Lancia Ypsilon Electric LX (2024)

autoreview

Lancia Ypsilon Electric
Lancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon ElectricLancia Ypsilon Electric

Signalement

UitvoeringYpsilon Electric LX
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst11 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste EV

  • 11 km

De Lancia heb ik nieuw gekocht begin december. Ik was op zoek naar een elektrische auto in het B-segment die niet te zwaar is (< 1,6 t) en een actieradius van ongeveer 300 kilometer in de praktijk. Uiteindelijk bij de Lancia uitgekomen omdat de Peugeot E-208 toch iets duurder was met de 54kW accu en 156 pk motor. Deze aandrijflijn wilde ik graag omdat die in de verschillende autotests positief beoordeeld wordt en zuinig is. Ik had wel wat ervaring met elektrische auto's maar dit is mijn eerste EV die ik zelf heb gekocht.

3300 km
In de afgelopen periode heb ik een goed beeld gekregen van de actieradius op de snelweg.
Ik rijd doorgaans 105 km/u met airco aan en kwam uit bij een temperatuur van 0-1 graad op 270 km, bij 6-7 graden kwam ik uit op 303 km en bij een temperatuur van ongeveer 20 graden op 350 km. Dit waren vooral langere ritten van 90 tot 220 km bij wisselende weersomstandigheden. De actieradius op buitenwegen en in de stad heb ik verder niet gemeten. Dat is voor mij van minder belang.
Belangrijk om nog te vermelden is dat ik voornamelijk in de eco-stand rijd. In deze stand is de acceleratie vanuit stilstand trager maar dat geldt met name voor de eerste meters. Eenmaal op snelheid merk je dat de auto goed versnelt als je het stroompedaal dieper intrapt. Ook op de snelweg merk je dit als je bijvoorbeeld van 80 naar 120 km/u gaat. In de stand normaal of sport gaat het allemaal sneller maar ik maak er meestal geen gebruik van.

Wat vind ik verder van de Lancia?
Het uiterlijk vind ik mooi: ingetogen en verfijnd. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak. Ook het interieur met zijn tavolino brengt een smile op je gezicht. Ziet er leuk uit en het blijkt in de praktijk best nuttig. Ook samen met de daaronder liggende bergruimte. Deze is heel fijn voor kleinere spullen of een handtasje.
De middenarmsteun vind ik erg prettig. Deze zit voor mij precies op de goede plek en hoogte. Ik maak er veel gebruik van.
Achterin vind ik de ruimte voldoende en passend voor auto in het B-segment.

Comfort
Het algemeen comfort is goed. Het geluidscomfort is uitstekend. Zelfs voor een elektrische auto in het B-segment is hij erg stil.
Het veercomfort is stevig maar wel comfortabel. Vooral op snelwegen erg prettig.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Lancia Ypsilon

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.