Kia EV6 77.4kWh Plus (2022) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | EV6 77.4kWh Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 14 km |
KM-stand laatst | 28.000 km |
Gewoon een hele fijne auto.
- 28.000 km
Nu 1 jaar en bijna 3 maanden verder zitten we dicht tegen de 30.000 km aan. Eerste beurt voor begin maart gepland.
Mijn verwachtingen waren heel hoog gespannen, na een "zwangerschap" van 9 maanden wachten.
En de EV6 heeft ze allemaal waar gemaakt.
Bijna 30.000 km zonder ook maar enig probleem. OTA updates gehad, zonder probleem. Software die gewoon blijf werken. Hardware die gewoon blijft werken. In al die tijd nooit terug naar werkplaats hoeven gaan. Nooit hulpdiensten nodig gehad. Dat is bij veel merken toch echt wel anders.
Dik 6.000 km buitenland ervaring opgedaan. Slechts 2 keer in Frankrijk niet kunnen laden. 1x Omdat geen van de 3 passen werkte. 1x Omdat handshake auto/lader gewoon niet tot stand kwam. Reden? Onbekend.
Thuis laad ik tot 100%. Onderweg tot 90%.
In de winter verbruikt hij 20-22kWh/100km. In de zomer 15-16 kWh/100km. Alles aan en in de EV6 is gericht op comfort, dus ga niet zitten zweten of met raam open en zeker geen kou leiden. Wel altijd de ECO stand aan. Is snel genoeg. En op snelwegen altijd +5 van toegestane maximum.
Met fietsenrek erop in de zomer op grote weg: 22kWh/100km. Daar moet je even rekening mee houden.
Nav. update met nu ook laadstops er in is wel heel fijn. Was in het begin niet. ABRP echt nodig gehad.
En weet je wat ook zo fijn is? Al die ergernissen die autotesters altijd benoemen, die heb je in de EV6 gewoon niet.
Lane assist: op stuur in 2 seconden uit. (Adaptive) Cruiscontrol: met fysieke knoppen op het stuur te regelen.
Airconditioning: met met touch knoppen direct toegankelijk en bedienbaar.
Je kan alles in multi display, maar het hoeft gelukkig niet.
Geen slingerende (laad)kabels in kofferbak. Gewoon in de ruime frunk.
Is dan echt alles perfect? Nee, natuurlijk niet.
Ik mis heel erg de wis was installatie op achterruit.
Achteruitrijcamera is bij dreiging van regen al vuil.
Vegan leather is gewoon plastic skai bekeleding en voelt niet fijn aan. Of echt leer of anders liever stof. Maar verwarming en koeling van stoelen en bank maken heel veel goed.
Wel is zithoek van benen op achterbank maar gedeeltelijk te compenseren met zee van knieruimte en verstelbare rugleuning. Je voeten kunnen niet goed onder voorstoelen. Voorin echter niets te klagen.
De laadpoort is niet verlicht. Geen idee waar 's avonds het stekkergat zit. Gewoon 1 ledje zou genoeg zijn.
Laadpoort gaat gewoon niet open door erop te drukken. Moet via App of knop op dashboard.
Over de App gesproken. Werkt heel fijn. Vooral het aanzetten van voorconditionering van het interieur werkt goed. Net als gepland laden.
Kortom, ik wil nog jaren rijden met dit Koreaans top product.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia EV6
Had je deze auto's al gezien?

Kia EV6 Edition Advanced 77.4 kWh | Lederen Bekleding | Stoel/Stuurwielverwarming | Keyless Go | Dodehoekdetectie | LED Koplampen
- 2024
- 17.951 km

Kia EV6 Plus 77.4 kWh I Meridian Sound I Afn.Trekhaak I Ventilatie Stoelen Leder I Widescreen
- 2023
- 51.588 km

Kia EV6 GT-Line 84 kWh I Facelift I Gratis laadpaal I Lease vanaf €760,-
- 2024
- 9.631 km
Lezersreacties (0)
Reageren