Honda Jazz (2022)

autoreview

Honda Jazz (2022)

Signalement

Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf30 km
KM-stand laatst2.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Honda Jazz Crosstar

  • 2.000 km

OVERWEGING AANSCHAF Honda Jazz Crosstar

Mijn heerlijke, mooie, grote, comfortabele witte Honda Accord 2.4 met veiligheidspakket was 10 jaar oud met 165000 op de teller. Gemiddeld benzineverbruik van 9/100 deed me de laatste tijd toch op mijn achterhoofd krabben. Daarbij vond mijn vrouw het prettiger om met een wat kleinere auto in de stad te rijden/parkeren. Kinderen de deur uit, dus ook lege achterbank steeds. Dus overwogen we te downsizen.
Hebben na een aantal proefritten met een Yaris (ook een Cross) direct voor de Honda Jazz Crosstar gekozen. We dachten er namelijk al uit te zijn...de Yaris reed prettig, eerlijk waar. Vonden hem er ook goed uitzien. De Jazz vonden wij echter veel meer solide aanvoelen, materialen hoogwaardiger. Geluid van de motor/auto leek ons binnen stiller. Uiterlijk vinden we de Jazz minder dan de Yaris. Koop persoonlijk geen auto om hoe die er uitziet, maar hoe die presteert. Als het om uiterlijk ging had ik mijn Accord gehouden. Ik vind de Crosstar van buiten een behoorlijk belegen uitstraling hebben. Boeit mij verder niet. Heb trouwens nog nooit een Crosstar ' in het wild' zien rijden. Nog zeldzamer dan de Accord volgens mij.

BEVINDINGEN na 2000 km

Verbruik is nu gemiddeld (snelweg/stad) 4,7/100 .

Audio is vergelijkbaar met de Honda Accord premium installatie die ik had. Doet er soms een minuut tot 2 minuten over om bluetooth contact te maken met onze (nieuwe) iPhones. Soms ook sneller contact. Geluid en bediening van de autotelefoon is heel prettig.

Stoelen zitten zeer comfortabel, zeggen ook de passagiers.

Zitruimte voor en achter (ook in hoogte) voor ons, ben zelf 1.85, zeer acceptabel.

Maar wat is die Crosstar stil zeg! En wat heeft die een geweldig zicht rondom. Wij zijn er in ieder geval erg happy mee en zien ons de komende 10 jaar voorlopig nog wel in deze auto rijden.

WAT IK MIS

Afvalbakje (vroegere asbaklade), voor bijv. kauwgum.
Had graag kunnen kiezen voor opties zoals automatische stoelverstelling per sleutelbeheerder (vonden we heel erg fijn in de Accord), open dak, dodehoek detectie (zit wel op Jazz Executive).
Een in hoogte verstelbare passagiersstoel.

WAT IK NOG MOET ONTDEKKEN

B-stand gebruiken wanneer je een berg afdaalt, maar is het ook energiebesparend in het dagelijkse verkeer wanneer je afremt voor een verkeerslicht of kruising bijvoorbeeld?

Werking DAB radio. Kan ik mijn regionale omroep bijvoorbeeld door het hele land blijven volgen? Is me (nog) niet gelukt.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.