Lancia Ypsilon Electric LX (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ypsilon Electric LX |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 11 km |
KM-stand laatst | 11 km |
Mijn eerste EV
- 11 km
De Lancia heb ik nieuw gekocht begin december. Ik was op zoek naar een elektrische auto in het B-segment die niet te zwaar is (< 1,6 t) en een actieradius van ongeveer 300 kilometer in de praktijk. Uiteindelijk bij de Lancia uitgekomen omdat de Peugeot E-208 toch iets duurder was met de 54kW accu en 156 pk motor. Deze aandrijflijn wilde ik graag omdat die in de verschillende autotests positief beoordeeld wordt en zuinig is. Ik had wel wat ervaring met elektrische auto's maar dit is mijn eerste EV die ik zelf heb gekocht.
3300 km
In de afgelopen periode heb ik een goed beeld gekregen van de actieradius op de snelweg.
Ik rijd doorgaans 105 km/u met airco aan en kwam uit bij een temperatuur van 0-1 graad op 270 km, bij 6-7 graden kwam ik uit op 303 km en bij een temperatuur van ongeveer 20 graden op 350 km. Dit waren vooral langere ritten van 90 tot 220 km bij wisselende weersomstandigheden. De actieradius op buitenwegen en in de stad heb ik verder niet gemeten. Dat is voor mij van minder belang.
Belangrijk om nog te vermelden is dat ik voornamelijk in de eco-stand rijd. In deze stand is de acceleratie vanuit stilstand trager maar dat geldt met name voor de eerste meters. Eenmaal op snelheid merk je dat de auto goed versnelt als je het stroompedaal dieper intrapt. Ook op de snelweg merk je dit als je bijvoorbeeld van 80 naar 120 km/u gaat. In de stand normaal of sport gaat het allemaal sneller maar ik maak er meestal geen gebruik van.
Wat vind ik verder van de Lancia?
Het uiterlijk vind ik mooi: ingetogen en verfijnd. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak. Ook het interieur met zijn tavolino brengt een smile op je gezicht. Ziet er leuk uit en het blijkt in de praktijk best nuttig. Ook samen met de daaronder liggende bergruimte. Deze is heel fijn voor kleinere spullen of een handtasje.
De middenarmsteun vind ik erg prettig. Deze zit voor mij precies op de goede plek en hoogte. Ik maak er veel gebruik van.
Achterin vind ik de ruimte voldoende en passend voor auto in het B-segment.
Comfort
Het algemeen comfort is goed. Het geluidscomfort is uitstekend. Zelfs voor een elektrische auto in het B-segment is hij erg stil.
Het veercomfort is stevig maar wel comfortabel. Vooral op snelwegen erg prettig.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Lancia Ypsilon
Had je deze auto's al gezien?

Lancia Ypsilon Edizione Cassina Limitata 51 kWh
- 2024
- 112 km

Lancia Ypsilon 1.2 Turbo Hybrid Edizione Cassina Limitata | Achteruitrijcamera | Camera voor | Cruise control adaptief met Stop&Go en stuurhulp
- 2024
- 5.337 km

Lancia Ypsilon 1.2 Turbo 100 PK Hybrid LX | Boek nu uw proefrit
- 2025
- 5.590 km