Honda Civic 1.4i-VTEC GT (2012)

autoreview

Honda Civic 1.4i-VTEC GT (2012)

Signalement

UitvoeringCivic 1.4i-VTEC GT
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst31.293 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe Civic

  • 185 km

30-05-2012

Gisteren mijn nieuwe Honda Civic GT (model 2011) opgehaald en t.o.v. van mijn vorige Civic (inmiddels mijn 7e) is deze nog luxer.
Half leren bekleding, Navigatie, stoelverwarming, parkeersensoren, achterbumper en spatborden in dezelfde kleur gespoten enz....
Deze heeft de 1.4, 100 pk, 16 kleppen motor en het verschil bemerkte ik gelijk.
Hij is krachtiger en een stuk stiller.
Qua zuinigheid kan ik uiteraard nog niets melden maar dat gaat de komende periode wel komen.
Ik heb het vorige model gekocht daar de prijs zeer interesant was en de nieuwe Civic mij qua uiterlijk en prijs nog niet echt kan bekoren en in de nieuwe Civic zit in de sport uitvoering nog niet eens een cd speler.
Mijn vorige Civic beviel me uitstekend en ik verwacht het eigenlijk niet anders met deze.

In ieder geval wordt vervolgd.

kleine update

  • 1.750 km

9 juli 2012

Inmiddels zo'n 1750 km met mijn nieuwe auto gereden en hij bevalt me al vanaf het begin.
Het valt me op dat ie een stuk stiller is als mijn vorige en die was ook stil en het lijkt erop dat deze ook nog eens zuinger is. Voorlopig rij ik zo 1 op 15 met half snelweg en half in de stad. Dit is dan niet volgens mijn boordcomputer maar gewoon vol tanken en delen door de km.
De cruise control vind ik echt een uitkomst en deze zal er ook wel mee te maken hebben dat ie zuiniger is.
Hij ligt prima op de weg en je kan lekker door accelereren als je de snelweg op gaat, dan is ie uiteraard wel rumoeriger.
Navigatie werkt ook goed maar die moet ik nog wel wat beter onder de knie krijgen.
vooralsnog een prima auto maar ik had ook niets anders verwacht. Verder geen mankementen en/of kraakjes gehad/gehoord.

Wordt vervolgd.

update 2 februari 2013

  • 7.012 km

Februari 2013.

Deze auto nu alweer ruim 8 maanden in mijn bezit en zoals verwacht bevalt ie me prima en zijn er geen klachten. Met de winterse omstandigheden heeft de auto gen enkele moeite, start gewoon altijd en je hoort nergens een kraakje of rammeltje. Tis dus ook nog niet nodig geweest om bij de dealer terug te komen voor het een en ander.
Benzineverbruik in de winter is zo 1 op 14,5 bij voornamelijk stadsverkeer en dan niet berekend via de boordcomputer. De stoelverwarming ist best lekker met de kou maar is niet iets wat ik speciaal bij een volgende Civic zou wensen. Het zelfde geldt voor de parkeersensoren, ja ze zijn handig maar net zoals mijn vorige Civic parkeer ik hem net zo makkelijk. De cruisecontrol daarentegen vind ik geweldig daar zou ik niet meer zonder mee kunnen denk ik. Je rijdt toch merkbaar relaxter op de snelweg ermee. Het navigatie systeem is niet helemaal up to date, dit was ie al niet volgens de dealer en was volgens hem van zomer 2011. Jammer dat je niet eenmalig een update erbij krijgt. Ik geloof dat een update iets van 200 euro kost.
In mei heb ik hem een jaar en krijgt ie een servicebeurt en dan zal ik wel weer het een en ander melden. Verder een prima, sportieve en luxe auto deze GT uitvoering en ik zal er zekers nog wel even in blijven rijden.

update juni 2013

  • 10.101 km

Juni 2013


Inmiddels heb ik deze Civic GT nu een jaar in mijn bezit. Onlangs heeft hij een 20.000 km beurt gekregen bij een kilometerstand van een kleine 10.000 km. Het gebruikelijke werd vervangen danwel ververst en kostte me zo'n 200 euro. Er waren verder geen grote problemen, had ik uiteraard ook niet verwacht, alleen de ruitensproeier reservoir bij het vulpunt lekte, dit ontdekte ikzelf. Hier heeft men een nieuwe ring tussen geplaatst en nu druppelt ie alleen nog tot het voorbij het aansluitstuk is en volgens de dealer is dit gewoon.

De motor is lekker zuinig, laatst 1 op 17 gereden met vooral snelwegritten en ook een flink stuk 130 km/u gereden, gemiddeld rij ik zo 1 op 15 en dat vind ik prima te doen.
De wagen rijdt met de 1.4 motor lekker vlot door, tis geen strepentrekker maar dat hoeft voor mij ook niet. Soms zou je wel willen dat ie wat meer trekkracht had als je de snelweg op rijdt maar eenmaal op toeren is inhalen geen probleem.

Navigatie werkt prima, alleen probeert ie je zolang mogelijk op de snelweg te laten wat meestal niet de snelste en/of de handigste weg is om op een bepaalde bestemming te komen.

Ik ben tot op heden nog steeds zeer tevreden over mijn zilveren bolide maar ik ben wel nieuwsgierig naar de de nieuwe Civic Tourer die er eind van het jaar zou moeten zijn. Verder had ik gelezen dat Honda met een hogere instap auto komt op basis van de Jazz binnen 2 jaar en daar gaat ook wel mijn interesse naar uit. Maar voorlopig rijdt ik nog met veel plezier in deze Civic GT.

update april 2014

  • 16.153 km

Mijn Civic is eind december 2013i even terug geweest voor een garantie claim. Mijn rechter autospiegel klapte niet altijd meer naar buiten en het knipperlicht wat er in zit werkte ook niet altijd. Dit bleek een bekend euvel te zijn bij deze uitvoering en dit is dan ook onder garantie verholpen.
Vervolgens had ik regelmatig last dat mijn verlichting (lang) aan bleef staan wanneer die op automatisch stond. Ook op klaar lichte dag met strak blauwe lucht en dan vooral met de zon van achteren of opzij.
De dealer heeft dit ook geclaimd bij de Honda importeur en er is een nieuwe sensor geplaatst onder mijn voorruit. Hiermee is het automatisch aan en uit schakelen in ieder geval een stuk verbeterd. Verder is het nog steeds heerlijk rijden in mijn Civic GT. Gemiddeld rij ik 1 op 14,5 met vooral stad kilometers dus aardig zuinig.
Volgende maand krijgt ie weer een service beurt maar daar verwacht ik verder geen probleempjes. Na de servicebeurt volgt er wel weer een kleine update.

Voorlaatste review

  • 29.577 km

13 mei 2015

Dit zal mijn voorlaatste review zijn van deze Civic GT. Waarom? Ik heb inmiddels een nieuwe Civic besteld en wel de 1.4 Elegance Business Edition. Maar deze zal pas ergens in augustus 2015 geleverd worden. Ik krijg een prima inruil voor mijn auto (maar mag/kan hem ook nog particulier verkopen) en met de RAI actie die Honda had werd het wel heel aantrekkelijk om voor de nieuwe gefacelifte Civic te gaan.


Maar goed, mijn huidige Civic is uiteraard nog steeds een prima auto. Rijdt zuinig, gemiddeld zo 1 op 15. Heb het afgelopen jaar ook geen problemen ondervonden en moest alleen de ruitenwissers vervangen. Het is en blijft een sportief uitziende auto met een hoop ruimte zowel voor personen als bagage. Die Magic Seats zij echt geweldig.
De standaard navigatie werkt ook probleemloos. Wat valt er nog meer over te vertellen dan dat de(ze) Civic gewoon een goed auto is, eigenlijk niets.

Ik hoop over 3 maanden dat mijn nieuwe Civic net zo goed zal zijn als deze en al mijn vorige Civic's Maar eigenlijk ben ik daar niet bang voor.

Op naar de laatste kilometers voor mij met deze Honda Civic GT.

Ingeruild

  • 31.293 km

Augustus 2015

Mijn zilveren Arrow inmiddels ingeruild voor een witte schicht. Hierover zal ik een nieuwe topic starten.

Mijn GT uitvoering heb ik ruim 3 jaar in min bezit gehad en eigenlijk maar weinig kilometers mee gereden. Het was meer dan een uitstekende auto met alles er op en er aan. Verbruik cijfers waren gunstig gemiddeld 1 op 14,5 met overwegend stadsverkeer. Ingebouwde navigatie werkte prima ook als er files waren gaf die dit tijdig aan en kwam dan met een alternatieve route. Heb nu 2 x het zelfde model gereden de een wat luxer als de ander e met verschillende motoren. Vond het tijd worden voor een nieuwe Civic en dan wel eentje van na de face lift want die ziet er toch een stuk beter dan er voor. maar dat is een persoonlijke smaak uiteraard. Verder eigenlijk geen bijzonderheden meer over de GT uitvoering was gewoon een prima auto.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.