Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2012) #3

autoreview

Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2012)

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Business Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf65.250 km
KM-stand laatst143.200 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ontspanning..

  • 67.500 km

Met enige spijt mijn Lancia Delta 1.6 diesel verkocht. De Delta heeft in de 70.000 km die ik ermee heb gereden geen enkel probleem vertoond en een keurig praktijk verbruik van rond de 1:20 gerealiseerd. Uit kosten technisch oogpunt ( max 12000 km/jr ) de Delta verkocht en een hybride voertuig aangeschaft. Na veel speurwerk op diverse autosites keuze gevallen op een Lexus CT200h business line met diverse opties. Lexus tot volle tevredenheid gekocht bij Lexus dealer in Sittard met nog 24 maanden select garantie.
Wat is me tot nu toe opgevallen: De rust in de Lexus, vooral in stadsverkeer. De prettige besturing. Mooi en netjes afgewerkt interieur met uitstekend zittende stoelen. Stabiele wegligging. Heb de indruk dat de auto veel meer aankan dan de huidige motorisering te bieden heeft. Het bekende "geloei" bij dieper intrappen van het gaspedaal valt niet te ontkennen. Echter bij rustig optrekken en versnellen valt dit erg mee. Daarnaast vind ik dat hybride techniek om een rustige rechtervoet vraagt. De Lexus rijdt dan zoals al eerder gezegd uitermate rustig wat weer ontspannend werkt. Positief hierbij en zeker niet onbelangrijk is het lage verbruik.. Tot op heden een verbruik van 1:20,6 kunnen realiseren. Niet verkeerd voor een auto met een leeggewicht van 1385kg!
Nadelen? weinig, misschien de beschikbare beenruimte voor de achter passagiers. De beenruimte is een stuk minder dan in de Delta. Ook is er geen armsteun op de achterbank aanwezig..? Het bandengeruis vanaf zo.n 100 km per uur vanuit de wielkasten is te nadrukkelijk aanwezig.
Tot op heden echter uitermate content met de Lexus. Ben erg benieuwd hoe de eerste vakantie kilometers gaan uitvallen.

Vervolg

  • 85.500 km

Inmiddels zo.n 20.000 km verder in de Compact Tourer 200 Hybrid. De eerste grote beurt heeft plaatsgevonden. Geen bijzonderheden, normaal regulier onderhoud. Wel montage van 4 nieuwe Yokohama,s met lage rol weerstand wat minder afrol geluid in de cabine geeft.Wel iets om op te letten. De Lexus is erg stil waardoor het banden afrol geluid storend kan zijn. De vorige Bridgestones hadden ook last van het beruchte cuppen.
De Yokoham,s bevallen prima en geven merkbaar minder afrol geluid weer.
De Lexus bevalt gewoon goed. De opmerking van een bekende auto journalist dat de Lexus ontworpen is om rustig van A naar B te cruisen onderschrijf ik helemaal. De auto "ontstrest".
Minpunten? Gelet op het ontstressent karakter van de Lexus had ik graag zelf een wat soepelere wiel ophanging gezien. De Lexus geeft oneffenheden best wel stevig door.Iets zachtere demping was welkom geweest.
Eigenlijk is de iets te harde demping het enige minpuntje voor mij. De pluspunten, verbruik, gemiddeld 1op 19, fijne stoelen, bijzonder snel op bedrijfstemperatuur, aangenaam interieur overtreffen het minpunt ruimschoots.
Op naar de 100.000 km!

update 144.000 km

  • 143.200 km

Inmiddels weer zo,n 60.000 km afgelegd. Probleemloos. Vanuit mijn verleden verschillende lease auto,s van franse makelij bestuurd. Vaak vervelende technische problemen gehad. Weer naar dealer, wachten ( "vreemd, dit probleem is ons geheel onbekend...") en weer op pad. Nee, weet nu met de CT wat betrouwbaarheid betekent. Buiten regulier onderhoud geen enkel probleem gehad. Verbruik is super voor een autogewicht van 1385 kg. . Gemiddeld over laatste 60.000 km 1:20! Prijs onderhoudsbeurt valt erg mee. Niks te klagen dan?, ja wellicht de wat stugge vering. Vooral op lager gelegen putdeksels doet dit afbreuk aan het veercomfort. Blijf voorlopig lekker doorrijden. km prijs door lage brandstofkosten en onderhoudsbeurten zeker acceptabel voor particulier gebruik. Denk dat veel europeesche autobouwers een voorbeeld aan de kwaliteit van Aziatische autobouwers kunnen nemen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.