Hyundai Ioniq 5 77.4kWh Connect (2023) #2

autoreview

Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5Hyundai Ioniq 5

Signalement

UitvoeringIoniq 5 77.4kWh Connect
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst13.900 km
Lezerswaardering: 23%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ja, de auto is er

  • 3.100 km

Na ruim een jaar wachten is het op 6 maart 2023 dan onze beurt om de Ioniq 5 in ontvangst te mogen nemen. Altijd een mooi moment. Het traject van proefrijden, bestellen, op de hoogte gesteld worden van de verwachte leverdatum en de levering zelf verdienen lof voor Van Mossel Groningen!
Eerste 6 weken achter de wielen en het bevalt uitstekend.
Ruim, stil en zuinig. Voor het laatste wel je voet in bedwang houden. Het rijdt zeer relaxed.
O ja, de kleur: licid blue.

6 maanden verder

  • 11.500 km

Iets meer dan 6 maanden verder op pad met de Ioniq 5 dus tijd voor een aanvulling op de eerdere review. De actieradius is, afhankelijk van de weersomstandigheden, het parcours en mijn rijstijl tussen 400 en 500 kilometer en dat is wat mij betreft meer dan genoeg.
Snelladen is een belevenis. Bij de goede laadpaal echt in iets meer dan een kwartiertje van 15 naar 80%. Koffie is dan nog te warm om te drinken.
Inmiddels ook ervaring met het rijden met een caravan (Eriba Feeling 425) achter de auto. De actieradius is dan grofweg 60% van de actieradius zonder aanhanger. Trekt de caravan met twee vingers in de neus. Niet voor niets was de Ioniq 5 trekauto van het jaar.
Geen nare ervaringen verder. Gewoon een heerlijke auto.

Wat verbruikscijfers

  • 13.900 km

Na bijna 14.000 kilometer mijn gemiddelde verbruik vastgesteld. Ik kom uit op 17,99 kWh per 100 kilometer. De periode omvat geen winter, dus dat zal het gemiddelde positief beïnvloeden. Er staat tegenover dat de auto ook ongeveer 1.000 kilometer een caravan heeft getrokken.
90% thuis geladen (bedankt zonnepanelen).
Een tevreden rijder.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.