Lotus Evora S 2+2 (2020)

autoreview

Lotus Evora S 2+2 (2020)
Lotus Evora S 2+2 (2020)Lotus Evora S 2+2 (2020)Lotus Evora S 2+2 (2020)Lotus Evora S 2+2 (2020)Lotus Evora S 2+2 (2020)Lotus Evora S 2+2 (2020)Lotus Evora S 2+2 (2020)Lotus Evora S 2+2 (2020)Lotus Evora S 2+2 (2020)

Signalement

UitvoeringEvora S 2+2
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf30 km
KM-stand laatst2.000 km
Lezerswaardering: 71%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lotus Esprit ingeruild en een nieuwe Lotus Evora G

  • 680 km

Na 28 jaar afscheid genomen van mijn geliefde Lotus Esprit Turbo SE bj. 1990, sinds 1993 in bezit gehad, laatste km. stand 51.300 km.
Heb deze ingeruild bij de aanschaf van een nieuwe 2021 Lotus Evora GT 410 Sport / km stand: 30 km. bij de off. Ned. Lotus importeur v.d. Kooi-Houten.
Ik ben met deze Evora super blij en dankbaar dat ik mij dat kan veroorloven.
Het is opnieuw een fantastische auto..............werkelijk een super genot om mee te rijden, in alle opzichten.
Rijden kan in "comfort" stand, "sport" stand en "race" stand....in hoogte en radiaal verstelbaar stuur...ik ben 190 cm lang en zit zo ruim dat ik mijn linkervoet moet strekken om daarmee op de voetensteun te kunnen "rusten".
Anders dan vermeld in de bovenvermelde AutoWeek databank heeft deze Evora 416 pk, gesmede lichtgewicht wielen voor 19", achter 20", br. 285 mm.
De 3,5 ltr. 6 cilinder motor is uitgerust met een chargecooled compressor van Edelbrock en een IPS 6 traps automaat met schakelflippers op het stuur.
Voor gewichtsbesparing zijn veel delen in carbon uitgevoerd zoals achterklep, dak etc, etc.
Binnen geheel in Alcantara uitgevoerd
ERVARING TOEVOEGEN

Edelbrock kompressor koeler deksel andere kleur,,,

  • 800 km

Het deksel van de "Edelbrock compressor koeler was in mijn nieuwe Evora uitgevoerd in de kleur zwart.
Lotus heeft mijn type Evora ook met rood gekleurde deksels geleverd; deze kleur spreekt mij sterk aan en harmonieert ook heel mooi met de andere rode onderdelen / accenten van de Evora.
De kosten bij vervanging van het cpl. deksel zijn echter bijna € 700,-
Ik heb daarom besloten om hem zelf een andere kleur te geven.
1) Deksel gedemonteerd...... de stalen / kunststof pakking kan hergebruikt worden volgens de Lotus importeur.
2) Schuur het deksel lichtjes tussen het LOTUS-handelsmerk en de rest van het deksel met een soort "scotch-brite" schuurpad
3) Reiniging met remvloeistof
4) Meerdere lagen met rode krimplak VHT SP 204 ...... ook over het Lotus handelsmerk
5) Gebakken in een keukenoven gedurende 1 uur op 110 gr. C.
6) Schraap voorzichtig de nog zachte verf van het Lotus handelsmerk af met een soort breed stanleymes
7) Vervolgens geschuurd / gepolijst met min. 400 schuurpapier op een vlak schuurblok.
8) Daarna meerdere lagen 2 componenten (2K) matte blanke lak aanbrengen ....... het voorheen onbeschermde Lotus merk is nu prima beschermd tegen corrosie.
Ik ben heel tevreden over het resultaat.

Voorjaar komt er aan,,,,,,,,.

  • 2.000 km

Na al die natte maanden en met pekel bestrooide wegen, begonnen mijn handen te jeuken om de EVORA weer eens uit mijn garage te halen, alwaar ik hem elke dag wel een paar maal ging bekijken om van de mooie lijnen en de "power-uitstraling" te genieten.
Daarom van de week weer eens heerlijk een paar uurtjes met de Evora gereden en er geweldig van genoten, o.a op de dijkwegen langs de Lek.
Alles functioneert geweldig en naar behoren, tjonge wat geeft deze auto een rijplezier.........ik voel mij een heel bevoorrecht persoon dat ik dit mag beleven.
Bij Schoonhoven nog een foto genomen welke als laatste bij de bovenstaande fotoserie is gevoegd.
Lekker sigaartje gerookt terwijl ik hem van alle kanten bekeek als een verliefde tiener op zijn "meisje" .
Ik moet binnenkort eens een afspraak maken bij v.d. Kooi Houten voor de eerste 1.500-2.500 km beurt en daarna vooral er regelmatig mee gaan rijden en van genieten.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (40)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.