Kia e-Niro 64.8kWh DynamicLine (2022)

autoreview

Kia e-Niro 64.8kWh DynamicLine (2022)

Signalement

Uitvoeringe-Niro 64.8kWh DynamicLine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst7.300 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indrukken na 2000 km

  • 2.000 km

Niet verwacht, toch nog in augustus geleverd, m'n nieuwe Kia Niro EV...
En rood is een prachtige kleur, icm de zwarte accenten.
Nog precies op tijd om een weekje woon-werk uit te kunnen proberen, alvorens er mee op vakantie te vertrekken. (Of toch voor het alternatief te kiezen)

Eerste indrukken van het rijcomfort en prestaties zijn prima. Tijdens het ritje over de Autobahn, u raadt het al, nou 175km/u was geen enkel probleem en voelde stabiel en rustig. Ik moet toegeven dat ik daarbij even niet mijn oog op het verbruik had, dat was vast niet zo duurzaam. Maar er zat dus nog meer in, al weet ik nog niet hoeveel meer...

Op alle fronten eigenlijk een dikke voldoende voor nu.
Enige puntje: tot op heden is de auto 2x in een soort 'zombie'stand terecht gekomen. Schijnbaar iets dat eerder bij de EV6 ook vaker is voorgekomen. Bij het 'starten ' komt er dan geen ready te staan, en de oplossing (na geruime tijd met de garage aan de lijn te hebben gehangen) blijkt het even loshalen van de minpool op de 12V accu. Dit kwam daarna nog 1 maal voor. Ik ben er nog niet met zekerheid achter, maar er zou een samenhang kunnen zijn met het inschakelen van de airco op afstand, maar dus zeker niet altijd. Een sleuteltje 10 behoort voorlopig even tot mijn standaard uitrusting.

Verder vooral heel positief en blij, het rijdt heerlijk, de diverse rij ondersteuning werkt heel prettig.
Electrisch rijden is uiteraard even omschakelen in planning, maar gaat best, ook voor de lange rit goed te doen.
Met de huidige energie prijzen heb ik voorlopig even gekozen voor de publieke laadpalen, daar kan mijn leverancier niet tegenop (en helaas geen panelen..) maar ook dat is nog heel goed vol te houden.

So far so good!

Update na 7300km

  • 7.300 km

Inmiddels weer de nodige kms verder. In grote lijnen nog altijd zeer tevreden.
De storing waardoor de auto niet meer wil starten, is nog een paar keer voorgekomen. Het lijkt samen te hangen met het gebruik van de airco op afstand, maar ook niet altijd.
Het zal even wachten zijn op een software update.
Oplossing voor nu: sleutel 10 in de auto, even kort de minpool van de 12V accu los halen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.