Jeep Patriot 2.4 Limited (2008)

autoreview

Jeep Patriot 2.4 Limited (2008)

Signalement

UitvoeringPatriot 2.4 Limited
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf134.600 km
KM-stand laatst200.300 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De nieuwe gezinsauto

  • 134.500 km

Op dit moment rijdt ons jonge gezinnetje in een 2018 Lease Kia Ceed sportswagon. Echter nu er aan dit werk een eind komt werd het ook tijd om te kijken naar een andere gezinsauto. Kijkend naar iets soortgelijks, of een Opel astra, Seat station enzovoort had ik hier naar een tijdje aardig de smoor in. Als ik zelf een auto koop moet het wel iets "leuks" zijn om mee te rijden, ipv het toch ietwat suffe standaardmodelletje. Nu had ik eerder een periode in Canada al in een Jeep Patriot gereden, en daar zie je deze auto werkelijk overal. Na enig speurwerk staan er hier in Nederland ook wel een aantal te koop.

Na een aantal weken kwam ik deze tegen, niet te duur en een relatief lage km stand. Maar eens kijken dus... bij aankomst een testritje gemaakt en ik wist in iedergeval zeker dat het een Jeep Patriot zou worden. Echter brande bij deze patriot alle alarmlichten en had ik ook mijn twijfels bij het achterste subframe (hierop zijn terugroepacties geweest). Oké een auto met werk dus... die waarschijnlijk de meeste "rijders" aan zich voorbij laten gaan. Echter het blok liep wel mooi... en ik ben niet helemaal vies van wat sleutelen dus met een kleine inschatting en een fors lager bod de gok maar genomen.

Eenmaal thuis gelijk de schade opgemaakt en onderdelen besteld:
-ABS sensorhouder verrot = compleet wiellager vervangen + sensor
-Subframe vervangen
-Achterwielophanging vervangen

Eigenlijk stelde de montage hiervan niet veel voor, en een beetje handige Harrie sleutelt dit er in anderhalve dag onder. Kosten voor dit alles ca 500,- euro. Het oude subframe was echt in bedroevend slechte staat. Dikke gaten in het ijzer en vele scheuren. En dit terwijl de rest van de onderkant er best knap uitzag.

Met het vervangen van het wiellager en de abs sensor de meeste storingen opgelost (4wd werkt weer, cruisecontrol werkt weer, abs lampje uit).
Alleen brand nu het lampje van de tractiecontrol en ESP nog. Niet hinderlijk en vermoedelijk zit dit in de stuurklok. Onderdeel hiervoor is onderweg, maar vooralsnog eerst maar eens rijden!

10,000km verder

  • 145.400 km

Inmiddels rijden we een aantal maanden met de Patriot en dat bevalt erg goed. Het is een fijne gezinsauto met voldoende ruimte, maar ook niet te lomp. De 2.4 doet ongeveer 1 op 12. Prima voor nu. We wonen achteraf en de 4wd is dan ook al een aantal keren goed van pas gekomen. Ook fijn dat je gewoon de berm in kan duiken als er groot landbouwverkeer / vrachtwagens willen passeren.

Helaas is mijn achterruit 2 maanden terug wel gesneuveld, een dom foutje van mijzelf. Het vervangen hiervan bij de bekende ruitenspecialisten werd wel een dusdanig dure grap (+/- 850,- euro) dat ik er zelf 1 van de sloop heb gehaald en opnieuw heb gemonteerd. (+/- 100,- euro incl. kit) Functioneert prima.

Gisteren heb ik de wiellager rechtsvoor nog wel moeten vervangen. koste al met al ook 200,- euro.

Anders dan dit een super fijne auto!

Apk

  • 165.134 km

De jeep heeft zojuist weer apk gehad. Hieruit bleek dat 2 fuseekogels, een stuurkogel en schokdemper voor tenminste vervangen moest worden. Ik heb er toen voor gekozen de complete voorophanging te vernieuwen. Deze klus heb ik zelf uitgevoerd en koste niet meer dan 500,- ... een tip voor iedereen, in plaats van losse fuseekogels te vervangen is het handiger de complete draagarm te vervangen. Zeker met het ontbreken van het juiste persgereedschap. Draagarm koste ca 60,- euro.

Jeep rijdt en stuurt nu super

200.000km 🎉🎉

  • 200.300 km

Zojuist de 200.000 km grens gepasseerd. Onlangs wel een setje nieuwe banden en de wielophanging achter opgefrist.. de laatste 15000km geeft af en toe de auto alarm wat met het gasklephuis te maken heeft. Ik kijk het nog even aan, rijdt verder prima.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.