Hyundai Ioniq 5 73kWh Connect (2022) #2

autoreview

Hyundai Ioniq 5 73kWh Connect (2022)

Signalement

UitvoeringIoniq 5 73kWh Connect
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst62.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ioniq5 bevalt prima

  • 51.045 km

Over de Ioniq 5 is al veel geschreven. Vaak positief en soms ook over problemen.
Ook wij zijn zeer tevreden in iets meer dan een jaar dat we auto nu rijden. Comfortabel wat betreft zitpositie, stoelen, veercomfort, al denk ik dat je van de zachte vering en wat matige demping moet houden. Voor ons prima.
De auto is intensief gebruikt en trekt ook geregeld een aanhanger met veel bouwmateriaal.

Toch ook wat nuances na een jaar:
Verbruik in de zomer is prima. Gemengd 80 km en snelweg (105) levert een verbruik van 14,5-16 kWh op.
- Actieradius in de zomer tussen 450 en 510 km na opladen en in praktijk tussen 400 en 460 km op een lading. Airco gebruik heeft weinig invloed op het verbruik

- In de winter is het een heel stuk slechter. Ondanks de warmtepomp-optie loopt het verbruik bij inschakelen van de verwarming heel snel op naar 17-20 kWh afhankelijk van de buitentemperatuur.
- Winterbanden er op, vrij stugge Pirelli's, dan stijgt het verbruik naar 21 kWh/100 km op de snelweg bij 110km/u

deel 2

  • 51.045 km

Laden AC altijd prima. DC laden aanvankelijk maar tot 119 kW, maar na de update in mei 2023 halen we nu wel 215 kW.

Maingau laadpas voor in het buitenland werkt prima.

Stoelen: Prima verstelbaar en comfortabel. Wel is er een zitkussen van de bestuurdersstoel vervangen omdat het was doorgezakt.

Inruil lijkt dramatisch

  • 51.045 km

Omdat we eind 2023 begin 2024 aanschaf van een nieuwe Ioniq5 overwegen, bij de dealer langs.

Ik had de moeite kunnen sparen. Op internet staan Ioniq's 5 met 30000 km voor om en nabij 50000. Bij inruil krijg je niet meer dan 35000 terug bij aanschaf van een nieuwe. en 31000 bij feitelijke inruil en 90000 km tegen die tijd.
Dat is een beetje een zeperd. In de VS gaan identieke Ioniq's voor 48000 dollar naar de eigenaar.

In Europa is de Ioniq 5 eigenlijk te duur, ook volgens de dealer, afgaand op de inruil.

Ingeruild voor een nieuwe I5

  • 62.000 km

Prima auto. Ingeruild op een nieuwe I5

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.