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Luxury (2022)

autoreview

Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Luxury (2022)

Signalement

UitvoeringCX-5 SkyActiv-G 165 Luxury
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst45.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

In Corona tijd gekocht

  • 45.000 km

Eigenlijk waren we in de race voor een Tucson Plugin maar in Corona tijd was daar meer als anderhalf jaar levertijd op. Tel daarbij op dat de auto dan wellicht een aantal opties niet meegeleverd kreeg plus -als kers op de taart- tussentijdse prijsstijgingen aan de klant werden doorberekend. Nou ja... Niet lang over gedacht en dus 'maar' de CX-5 gekocht die gewoon als showroom model beschikbaar was. Mooi in Soul Red Crystal.

Wat een heerlijke auto om te rijden. De automaat moet je van houden maar ik had er weinig problemen mee. Sommige mensen mopperen over wat weinig trekkracht onderin maar als je de koppelkromme bekijkt, dan zie je meteen dat de autp het sterkst is bij hogere toerentallen. Met de caravan erachter nooit problemen gekend. Hij trok hem met twee vingers in de neus over de Route de Soleil en de nodige andere plaatsen.
Verder vond ik de auto lekker strak op de weg liggen (voor een SUV) en ook aan ruimte geen gebrek. Het interieur voelde luxe aan met de leren bekleding en het prachtig beklede dashboard. Als particulier hebben we in twee jaar tijd ruim 45000 kilometer gereden met de auto. Na 40000 hebben we de remschijven voor moeten laten vervangen. Op zich vond ik dat wel vlug, maar dat schijnt een Mazda kwaaltje te zijn, las ik op internet. (Garage weet het aan rijden met de caravan. Daar heb ik niks op gezegd. Dat was max. 4000 kilometer waarvan het overgrote deel gas gegeven wordt en niet geremd...) Verder heeft de auto geen slag verkeerd gedaan. Geen rammeltjes, kraakjes, piepjes. Ook bij de beurten geen gekke dingen. Verbruik in de stad 1:10/1:11. Dat was eigenlijk wel een dingetje... Er zijn uiteraard mensen die zuiniger scoren in de stad, maar hier in Zuid Limburg met heuveltje-op, heuveltje-af rij ik altijd onzuiniger, is me opgevallen. Ik ben overigens wel benieuwd wat de Mild Hybrid versie van de CX-5 aan verbruik heeft, of dat werkelijk scheelt.

Enfin... Uiteindelijk is de Tucson toch blijven lonken en het gunstige gebruik van de Tucson heeft ertoe geleid dat we de Mazda in 07-2024 toch hebben ingeruild op een Tucson Plugin Hybrid. Spoiler Alert.....: Hadden we beter niet kunnen doen...

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda CX-5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.