Kia EV6 77.4kWh Plus (2022) #2

autoreview

Kia EV6 77.4kWh Plus (2022)

Signalement

UitvoeringEV6 77.4kWh Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst28.000 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gewoon een hele fijne auto.

  • 28.000 km

Nu 1 jaar en bijna 3 maanden verder zitten we dicht tegen de 30.000 km aan. Eerste beurt voor begin maart gepland.
Mijn verwachtingen waren heel hoog gespannen, na een "zwangerschap" van 9 maanden wachten.
En de EV6 heeft ze allemaal waar gemaakt.
Bijna 30.000 km zonder ook maar enig probleem. OTA updates gehad, zonder probleem. Software die gewoon blijf werken. Hardware die gewoon blijft werken. In al die tijd nooit terug naar werkplaats hoeven gaan. Nooit hulpdiensten nodig gehad. Dat is bij veel merken toch echt wel anders.
Dik 6.000 km buitenland ervaring opgedaan. Slechts 2 keer in Frankrijk niet kunnen laden. 1x Omdat geen van de 3 passen werkte. 1x Omdat handshake auto/lader gewoon niet tot stand kwam. Reden? Onbekend.
Thuis laad ik tot 100%. Onderweg tot 90%.
In de winter verbruikt hij 20-22kWh/100km. In de zomer 15-16 kWh/100km. Alles aan en in de EV6 is gericht op comfort, dus ga niet zitten zweten of met raam open en zeker geen kou leiden. Wel altijd de ECO stand aan. Is snel genoeg. En op snelwegen altijd +5 van toegestane maximum.
Met fietsenrek erop in de zomer op grote weg: 22kWh/100km. Daar moet je even rekening mee houden.
Nav. update met nu ook laadstops er in is wel heel fijn. Was in het begin niet. ABRP echt nodig gehad.

En weet je wat ook zo fijn is? Al die ergernissen die autotesters altijd benoemen, die heb je in de EV6 gewoon niet.
Lane assist: op stuur in 2 seconden uit. (Adaptive) Cruiscontrol: met fysieke knoppen op het stuur te regelen.
Airconditioning: met met touch knoppen direct toegankelijk en bedienbaar.
Je kan alles in multi display, maar het hoeft gelukkig niet.
Geen slingerende (laad)kabels in kofferbak. Gewoon in de ruime frunk.

Is dan echt alles perfect? Nee, natuurlijk niet.
Ik mis heel erg de wis was installatie op achterruit.
Achteruitrijcamera is bij dreiging van regen al vuil.
Vegan leather is gewoon plastic skai bekeleding en voelt niet fijn aan. Of echt leer of anders liever stof. Maar verwarming en koeling van stoelen en bank maken heel veel goed.
Wel is zithoek van benen op achterbank maar gedeeltelijk te compenseren met zee van knieruimte en verstelbare rugleuning. Je voeten kunnen niet goed onder voorstoelen. Voorin echter niets te klagen.
De laadpoort is niet verlicht. Geen idee waar 's avonds het stekkergat zit. Gewoon 1 ledje zou genoeg zijn.
Laadpoort gaat gewoon niet open door erop te drukken. Moet via App of knop op dashboard.

Over de App gesproken. Werkt heel fijn. Vooral het aanzetten van voorconditionering van het interieur werkt goed. Net als gepland laden.

Kortom, ik wil nog jaren rijden met dit Koreaans top product.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia EV6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.