Hyundai Ioniq Electric Premium (2018) #4

autoreview

Hyundai Ioniq Electric
Hyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq ElectricHyundai Ioniq Electric

Signalement

UitvoeringIoniq Electric Premium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst35.000 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ruime, prettig rijdende en zeer efficiente auto

  • 35.000 km

De titel zegt al heel veel. In alles een goede, betrouwbare, relatief betaalbare en ruime auto. Wat opvalt is het lage verbruik aan stroom. Omdat de accu in deze auto niet heel groot is (28 kwh benutbaar), heeft Hyundai alles gedaan om de range te optimaliseren. Ik kom er in de zomer zo'n 220 km ver mee. Dan rijd ik max 100 op de autosnelweg. Een bijzondere ervaring was dit. Met vijf volwassenen een tocht in het Sauerland gemaakt, heuvel op en af, van zo'n 80 km lang. Verbruik: 10 kwh per 100 km! Het enige nadeel: een langere rit in het buitenland vereist een laadplanning. In Nederland moet ik soms een beetje bijladen, maar dat gaat wel snel. 5 tot 10 minuten bijladen is meestal genoeg. Ik heb zonnepanelen waarmee per jaar 2200 kwh wordt opgewekt en dat gaat dan vooral in de auto accu. Dit geeft mij een goed gevoel. Petje af voor Hyundai. Minpuntje: de update naar de 38,3 kwh accu. Een voordeel is dat bij een rit in Nederland nauwelijks bijgeladen zal hoeven, maar het laden verloopt al snel veel trager dan mijn versie, waardoor je er bij een langere rit nauwelijks mee opschiet. Daarom blijf ik toch nog maar even wachten op een volgende en betere update...

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.